Permalänk
Medlem
Skrivet av Aquatuning:

Tyvärr har vi vårat lager i Tyskland och det blir ofta väldigt dyrt, samt att det tar lång tid, om man skickar med vanliga posten eller med andra fraktsätt. Därför har vi då valt att skicka med UPS för att det tar rimlig tid samt att fraktkostnaden är rimlig.

Du får dock gärna pma över varför du inte gillar UPS så kan vi se ifall vi kan förbättra det på något sätt.

Jag vill lyfta detta "problemet" igen, för jag gillar heller inte UPS för de har alltid stora problem att hitta hem till mig och om de gör det så är jag garanterat inte hemma så det blir alltid bara en massa problem. Jag gillar vanliga posten bäst, för då kan jag hämta ut mitt paket när det passar mig bäst.

Permalänk
Aquatuning
Skrivet av Thunderbolt:

Jag vill lyfta detta "problemet" igen, för jag gillar heller inte UPS för de har alltid stora problem att hitta hem till mig och om de gör det så är jag garanterat inte hemma så det blir alltid bara en massa problem. Jag gillar vanliga posten bäst, för då kan jag hämta ut mitt paket när det passar mig bäst.

Hej,

Tråkigt att höra att du tycker så. Tyvärr så är UPS det fraktsätt vi använder oss av just nu.
En av anledningarna är att det skulle ta längre tid att skicka saker med vanliga posten. Istället för ett par dagar så är det uppåt 1vecka.

Ifall du inte kan vara hemma och hämta paketet så går det att be dem köra ut paketet till en plats där du istället är, exempelvis arbetsplatsen.
Annars går det oftast att hämta upp paketet på deras terminal. Precis som du gör ifall det skulle skickats via posten, då hade du hämtat ut det på ett posten ombud.

Med vänliga hälsningar
Emil
Aquatuning Sverige

Visa signatur

Aquatuning support Sverige
http://www.aquatuning.se

Permalänk
Medlem

Välkommen tillbaks Aquatuning!
Jag har beställt av er några gånger och det har gått riktigt bra. Priserna är oftast ganska mycket lägre än de svenska motsvarigheterna..och det är inte mig emot.

Jag har dock en liten fråga som jag hoppas skulle kunna få hjälp med.. min tyska är inte vad den borde vara och därför är det inte helt lätt att förstå produktbeskrivningarna
Det jag är ute efter är en "fläktkontroller" som kan ta emot antingen information från en sensor (vattnet) alternativt en USB-"driven" som hämtar info från mjukvara. Den ska klara av att driva 4-5fläktar iaf (inte speciellt kraftfulla fläktar..).

Jag vill helt enkelt att dessa fläktar automagiskt går upp och ner i varv beroende på någon parameter i min dator (vilken är egentligen hyffsat skitsamma...).. jag vet egentligen inte hur mycket jag är beredd att lägga.. men så billigt som möjligt och inte massa lulllull passar mig nog bäst.

Visa signatur

Citera om du skriver till mig. Annars läser jag troligtvis INTE.

Permalänk
Medlem

Tjena och välkommna tillbaks Aqutuning!

Jag har en snabb fråga, jag beställde ett paket i torsdags, och i fredags så blev förbetalningen klar, och jag undrar, Skickar ni det på måndag då? Och hinner det komma hem denna veckan?

Ordernr: 88011117

Med vänlig hälsning, Robin (en väldigt nöjd kund)!

Permalänk
Skrivet av Aquatuning:

Hej,

Tråkigt att höra att du tycker så. Tyvärr så är UPS det fraktsätt vi använder oss av just nu.
En av anledningarna är att det skulle ta längre tid att skicka saker med vanliga posten. Istället för ett par dagar så är det uppåt 1vecka.

Ifall du inte kan vara hemma och hämta paketet så går det att be dem köra ut paketet till en plats där du istället är, exempelvis arbetsplatsen.
Annars går det oftast att hämta upp paketet på deras terminal. Precis som du gör ifall det skulle skickats via posten, då hade du hämtat ut det på ett posten ombud.

Med vänliga hälsningar
Emil
Aquatuning Sverige

Tänkte i dagarna lägga en beställning på 250+ euro. Min fråga är nu varför betalning med Visa kort kostar ca 5euro men krånglig bank överföring är gratis?
Tänkte också höra om vi Sweclockers medlemar har någon typ av rabatt man kan ta del av?
Sen undrar jag om frakten är till dörren eller till något uthämntningsställe? Är de utkörning dagtid är de ju bra att veta så man kan styra om leveransen till jobbet tex!

EDIT: Såg nu i tidigare inlägg att frakten är hemfrakt, så får bli att leverera de till jobbet..Men de andra frågorna är jag fortfarande nyfiken på.

Visa signatur

Stationär: Chassi: InWin 805 Black PSU: EVGA Supernova 850W MoBo: ASUS Sabertooth Z170 S CPU: Intel i7-6700k Skylake GPU: ASUS GTX 1070 Strix SSD: Samsung 840 EVO 500gb Skärm: Dell UltraSharp U3415W
Server: HP DataVault X311 3TB
Mobil: Google Nexus 6p Laptop: Asus Zenbook UX301

Permalänk
Aquatuning

Nystart på Sweclockers

Hej Sweclockare!

Nu är det mycket saker pågång gällande Aquatuning!
Jag, Lucas "iSw3de" Gardebrand, är ny representant för de svenska forumen.
Vi håller ju nu på med att bygga en helt ny webplats, med bättre funktionalitet och design.

Det som jag kommer att hjälpa till med är:

- Hjälp gällande vattenkylning.
- Hjälp med köptips eller frågor om produkter.
- Hjälp vid problem med våra produkter.
- Sponsringsförfrågningar (endast seriösa förfrågningar ger svar)
- Diverse annat som kan vara till hjälp!

Att vi nu kommer finnas på Sweclockers är något som öppnar upp många dörrar för alla intresserade!

Med vänliga hälsningar

Lucas
Aquatuning Sverige

Visa signatur

Aquatuning support Sverige
http://www.aquatuning.se

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aquatuning:

Hej Sweclockare!

Nu är det mycket saker pågång gällande Aquatuning!
Jag, Lucas "iSw3de" Gardebrand, är ny representant för de svenska forumen.
Vi håller ju nu på med att bygga en helt ny webplats, med bättre funktionalitet och design.

Det som jag kommer att hjälpa till med är:

- Hjälp gällande vattenkylning.
- Hjälp med köptips eller frågor om produkter.
- Hjälp vid problem med våra produkter.
- Sponsringsförfrågningar (endast seriösa förfrågningar ger svar)
- Diverse annat som kan vara till hjälp!

Att vi nu kommer finnas på Sweclockers är något som öppnar upp många dörrar för alla intresserade!

Med vänliga hälsningar

Lucas
Aquatuning Sverige

Kul Beställde precis min första del ifrån Aquatuning. Beställde igår och skickas från Tyskland och är redan framme på måndag, antagligen kanske redan imorgon om det inte hade varit midsommar. En fråga bara, förutom som ovan nämnde som jag tycker är direkt dåligt så kunde jag på min välja något övrigt på leverans där mitt lokala serviceställe fanns med som jag bokade i. Innebär de att de kommer att försöka leverera först till mig och om de misslyckas, lämna den på servicestället?

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Medlem
Skrivet av trickysaer:

Kul Beställde precis min första del ifrån Aquatuning. Beställde igår och skickas från Tyskland och är redan framme på måndag, antagligen kanske redan imorgon om det inte hade varit midsommar. En fråga bara, förutom som ovan nämnde som jag tycker är direkt dåligt så kunde jag på min välja något övrigt på leverans där mitt lokala serviceställe fanns med som jag bokade i. Innebär de att de kommer att försöka leverera först till mig och om de misslyckas, lämna den på servicestället?

Edit: Förlåt, läste inte kommentarer ovan ordentligt.

Synd det är skräp-UPS som används, får bli att beställa grejer någon annanstans ifrån. Jag har inte möjlighet att ta ledigt från jobbet en hel dag för att få det levererat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aquatuning:

Hej,

Tråkigt att höra att du tycker så. Tyvärr så är UPS det fraktsätt vi använder oss av just nu.
En av anledningarna är att det skulle ta längre tid att skicka saker med vanliga posten. Istället för ett par dagar så är det uppåt 1vecka.

Ifall du inte kan vara hemma och hämta paketet så går det att be dem köra ut paketet till en plats där du istället är, exempelvis arbetsplatsen.
Annars går det oftast att hämta upp paketet på deras terminal. Precis som du gör ifall det skulle skickats via posten, då hade du hämtat ut det på ett posten ombud.

Med vänliga hälsningar
Emil
Aquatuning Sverige

Varför använder ni inte bara DHL, som faktiskt har utlämningsställen? Kan det vara så mycket dyrare än UPS?

Permalänk
Medlem
Skrivet av The-Architect:

Edit: Förlåt, läste inte kommentarer ovan ordentligt.

Synd det är skräp-UPS som används, får bli att beställa grejer någon annanstans ifrån. Jag har inte möjlighet att ta ledigt från jobbet en hel dag för att få det levererat.

Behöver du inte, du kan ange ditt arbete som adress istället så kommer de dit

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Aquatuning
Skrivet av trickysaer:

Kul Beställde precis min första del ifrån Aquatuning. Beställde igår och skickas från Tyskland och är redan framme på måndag, antagligen kanske redan imorgon om det inte hade varit midsommar. En fråga bara, förutom som ovan nämnde som jag tycker är direkt dåligt så kunde jag på min välja något övrigt på leverans där mitt lokala serviceställe fanns med som jag bokade i. Innebär de att de kommer att försöka leverera först till mig och om de misslyckas, lämna den på servicestället?

Hej, just det kan jag inte svara på, ska kolla upp detta.

Skrivet av The-Architect:

Varför använder ni inte bara DHL, som faktiskt har utlämningsställen? Kan det vara så mycket dyrare än UPS?

Hej, vi arbetar just nu på vår nya sida, där kommer flera nya leveransmöjligheter finnas, bland annat DHL

Med vänliga hälsningar

Lucas
Aquatuning Sverige

Visa signatur

Aquatuning support Sverige
http://www.aquatuning.se

Permalänk
Medlem

Hej, Jag ser att ni uppdaterat eran tyska sida med nya webbshoppen. Går det lika bra att beställa där? Den svenska sidan är inte uppdaterad ännu har jag sett.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aquatuning:

Hej, just det kan jag inte svara på, ska kolla upp detta.

Hej, vi arbetar just nu på vår nya sida, där kommer flera nya leveransmöjligheter finnas, bland annat DHL

Med vänliga hälsningar

Lucas
Aquatuning Sverige

Tyska sidan ser snygg ut, ser fram emot den svenska. Kul ni kommer erbjuda DHL också, kanske kan bli en par köp ändå!

Permalänk
Medlem

Snygg sida har det blivit.

Permalänk
Medlem

Kommer översättningarna (åtminstonde till engelska) bli bättre? Sidan ger ett rätt oseriöst intryck just nu, se ex. spectabellen under technical details på sidan http://www.aquatuning.se/water-cooling/fittings/acylic-tube-f...

Permalänk
Medlem

Har precis beställt hos er med ordernummer 88015258 men inget betalnings altenativ kom upp när jag beställde ?.

Visa signatur

EVGA RTX 3080 / 5800x / Gigabyte X570 I AORUS PRO WIFI / Ballistix 32GB 3200mhz / Corsair SF750 750W / Gigabyte 48" AORUS FO48U OLED 4K 120 Hz

Permalänk
Medlem

Trasig sida just nu!

Permalänk
Medlem

Beställde mina grejor 2014-09-28.
2014-10-30 ringer jag dit och frågar varför jag inte fått någon mail om min beställning. Hon som svarar då säger att dom kommer skicka ut ett meddelande och varorna kommer skickas idag. Fick meddelandet två timmar efter jag ringt om att varorna hade plockats.
2014-10-1 Ringer dit för att avbeställa ordern eftersom det finns ingen chans att jag får den innan helgen. Han jag pratade med visste inte om han kunde avbeställa ordern eftersom han visste inte om den va packad än och han skulle maila om det gick eller inte. Och han sa att frakturan var utskriven. En timme efter jag hade lagt på fick jag ett mail som sa att ups hade hämtat paketet och jag fick ett trackingnummer. Jag tänkte då att ahh vafan jag väntar, 6 timmar efter jag fått trackingnummret så prova jag tracka det på ups hemsida via mailet men det funkar inte.
2014-10-02 provar trackingnumret idag men funkar fortfarande inte. Ringer ups och hon som svarar där säger det finns inget manifest och de skulle finnas om dom hade skickat ordern. Ringer till aquatuning för att dubbelkolla om dom hade skickat rätt trackingnummer. Då säger hon vi kommer skicka ordern idag då säger jag de ha ni sakt i tre dagar nu. då säger hon du kommer få pengarna tbx, jag säger har inte betalat något eftersom jag tog fraktura. Hon säger att hon avbeställer ordern om den finns här paketerad och hon kommer skicka ett mail.

Där rök mina planer på att få ihop datorn ihelgen för nu är det försent att beställa från någon annan. Awesome

fick ett mail nyss att ordern blivit cancelled

update
Visa signatur

/ 9700k / Z390-F / Dom Plat Rog 3200@3333mhz / 2070s / Seasonic Prime 1000w T / Define-S / Custom loop / acer predator xb270hu

Permalänk
Medlem

Jag vill börja med att lyfta upp ett problem; men samtidigt ta tillfället i akt och berömma er för ett välsorterat sortiment med bra priser och bra produkter (samt bra information!).

Jag lade igår kväll en beställning på ett par fläktar i förhoppningen att hitta någonting jag kan byta ut nuvarande fläktar i burken med. Strax därefter ändrar jag mig och skickar därför via ert kontaktformulär (som ni prisar och rekommenderar över övriga kontaktsätt på sidan) in ett ärende om att göra en förändring i min order för att bättre passa mina behov.

När jag nu lämnar jobbet för dagen kan jag se att beställningen under dagen har packats och satts i rullning, följt av ett kort svar på mitt inskickade support-ärende där ni konstaterar att ni "redan printat invoice" och därför kan inga ändringar göras på ordern.

Nu är det inte ens 200kr det handlar om, så jag påverkas inte nämnvärt av det. Däremot så tycker jag att det hela är ganska dåligt hanterat ifrån er sida.
Jag förstår att man som e-handlare idag behöver pressa sina leveranstider till max för nöjda kunder - Men även jag som kund behöver möjligheten att kunna avbeställa/förändra en order.
I det här fallet har jag som kund hört av mig till er väldigt nära inpå den ursprungliga beställningen, genom ett kontaktsätt som ni både i mail och på hemsidan rekommenderar.
Trots detta når inte informationen fram till er i tid.

Att ni sedan dessutom inte ens bemödar er med en alternativ lösning gentemot mig som kund, utan bara svarar att "Nej, tyvärr", är under all kritik i mitt tycke.

Men som sagt, bra i övrigt!

Visa signatur

Workstation: ASRock Z87 Killer | 4770k@4.2GHz | AMD 7970 x2 CF@1050GHz | 16GB DDR3 @ 1600MHz/CL9 | Corsair HX850 |
Enthoo Primo | D5&Photon 170 | 420+360 Rad 60mm | EK CSQ CPU+GPU+GPU vattenblock
ESXi Server: ASUS P9X79 Deluxe | 3930k | 32GB DDR3 @ 2400MHz/CL10
Audio: M-Stage HPA-2 USB | NAD D3020 | Ultrasone Pro 900 | Hifiman HE-400 | Fostex TH-X00

Permalänk
Medlem

Er Julkalender var hittar man den?

Permalänk

Har bojkottat Aquatuning nu för gott! Dom är nog ett av världens sämsta företag på att uppgradera sin lagersaldo och ha koll på inkommande grejer. Tack vare att ni k*kar till er lagersaldo så var jag tvungen att beställa från usa vilket resulterade i att själva beställningen blev 400 kr dyrare, plus att jag var tvungen att betala ytterligare 625 kr till dhl för tull och moms. Så sammanlagt ca 1100 kr dyrare blev hela kalaset.

Permalänk
Medlem

Jag måste också varna för Aquatuning.

Beställde lite Monsoon pluggar och vita 45/90-graders vinklade lightports samt Modmytoys fittings.
Först var svarta pluggarna slut i lager och skulle komma in 2 veckor senare.
Cirka 4 veckor senare var visst vita 90-graders lightports slut (slutat produceras hos tillverkaren), trots att de fanns i lager då jag beställde. De måste ha sålt iväg dessa till andra kunder medan jag väntade på att pluggarna skulle komma in i lager.

Då mailade jag dem lite irriterat och frågade om de sålt bort dem trots att jag beställt och om de kunde byta ut alla (45 och 90-graders) lightports till svarta, behöver enhetligt till mitt bygge (vill väl alla ha).
Efter många mail fram och tillbaka fick jag svar från Eugen Dück att jag skulle få svarta lightports istället (vilket jag tyckte var snällt då de vita var på rea, men eftersom de hade klantat sig med min reservation så vore det ju konstigt annars).

Fick hem paketet och då hade de satt vita 45-graders UTAN lightport i förpackningarna för 45-graders lightport (står rätt på klisterlappen på dem) samt svarta 90-graders lightports. Nu har jag alltså svarta 90-graders med lightport och vita 45-graders utan lightport till mitt bygge trots att jag skrev till dem att jag måste ha det enhetligt.

Då gav jag helt enkelt upp och betalade fakturan och sket i det, kommer aldrig handla från Aquatuning igen och hoppas att ingen annan behöver stå ut med samma skit.

Till Aquatuning: Det kan vara väldigt förvirrande att veta vad som är restat när ni skickar mail på engelska men använder tyska artikelnamn.

Visa signatur

B650M GAMING X AX • Ryzen 5 7600X • Radeon RX 6950 XT • 32GB 6000MHz DDR5 • AP201 • Custom Loop

Permalänk
Medlem

härligt!!

Permalänk
Medlem

Beställde en heatkiller resevoar med tillbehör som de lovade att de skulle ha i lager efter två veckor nu har det gått över två månader och de skjuter bara fram leveransdatumet.
Det är inte detta som gjorde mig sur dock, kan ju lika gärna vara tillverkarna som ligger efter men bestämde mig för att avbeställa och bad dem snällt att annullera beställningen och ge mig full återbetalning.

Fick ett mejl om att beställningen hade blivit annullerad och tänkte att det kanske tar ett par dagar innan pengarna är på mitt konto men efter nästan en vecka så fick jag mejla dem igen och säga att jag skulle ha full "refund" annars öppnar jag ärende hos paypal, då fick jag mejl från paypal en timme senare att pengarna förs över om några dagar.

Det känns lite som de försökte blåsa mig och hoppas att jag inte skulle ha någon vidare koll i med att jag i det första mejlet förklarade tydligt att beställningen va förbetald och att jag skulle ha full återbetalning plus att de borde ha sett det i beställningsspecen.
Låter kanske inte så allvarligt men jag tycker det va ganska ruttet och oprofessionellt plus att jag har fått ganska snorkiga svar när jag har frågat om leveranstid på resevoaren.

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av kozmos:

Beställde en heatkiller resevoar med tillbehör som de lovade att de skulle ha i lager efter två veckor nu har det gått över två månader och de skjuter bara fram leveransdatumet.
Det är inte detta som gjorde mig sur dock, kan ju lika gärna vara tillverkarna som ligger efter men bestämde mig för att avbeställa och bad dem snällt att annullera beställningen och ge mig full återbetalning.

Fick ett mejl om att beställningen hade blivit annullerad och tänkte att det kanske tar ett par dagar innan pengarna är på mitt konto men efter nästan en vecka så fick jag mejla dem igen och säga att jag skulle ha full "refund" annars öppnar jag ärende hos paypal, då fick jag mejl från paypal en timme senare att pengarna förs över om några dagar.

Det känns lite som de försökte blåsa mig och hoppas att jag inte skulle ha någon vidare koll i med att jag i det första mejlet förklarade tydligt att beställningen va förbetald och att jag skulle ha full återbetalning plus att de borde ha sett det i beställningsspecen.
Låter kanske inte så allvarligt men jag tycker det va ganska ruttet och oprofessionellt plus att jag har fått ganska snorkiga svar när jag har frågat om leveranstid på resevoaren.

Köpt för över 20k + där aldrig hänt mig.

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Medlem
Skrivet av tvelander:

Köpt för över 20k + där aldrig hänt mig.

Ointressant för mig då det hände mig.
Har med handlat där för många år sedan och då gick det smidigt men kan inte säga detsamma denna gången.

Permalänk
Geeks
SweClockers

Eftersom Aquatuning inte längre är aktiva i forumet låser jag denna tråd.

*Tråd låst*

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015