Permalänk

Kylning i mitt chassi?

Tjena tänkte köpa en 120mm noctua fläkt, som blåser mycket bättre än vad fractal designs fläktar gör. Så då till min fråga, vilken fläkt skulle vara bäst att ha som "intake" framme i chassit? Nocua fläkten eller fraktal design fläkten (Blåser mindre) Kan vara värt att nämna att fläkt hålet där framme är där nere, och eftersom varmluft stiger så. Tacksam för svar vilket som skulle ge mig svalast dator! Förövrigt tycker jag att FD fläkten knappt blåser något, men saknar tyvärr pengarna för att byta ut båda mot Nocuta fläktar!!

Mvh Fredde!

Visa signatur

CITERA!!!!!

Permalänk

noctuan fram som intake och fractal bak/tak för utsug

Visa signatur

[CPU: AMD Ryzen 5 5600X@ 4.85GHz ][GPU: ASUS GTX1070TI Strix][MB: Asus ROG Strix B550-F Gaming]
[RAM: G.Skill Aegis 32GB 3000MHz][DAC/Amp: Asus Xonar Essence One]
[Dator Lurar: Sennheiser HD650 & Beyerdynamic DT880 Pro 250Ω]

Permalänk
Medlem

Kolla om nån affär har Scythe Gentle Typhoon, den bästa fläkt jag prövat hittills men nån annan kanske vet nån ännu bättre fläkt.

Visa signatur

Fermi, för dig som inte har element på rummet.

Permalänk

Gentle Typhoon är väll dom bättre för Radiatorer men tror dock Noctuorna är bättre dock är ju dom dyrare än vad Gentle typhoon

Visa signatur

[CPU: AMD Ryzen 5 5600X@ 4.85GHz ][GPU: ASUS GTX1070TI Strix][MB: Asus ROG Strix B550-F Gaming]
[RAM: G.Skill Aegis 32GB 3000MHz][DAC/Amp: Asus Xonar Essence One]
[Dator Lurar: Sennheiser HD650 & Beyerdynamic DT880 Pro 250Ω]

Permalänk
Medlem
Skrivet av nothingtoxic:

Gentle Typhoon är väll dom bättre för Radiatorer men tror dock Noctuorna är bättre dock är ju dom dyrare än vad Gentle typhoon

Frågan är ju vilken av Noctuas fläktar han ville ha också.

Visa signatur

Fermi, för dig som inte har element på rummet.

Permalänk

Det var en kille som la ut ett test på fläktar här inne för ca en vecka sedan.
Skulle fylla en plastpåse med luft i testet, och Nocuta dyre fläkt var med där, 120mm då, och den fyllde knappt något alls i påsen på den tiden dem satt ut.
Scythe Gentle Typhoon gjorde mycket bra ifrån sig, och låg i toppen.
Men vilken som låg högst upp var främmande för mig och jag har inte hört namnet innan, och kommer inte ihåg det nu.
Men kommer ihåg att Nocuta fick mycket dåliga testvärde.
Tittade på ett test för kylare också för skulle köpa ny kylare.
Då blev Nocutas D14 knappt slagen på målfoto av en nästan exakt likadan kylare, silver arrow men bara när dem hade bytt ut fläktarna mot andra effektivare fläktar. Det nämndes speciellt i testet.
Därför så tycker inte jag du ska köpa dem.
Dyra och totalt överreklamerade.

Visa signatur

<Corsair Obsidian 700D>------<>------<>------<NH-D14>------<C>------<>------<WD 1,5 TB>------<Corsair CMPSU-850AX Gold>------<MICROBOOK>------<KRK Rokit 6>

Permalänk
Skrivet av Mr Simpson:

Det var en kille som la ut ett test på fläktar här inne för ca en vecka sedan.
Skulle fylla en plastpåse med luft i testet, och Nocuta dyre fläkt var med där, 120mm då, och den fyllde knappt något alls i påsen på den tiden dem satt ut.
Scythe Gentle Typhoon gjorde mycket bra ifrån sig, och låg i toppen.
Men vilken som låg högst upp var främmande för mig och jag har inte hört namnet innan, och kommer inte ihåg det nu.
Men kommer ihåg att Nocuta fick mycket dåliga testvärde.
Tittade på ett test för kylare också för skulle köpa ny kylare.
Då blev Nocutas D14 knappt slagen på målfoto av en nästan exakt likadan kylare, silver arrow men bara när dem hade bytt ut fläktarna mot andra effektivare fläktar. Det nämndes speciellt i testet.
Därför så tycker inte jag du ska köpa dem.
Dyra och totalt överreklamerade.

Du kan inte linka det testet till mig?

Visa signatur

CITERA!!!!!

Permalänk
Medlem

Håller verkligen med att det testet hade man velat se!

Permalänk
Medlem
Visa signatur

4690k 1.25V 4.8 ghz |16 gb Corsair Plat|Slitmoddat 780TI 1250 mhz|Z97x SOC force|Seasonic plat 750W|Evo 850 250 gb.

Permalänk

http://www.sweclockers.com/recension/12510-corsair-h70-mot-h5...

Samma prestanda till mycket lägre ljudnivå. Har två 1450 rpm Typhoon och de ger klart bättre prestanda än mina Noctua P12 vid motstånd (tex dammfilter)

Visa signatur

2600K @ 4.5 Ghz , Asrock extreme 6, 16GB 1600mhz Kingston, XFX R9 290X@1100/1300 (Arctic cooler 3) ,Corsair 550D ,
Noctua D14, 1TB WD Black, Samsung 830 RAID0, Windows 7.

Permalänk

Jag ska leta här inne och se om jag kan hitta testet, för tänkte själv spara det, men sen bara rann tiden iväg och glömde det, men ska nu söka här lite!

Visa signatur

<Corsair Obsidian 700D>------<>------<>------<NH-D14>------<C>------<>------<WD 1,5 TB>------<Corsair CMPSU-850AX Gold>------<MICROBOOK>------<KRK Rokit 6>

Permalänk

Hittade inte DET testet, det var som att leta efter en nål i en höstack. Men hittade ett annat som säger nästan samma sak som ni kan titta på.
140 mm Fan Roundup - X-bit labs
Lite snällare mot Noctuan, men resultaten är ändå detsamma.

Visa signatur

<Corsair Obsidian 700D>------<>------<>------<NH-D14>------<C>------<>------<WD 1,5 TB>------<Corsair CMPSU-850AX Gold>------<MICROBOOK>------<KRK Rokit 6>