Permalänk

Dumt att köpa LCD tv nu?

Hej jag går som sagt i tankarna att köpa mig en LCD tv mellan 32-40'', är det dumt att köpa en TV nu när det är så "nära" mellandagsrean eftersom jag inte är i akut behov av en tv? någon som har koll på hur mycket tex en 37'' för 6k kommer kosta runt julhandeln?? Har en budget på 3-4k, därför undrar jag om märken som LG och Samsung kan gå ner i pris så att man kanske kan få en 37tummare för 3-4k (kanske ännu billigare?)

Visa signatur

ALIENWARE Predator 2.0 chassi svart | i7 4770k | ASUS strix GTX 970 4GB | corsair RMX750 | Corsair 16GB DDR3 1600MHZ | AOC G2460PF | Razer Blackwidow Ultimate Stealth | Razer Deathadder ELITE | Razer Tiamat 2.2

Permalänk
Moderator
Moderator

Om du inte har bråttom så är det nog lika bra att vänta ja.

En LG 42" kunde man ganska nyligen få för 3990 :- om jag inte minns fel. Ganska troligt att man kan få något liknande under mellandagarna

Edit: Mindes inte fel, här var annonsen i fråga

http://data.fuskbugg.se/skogsturken/erb.png

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem

Å andra sidan så höjde flera handlare priserna till mellandagsrean förra året. Eller snarare pris sänkningen för rean efter Jul var mindre än pris höjningen innan.

Min personliga tolkning av det hela är att framförallt TV marknaden är så pressad att det knappt finns några marginaler att pruta bort och nya modeller kommer ut i sådan takt att det inte finns några lager som måste tömmas.

Visa signatur

"Jag har inte gått 5 år på Chalmers, men till och med jag vet att det är en dum idé att blanda vatten och elektronik"
Min Fru