Permalänk
Medlem

USB-portar "glappar"

Tidigare trådar som kan ha med saken o göra:

http://www.sweclockers.com/forum/6-lagring/954844-problem-med...
http://www.sweclockers.com/forum/61-stationara-datorer-suppor...

Som ni ser i en av de trådarna så "glappade" min hårddisk , men har nu konstaterat att det är min dator det är fel på eftersom hårddisken funkade perfekt i min flickväns bärbara dator. Har även nu köpt
"Trådlöst USB-nätverkskort 300Mpbs" från Konig som även den "glappar", internet försvinner i mellan åt med jämna mellan rum men samma anslutning funkar perfekt på min flickväns bärbara dator.

Citat från en av de trådarna ja länkade till om att ja hade ett dåligt nätagg. - "Ännu tråkigare med dåliga agg är att de ger oren ström som sliter på datorns övriga delar. T ex kan moderkortet tagit skada av det dåliga agget och inte fungera 100% längre. Därför ska man aldrig snåla på PSU."

Det är samma sak i alla USB-portar både fram och bak. Kan det vara så att moderkortet tagit skada av det dåliga nätagget och det är något med moderkortet som gör detta med USB-portarna? Eller är det något annat fel? Någon som känner igen det och vet vad det kan vara? Riktigt irriterande i alla fall. Hoppas någon kan hjälpa.

MVH
Flowjah

Visa signatur

Chassi: Mission SG GGX 2.0 - PSU: Corsair RM650x - GPU: Palit Geforce GTX1060 6GB Dual - Moderkort: Aorus by Gigabyte Z370 Gaming K3 - CPU: Intel Core i5 8600K@4.5ghz - Kylare: Cooler Master Hyper 212 EVO - TIM: Thermal Grizzly Kryonaut - RAM: Corsair Vengeance LPX Black DDR4 2x8GB (16GB) 3000mhz cl15 - Hårddiskar: KFA2 GAMER SSD L 240GB S11 + Toshiba P300 3TB 7200rpm 64mb cache

Permalänk
Medlem

Har du testat med en ominstallation av windows ?

Om inte så gör det, kan hända mycket konstiga saker i win :/

Om du tex tankar hem en iso av bartpe (en boot cd baserad på windows xp) då kan du ju ansluta hårdisken till en usbport o boota från den då bör ju det även krångla där om inte så installera om windows.

Visa signatur

Chassi: Adtronics 7890A (modifierat) || Moderkort: Asus m5a99x-evo || Cpu: Amd PhenomII 1100T || Ram: 32GB ddr3 1600mhz || Gfx: Hd5850 || Hdd: Vertex3 120gb Lagring: 1x3TB 3x2TB 2x1TB mm || Nätagg: Corsair AX850