Permalänk
Medlem

L.A. Noire (PS3, 360)

Officiella hemsidan:

Trailern, ingame:

http://p0SNYPBmgYE&hd=1

Rockstar Games | Rockstar News Wire

Ni som missat denna artikel på fyra sidor bara måste läsa den:
Open World Confidential: LA Noire | Edge Magazine

För er som bara har en fråga i skallen så kommer svaret här:

Citat:

“The difference between this and GTA is that you play a guy who’s out there trying to do good,” Staton says.

Man har återskapat LA som det såg ut då in i minsta detalj, och de har läst på ordentligt om vad som då stod i tidningarna och satt spelaren i rollen som en detektiv med riktigt matiga fall att lösa utan att dumma ner spelarens tankeförmåga.. Spelets tempo är lugnt och metodiskt och kropparna är redan kalla när du kommer till brottsplatsen, men det blir ändå en hel del action.

Våren 2011. The hype is on!

Visa signatur

”Ingen må utsättas för godtyckliga ingripanden i fråga om privatliv, familj, hem eller korrespondens.
Artikel 12, FN:s deklaration för mänskliga rättigheter

Permalänk
Medlem

Ser ut som ett givet köp!

Visa signatur

Apple Macbook Pro

Permalänk
Medlem

Har väntat på lite mer nyheter i snart 3 år på det här. Det ser sjukt bra ut

Visa signatur

System: Sabertooth Z77, i7 3770, Corsair H100, Corsair Obsidian 800D, Asus GTX680, 8GB Dominator, BenQ E2420HD, Corsair AX750W, 64GB Corsair Nova.

Permalänk
Medlem

Lite nya screens:

Visa signatur

”Ingen må utsättas för godtyckliga ingripanden i fråga om privatliv, familj, hem eller korrespondens.
Artikel 12, FN:s deklaration för mänskliga rättigheter

Permalänk
Medlem

Har trott på detta spel sedan jag såg första nyheten om det så jag tror bestämt att man kalla det ett givet köp...Om det inte total sågas efter att det kommit ut!

Visa signatur

Fujitsu Esprimo Q510

Permalänk
Medlem

Lite intressant jag läste om detta är att detektiv bitarna kommer kännas lite som ett klassiskt äventyrs spel.
Plus att tack vare dom väldigt realistiska ansiktes animationerna så kommer kunna avläsa om en NPC ljuger när man intervjuar dom.

Overall låter det väldigt intressant.

Visa signatur

CPU: Ryzen 7 3700X MB: X570 Aorus Ultra Mem: Corsair Vengeance RGB Pro 2x16GB DDR4 @ 3200 MHz CL16 GPU: Radeon RX Vega 56 SSD: Corsair Force MP510 960GB Case: FD Meshify C PSU: Corsair RM 750W Display: Acer 35" Predator XZ350CU OS: Win10 Pro

Permalänk
Medlem
Citat:

"Every now and then in gaming, a concept comes along that makes you totally reconsider your preconceptions of gameplay within specific genres and settings. It doesn't happen very often mind you... But then, once in a blue moon, there's a flash in the pan; a videogame that reinvigorates your fascination and faith in the medium. LA Noire is one of these games."

TVG

Citat:

"For L.A. Noire to be an accurate detective-sim it needed the facial expressions to be spot on and this ground-breaking technology is perfect for doing just that ... This includes thousands of words of dialogue, hours of motion capture and of course time in the studio with the MotionScan. The result will be the benchmark for all games that follow."

Gamesradar

Skulle kunna fortsätta med fem till, men det räcker med att säga att alla som fått förhandstitta spelet mer eller mindre tappat hakan. Med ett manus på över 3000 sidor med över 300 personer som spelat in grymma mängder dialog är det inte konstigt att det imponerar. Risken för flopp är nog ganska minimal...

Visa signatur

”Ingen må utsättas för godtyckliga ingripanden i fråga om privatliv, familj, hem eller korrespondens.
Artikel 12, FN:s deklaration för mänskliga rättigheter

Permalänk
Medlem

Hmm enda negativa jag kan säga om LA Noire än så länge är.. ingen PC version... Med tanke på detektiv, äventyrs elementen så skulle detta funka skit bra till PC gamers..

Men sen är det iofs Rockstar vi snackar om som är sämst på jorden just nu på att porta spel till PC.. GTA4 är ett bra exempel på det..

Visa signatur

CPU: Ryzen 7 3700X MB: X570 Aorus Ultra Mem: Corsair Vengeance RGB Pro 2x16GB DDR4 @ 3200 MHz CL16 GPU: Radeon RX Vega 56 SSD: Corsair Force MP510 960GB Case: FD Meshify C PSU: Corsair RM 750W Display: Acer 35" Predator XZ350CU OS: Win10 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av ParasiteX:

Hmm enda negativa jag kan säga om LA Noire än så länge är.. ingen PC version... Med tanke på detektiv, äventyrs elementen så skulle detta funka skit bra till PC gamers..

Men sen är det iofs Rockstar vi snackar om som är sämst på jorden just nu på att porta spel till PC.. GTA4 är ett bra exempel på det..

Rockstar är utgivaren av spelet dom har inte utvecklat det

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sheytan:

Rockstar är utgivaren av spelet dom har inte utvecklat det

Jo det vet jag. Men dom lär förmodligen outsourca det till några billiga andra hands utvecklare om dom bestämmer att porta det.

Visa signatur

CPU: Ryzen 7 3700X MB: X570 Aorus Ultra Mem: Corsair Vengeance RGB Pro 2x16GB DDR4 @ 3200 MHz CL16 GPU: Radeon RX Vega 56 SSD: Corsair Force MP510 960GB Case: FD Meshify C PSU: Corsair RM 750W Display: Acer 35" Predator XZ350CU OS: Win10 Pro

Permalänk
Medlem

Vi får hoppas att det kommer till PC inom en snar framtid. Verkar vara ett förträffligt spel.

Permalänk
Medlem

Varför sitta i en trång datorstol när man kan ligga i soffan och lira

Visa signatur

Desktop | CPU: AMD Ryzen 7 7800X3D | GPU: nVidia Geforce RTX 4080 Super 16gb | RAM 64gb ddr5 6000mhz | SSD Kingston KC3000 2tb
Apple MacBook Air | CPU/GPU: M1 | RAM: 8gb | SSD: 256gb

Permalänk
Medlem

Detta och Gran Turismo är enda anledningen till att jag skulle vilja ha en konsoll. Sjukt awesome.

Visa signatur

CyberpowerPC Tracer III EVO: i7-9750H | GTX 1660 Ti | 16GB | 1250GB SSD

Permalänk
Medlem
Skrivet av ashashiva:

Varför sitta i en trång datorstol när man kan ligga i soffan och lira

Vissa av oss spelar faktiskt både konsol och PC från soffan.

Visa signatur

"Half-Life 2 is like Duracell of games. It just keeps owning and owning and owning."
i7 920@3.2 vCore 1.024 | Asus P6T Deluxe v2 | 6GB Corsair Dominator Twin3X 1600MHz (6-6-6-18) | Noctua NH-U12P SE2 | Asus DC2 Top V2@1000/1344 vGpu 1.025 | WD Raptor 1500ADFD | Corsair HX 750 | Vista Home Premium 64-bit|

Permalänk
Medlem

Ska lätt köpas på release. Allt jag sett hittills från spelet har imponerat mig, vilket inte många spel lyckas med ^^ Om de bara lyckats lika bra med kodningen som med idén så kan det bli ett legendariskt spel!

Visa signatur

---

Permalänk
Avstängd

L.A. Noir

Vad tror ni om det spelet? Jag personligen tror det kommer bli kanon, älskade Farenheit och Heavy Rain, och denna verkar ju gå i de spåren. 20:e maj är allt för långt borta...

Permalänk

Har höga förhoppningar jag med! Har haft den nordiska specialutgåvan bokad i en månad nu. Hoppas bara PSN kommer tillbaka online tills releasen, eller att de går att spela utan att vara inloggad...

Visa signatur

Stationär: Chassi: InWin 805 Black PSU: EVGA Supernova 850W MoBo: ASUS Sabertooth Z170 S CPU: Intel i7-6700k Skylake GPU: ASUS GTX 1070 Strix SSD: Samsung 840 EVO 500gb Skärm: Dell UltraSharp U3415W
Server: HP DataVault X311 3TB
Mobil: Google Nexus 6p Laptop: Asus Zenbook UX301

Permalänk
Avstängd
Skrivet av slobodan87:

Har höga förhoppningar jag med! Har haft den nordiska specialutgåvan bokad i en månad nu. Hoppas bara PSN kommer tillbaka online tills releasen, eller att de går att spela utan att vara inloggad...

Samma här, hoppas verkligen dem fått igång det tills dess. Men tvivlar på det, så hoppas verkligen att det går att köra utan att vara inloggad.

Permalänk

Fast jag ladda ner nya uppdateringen igår och tjänsten är igångsatt idag söndag, men vet inte när den sätts igång i sverige dock då den aktiveras land för land, så på en vecka ska de nog vara klart...

Visa signatur

Stationär: Chassi: InWin 805 Black PSU: EVGA Supernova 850W MoBo: ASUS Sabertooth Z170 S CPU: Intel i7-6700k Skylake GPU: ASUS GTX 1070 Strix SSD: Samsung 840 EVO 500gb Skärm: Dell UltraSharp U3415W
Server: HP DataVault X311 3TB
Mobil: Google Nexus 6p Laptop: Asus Zenbook UX301

Permalänk
Testpilot

Vilken konsoll ska ni spela det på? jag funderar på om man ska köpa det till PS3 på grund av att man slipper byta skiva men är rädd för att spelet kommer vara märkbart fulare på PS3 som de flesta multispelen tyvärr är och då köper jag det hellre till Xbox.

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]

Permalänk
Medlem

@hunden: Köp det till boxen och installera alla skivorna? Tänker jag göra iaf ^^ Har det bokat sedan några veckor tillbaka. Tror det kommer bli kalasbra!

Visa signatur

---

Permalänk

Nu är iaf PSN tillbaka online för att oss PS3 användare, så borde inte vara något strul med att spela La Noir när de dimper ner i brevlådan på fredag!

Visa signatur

Stationär: Chassi: InWin 805 Black PSU: EVGA Supernova 850W MoBo: ASUS Sabertooth Z170 S CPU: Intel i7-6700k Skylake GPU: ASUS GTX 1070 Strix SSD: Samsung 840 EVO 500gb Skärm: Dell UltraSharp U3415W
Server: HP DataVault X311 3TB
Mobil: Google Nexus 6p Laptop: Asus Zenbook UX301

Permalänk

Får man bara hoppas att spelbutiken.se håller va de lovar och ser till att spelet dimper ner i brevlådan på fredagen när spelet släpps, och inte på måndagen. Palla förlora en hel helg av spelande...

Visa signatur

Stationär: Chassi: InWin 805 Black PSU: EVGA Supernova 850W MoBo: ASUS Sabertooth Z170 S CPU: Intel i7-6700k Skylake GPU: ASUS GTX 1070 Strix SSD: Samsung 840 EVO 500gb Skärm: Dell UltraSharp U3415W
Server: HP DataVault X311 3TB
Mobil: Google Nexus 6p Laptop: Asus Zenbook UX301

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gorian:

@hunden: Köp det till boxen och installera alla skivorna? Tänker jag göra iaf ^^ Har det bokat sedan några veckor tillbaka. Tror det kommer bli kalasbra!

Om det funkar så är det en bra lösning men t.ex Mass Effect 2 kräver skivbyte även om man installerat båda skivorna

Visa signatur

Core i5 3570K@stock||Asus Z77 Sabertooth||16GB 1600mhz G.Skill RipJaws X||5850 1GB||Corsair Force GT SSD 120GB||XFX XXX 650W||CM HAF XB||Opad Mk-85 MX Red||Win7 Ultimate Signature Edition signerad av Steve Ballmer

Permalänk
Testpilot
Skrivet av Gorian:

@hunden: Köp det till boxen och installera alla skivorna? Tänker jag göra iaf ^^ Har det bokat sedan några veckor tillbaka. Tror det kommer bli kalasbra!

Har bara en 10GB hårddisk så det blir lite svårt tyvärr
Är inte jättebråttom så jag ska se om det dyker upp nån jämförelse, det brukar ju komma rätt snabbt.

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]

Permalänk
Skrivet av ozzyone:

jag är på cd 3, hittils är det riktigt grymt. Ny teknik på ansikten o massa andra grymma grejer
Läs recensionen på Ign 8,5 fick de och jag håller med dom till 100%

Hur blev du den lyckliga att få tag på spelet innan release?

Visa signatur

Stationär: Chassi: InWin 805 Black PSU: EVGA Supernova 850W MoBo: ASUS Sabertooth Z170 S CPU: Intel i7-6700k Skylake GPU: ASUS GTX 1070 Strix SSD: Samsung 840 EVO 500gb Skärm: Dell UltraSharp U3415W
Server: HP DataVault X311 3TB
Mobil: Google Nexus 6p Laptop: Asus Zenbook UX301

Permalänk
Medlem
Skrivet av slobodan87:

Hur blev du den lyckliga att få tag på spelet innan release?

Han piratkopierade det såklart, vad annars.

Permalänk
Medlem

Verkar som ett bra spel dock inget för mig, inte sugen på att lösa brott. Mer sugen på Witcher 2 som släpps imörn

Permalänk
Skrivet av Megacrash:

Verkar som ett bra spel dock inget för mig, inte sugen på att lösa brott. Mer sugen på Witcher 2 som släpps imörn

Och ändå tyckte du de va värt att ödsla tid på att kommentera forumet om detta spel:P haha

Visa signatur

Stationär: Chassi: InWin 805 Black PSU: EVGA Supernova 850W MoBo: ASUS Sabertooth Z170 S CPU: Intel i7-6700k Skylake GPU: ASUS GTX 1070 Strix SSD: Samsung 840 EVO 500gb Skärm: Dell UltraSharp U3415W
Server: HP DataVault X311 3TB
Mobil: Google Nexus 6p Laptop: Asus Zenbook UX301

Permalänk
Medlem
Skrivet av slobodan87:

Och ändå tyckte du de va värt att ödsla tid på att kommentera forumet om detta spel:P haha

Ptja har lite dötid just nu, inget på tv och orkar inte spela BC2 som jag brukar göra. Denna tråd stog som "Nytt i forumet" och var mer intressant än de andra "folk som behöver hjälp"- trådarna ...

Man kan faktiskt kommentera saker man inte riktigt är sugen att köpa själv.