köpråd [Moderkort, processor, minnen och SSD-enhet för total ca 6000 kr]

Permalänk
Permalänk
Hedersmedlem

jag ser inte så mycket fel på dem, men det bästa är väl att skriva budget och vad du är ute efter om det är köpråd, eller ännu hellre att kolla på andra trådar med liknande setup/budget.

Permalänk
Medlem

budgeten är rätt begränsad var meningen med en ssd uppgradering nu men min cpu/mobo håller på att ge upp så.

Visa signatur

En trött jäkel.

Permalänk
Medlem

Står väl ganska tydligt att denna forumdel INTe är avsedd för köpråd?

Ser bra ut, inget speciellt. Skulle nog dock tagit Intels 80gb SSD, den är väldigt prisvärd just nu!

Permalänk
Medlem

oh ursäkta, hmm tror 80 gb är före lite vill ha office och mina standard prog på ssd'n

Visa signatur

En trött jäkel.

Permalänk

Har 42gb ledig på min med office samt div. program.

Visa signatur

Intel Core i9-12900KF 5.2GHz+ HT Custom loop
MSI RTX 4080 Gaming X Trio 3030MHz
Asus ROG Maximus Apex Z690 (WI-FI)
Corsair Dominator Platinum 6200mhz 32GB CL36
Asus 34" TUF VG34VQL1B, NZXT H9 Flow, Corsair HX1200i, 970 Evo Plus, Asus ROG Strix Flare MX, Logitech G502 PS

Permalänk
Medlem

om man läser på write prestandan så skiljer det rätt mycket mellan Intel på 70 och OCZ eller Corsairs som är mer än dubbla prestandan.

Visa signatur

En trött jäkel.

Permalänk
Hedersmedlem

*tråd flyttad*

I och med att det inte bara handlar om processor, moderkort och minne, utan även en SSD-enhet, blir den här forumdelen bättre.

*ämnesraden redigerad*

Tänk på att alltid ge dina trådar så tydliga rubriker som möjligt. "Köpråd" ger ju ingen information om vad det är du vill köpa. Jag har förtydligat titeln lite åt dig den här gången.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dax:

om man läser på write prestandan så skiljer det rätt mycket mellan Intel på 70 och OCZ eller Corsairs som är mer än dubbla prestandan.

Det är inte riktig prestanda som uppges för Corsair och OCZ utan den gäller bara om man bara skriver en massa nollor... I verkligheten kommer den vara lägre.

Visa signatur

Main Core i9-9900k | NH-D15 | ROG STRIX Z390-F | 16GB DDR4 3200 MHz LPX | STRIX 2080 Ti GAMING OC | Samsung 970 EVO 1TB + Toshiba XG5 256GB | RM650X | R5 Blackout
HTPC/Barndator: Core i5-8400 | ASUS PRIME B360M-A | 16GB DDR4 2666 MHz | STRIX GTX 1070 OC | 2 x Toshiba XG5 256GB
Extradator: Core i7 870 | ASRock H55M-LE | 8GB 1600 MHz | Intel 320 120GB | HD6950 2GB | VX 550W