Svart bild varje gång jag pillat med datorn

Permalänk
Medlem

Svart bild varje gång jag pillat med datorn

Varje gång jag lägger min datorn ner för att sätta på chassisidan så när jag statar den efter det får jag bara en svart bild och inget händer om jag inte håller inne power-knappen tills datorn dör. Undrar vad som kan vara orsaken till det här? Provade att leta på google först men hittade inget användbart. Jag har en AMD Phenom II 955 BE, ett moderkort från gigabyte, MSI GTX 460 HAWK, en ny samsungdisk och lite sådant. Tacksam för hjälp.

MVH Jpau94

Visa signatur

RAID is not a backup

Permalänk

Glappt grafikkort?

Visa signatur

"Music expresses that which cannot be said and on which it is impossible to be silent." - Victor Hugo
- Beyerdynamic DT770, Pro-Ject Head Box II, Asus Xonar DX -

Permalänk
Medlem

KOmmer bilden tillbaka när du rätar upp den igen? Isf kan de vara något glapp i sladden bara.

Permalänk
Medlem

Nej, jag startar inte datorn när den ligger ner utan reser den upp först, det är det som jag tycker är konstigt.

EDIT: När jag startar datorn efter att den har varit av under natten så brukar den få BSOD också, jag startar den igen och allt funkar, men ändå BSOD först. Det står något om "paged fault in nonpaged area".

Edit igen, windows har kört någon memorytestgrej och den hittade inga fel.

Visa signatur

RAID is not a backup

Permalänk
Medlem

Fortfarande glapp. Ta loss, kontrollera och sätt tillbaka alla kablar och delar. Ja, du måste gå så långt för att vara säker.

Byta plats på minnen kan också hjälpa.

Nollställa bios. Ta först bort ström kabeln från datorn så att allt är helt död. Några var även tvingen att bort grafikkortet för att få bild igen medans andra kunde ha den kvar. Ta ut batteriet som ser ut som ett mynt ett tag (nån minut). Funkar den går du in i bios, ställ in det du vill och sparar.