Radeon HD5750 passiv kylning, OC + massa frågor

Permalänk
Medlem

Radeon HD5750 passiv kylning, OC + massa frågor

Hej!

Varför blir bilden så här när jag försöker klocka mitt passiva 5750 med ati overdrive?

http://data.fuskbugg.se/dipdip/gfxdirr123.jpg

Det blir så när jag trycker antingen på "auto-tune" eller "test custom clocks". Om jag inte trycker på Esc så stannar bara bilden på den här rutan, men om jag trycker på Esc så står det att "testet" fortfarande körs, eller att testet har passerat. (?) Konstigt. Är det ens bra att klocka ett passivt kort?

Och så en till fråga; 6850, asus & voltage tweak, eller vänta på en OC version av 6850/6870 ?

Och så en till fråga. åsikter på q6600 med cpu voltage på 1,325 @ 3,3ghz, SB voltage 1,5? Har noll koll på att överklocka men tänkte ge mig in i det ändå helt blind! Såg att det blev lite rörigt nu men så kan det gå!

Tack för svar.

Permalänk
Medlem

överklocka ett passivt kort är ingen bra ide

Visa signatur

Define R3 Arctic White, Asus Z97-AR, i5 4690K, CM 212, 16 GB DDR3 RAM, Asus Radeon R9 290X DCUII, Samsung 840 250GB, 840 Pro 512 GB, EVGA Supernova G2 750 W, Windows 10 Pro, O2+ODAC

Permalänk
Medlem
Skrivet av pecill:

överklocka ett passivt kort är ingen bra ide

Visst, men att man inte kan överklocka överhuvudtaget är väl ganska konstigt?

Permalänk
Medlem
Skrivet av pecill:

överklocka ett passivt kort är ingen bra ide

nä, är nog redan hyffsat varmt @ stock. Men om TS har en fläkt liggandes hemma så är det bara o ghettomodda fast den på kylflänsen så har du en bra aktiv kylare

Visa signatur

i7700K | GTX 1080 | 16GB

Permalänk
Entusiast

Bilden blir sådär eftersom den testar clocken? Det finns en knapp där man trycker som heter typ ''test costom clocks'' Så blir skärmen sådär. Som ett inbyggt MSI Kombustor.

Visa signatur

PC: AMD Ryzen 9 3900X - Asus STRIX B550-F - G.Skill 3200MHz 4x8GB - AMD RX 5700 XT 8GB - Intel 730 240GB - Intel 530 480GB - AX760 Platinum
Kringutrustning: Dell S2721DGFA - Dell U2515H - Logitech G603 - Ducky Shine3 MX Brown - Sennheiser HD558/Game One

- Feedback - Kontakt - Regler -

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jonssown:

Bilden blir sådär eftersom den testar clocken? Det finns en knapp där man trycker som heter typ ''test costom clocks'' Så blir skärmen sådär. Som ett inbyggt MSI Kombustor.

Varför har jag inte sett den här bilden när jag använde ati overdrive autotune/custom clocks på mitt 3870?

Permalänk
Skrivet av onekind:

Hej!

Varför blir bilden så här när jag försöker klocka mitt passiva 5750 med ati overdrive?

http://data.fuskbugg.se/dipdip/gfxdirr123.jpg

Det blir så när jag trycker antingen på "auto-tune" eller "test custom clocks". Om jag inte trycker på Esc så stannar bara bilden på den här rutan, men om jag trycker på Esc så står det att "testet" fortfarande körs, eller att testet har passerat. (?) Konstigt. Är det ens bra att klocka ett passivt kort?

Och så en till fråga; 6850, asus & voltage tweak, eller vänta på en OC version av 6850/6870 ?

Och så en till fråga. åsikter på q6600 med cpu voltage på 1,325 @ 3,3ghz, SB voltage 1,5? Har noll koll på att överklocka men tänkte ge mig in i det ändå helt blind! Såg att det blev lite rörigt nu men så kan det gå!

Tack för svar.

Skrivet av onekind:

Varför har jag inte sett den här bilden när jag använde ati overdrive autotune/custom clocks på mitt 3870?

Gissning till onekind: Idéen om att dra upp en bild över hela skärmen som får en att tro att datorn har crashat eller något liknande kom nog inte förens i 4000-serien skulle jag gissa på, eller så är det med olika ccc, 2 gissningar bara... Då jag testade ATI Overdrive för första gången med mitt 4670 så kom bilden upp och jag vart skitskraj men jag lät den gå och så försvann den efter ett tag. Nu på mitt nya 5670HD XFX så kommer den där bilden upp fast med en AMD logga nere i vänstra hörnet, så det är inga fel i proceduren, hoppas jag.

Visa signatur
Permalänk

Det är nog inge fara att få upp den bilden. Var lite fundersam jag med när jag provade Autotune. Men läste innan att det kunde ta några minuter så jag lät den stå ett tag och bilden försvann efter ett tag

Om man justera manuellt, är det bra att dra upp mätarna på max? eller måste man hitta nå som e stabilt?

Visa signatur

Chassi: Cooler Master Stryker Nätaggregat: Corsair AX750
Moderkort: Asus Maximus X Code Processor: i7-8700K Kylare: Corsair H100 RAM: G.Skill TridentZ RGB 3000Mhz
Grafikkort: GTX 1080 SSD: OCZ Agility 3 240GB HDD: WD Green 2TB

Permalänk
Skrivet av pecill:

överklocka ett passivt kort är ingen bra ide

Det beror på. Man ska inte vara för snabb med att säga att det inte går.

Dock verkar trådskaparens exemplar vara riktigt icke-klockvänligt :/