helt random bluescreen, HJÄLP! har kört minnestest och CPU test utan resultat

Permalänk
Medlem

helt random bluescreen, HJÄLP! har kört minnestest och CPU test utan resultat

hej! har för någon vecka sedan börjat få helt random BSOD
har inte tilllagt några nya drivrutiner eller installerat ny hårdvara i datorn.
har även testat att formatera datorn och endast installera whql drivrutiner ifrån ÅF.
har kört minnestest i 4 timmar utan fel
har kört CPU test i 4 timmar utan fel.

får dessa felkoder:
Loggnamn: System
Källa: Microsoft-Windows-WER-SystemErrorReporting
Datum: 2010-11-14 16:26:26
Händelse-ID: 1001
Aktivitetskategori:Ingen
Nivå: Fel
Nyckelord: Klassiskt
Användare: Saknas
Dator: ******
Beskrivning:
Datorn har startats om efter felsökningen. Felsökningen var: 0x0000007f (0x0000000000000008, 0x0000000080050031, 0x00000000000006f8, 0xfffff80002a7baf4). Innehållet dumpades och sparades i: C:\Windows\MEMORY.DMP. Rapport-ID: 111410-22994-01.

minidumpfilen finns här: Download - 111410-22994-01.dmp - Sharebee.com, the one and only online file hosting distribution service.

Permalänk
Vila i frid

Posta dumpfilen på t.ex. - Sharebee.com, the one and only online file hosting distribution service. så kan du få hjälp med analysen.

...och vad för slags minnestest och cpu-test har du kört?

Permalänk
Medlem
Skrivet av hasenfrasen:

Posta dumpfilen på t.ex. - Sharebee.com, the one and only online file hosting distribution service. så kan du få hjälp med analysen.

...och vad för slags minnestest och cpu-test har du kört?

jag har kört det orginella "memtest86" och cpu så var det någonting likt ett stresstest som gjorde olika beräkningar och kollade hur många fel det blev. och efter 4 timmar och en hel del gigaflops fanns inte ett enda fel.

Permalänk
Medlem

PROBLEMET LÖST! DET VAR MIN BRANDVÄGG (ZONEALARM) SOM ORSAKADE PROBLEMET! fråga mig inte hur eller varför, men så var fallet.

Permalänk
Medlem

Necromacy, men vill bara säga att det var ZoneAlarm som också gav mig samma BSODs.
Krashade nån gång varannan timme förut, började hända nån vecka efter att jag installerat det. Avinstallerade, inga BSOD på två dagar so far.