Glad, Exalterad, Pigg?! Skriv era goda tankar här! :D

Permalänk
Medlem

Fredag och har äntligen tid att spela RDR2

Permalänk
Medlem

Söndag, fyller 30, och har en veckas semester framför mig.
Känns bra det här!

Visa signatur

ROG Strix Z790-E/Intel i7 13700K/Noctua NH-D15 Black/MSI RTX 4080 Suprim X/32GB Corsair vengeance 6200mhz/Lian Li O11 Air Mini/Seasonic Vertex 850/Kringutrustning: Keychron Q2
Alienware AW3423DWF/Klipsch R-41PM/G-Pro X Superlight/Fidelio X2HR

Permalänk
Medlem

Idag kollade jag mailen och såg att jag sålt något jag designeat. Loggar in och till min stora förvåning har jag sålt det fem gånger under 2018.

Har aldrig i mitt liv tjänat pengar på något jag själv har skapat. Så det var en stor positiv överraskning. Visserligen "bara" 55kr, men ändå

Permalänk
Medlem

Vad som höll på att bli en surjul: https://www.sweclockers.com/forum/post/17699395

Löste sig tack vare att firman jag beställde reservdelarna ifrån (Sportec) levererade på 24 timmar!

Nu har jag efter mycket om och men listat ut att felet med pistolen låg inte på min sida utan det saknades en liten men vital del i videoguiden på youtube, vilket uppdagades när jag jämförde med en guide i textform från ett forum.

Några timmars slit senare så är pappas julklapp fixad och klar, även strulet med blåneringen löste sig efter ett tips om att behandla metallytorna med olja mellan blåneringsförsöken.

Det blir en god jul trots allt.

Lättad.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Capitán General borde visa bilder på sina pellets...
Skippy R.I.P. 17/7 2006

Permalänk
Medlem
Skrivet av SID 6.7:

Vad som höll på att bli en surjul: https://www.sweclockers.com/forum/post/17699395

Löste sig tack vare att firman jag beställde reservdelarna ifrån (Sportec) levererade på 24 timmar!

Nu har jag efter mycket om och men listat ut att felet med pistolen låg inte på min sida utan det saknades en liten men vital del i videoguiden på youtube, vilket uppdagades när jag jämförde med en guide i textform från ett forum.

Några timmars slit senare så är pappas julklapp fixad och klar, även strulet med blåneringen löste sig efter ett tips om att behandla metallytorna med olja mellan blåneringsförsöken.

Det blir en god jul trots allt.

Lättad.

Glöm inte berätta om hans reaktion! God jul

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ryzen 7800x3d, Noctua nh-d15, ASUS B650Plus, 32GB DDR5 6000MHz, KFA2 RTX 4080, AW2723DF, Corsair RM850x, Zalman Z9 Iceberg Vit, Logitech G502 Lightspeed, Galaxy S23, Xbox Series X, Triangle Esprit Comete EZ, Triangle Esprit Titus EZ, Triangle Esprit Voce EZ + SVS SB2000 pro drivs av Yamaha RX-V6A, Beyerdynamic - DT 770 PRO 250 Ohm + Røde AI-1, Moza R5, Meta Quest 3.

Permalänk

detta är väl det som ger mig mest glädje i livet just nu, speciellt nu när man börjar se det episka i det hela, kändes drygt i början med bara nån enstaka bataljon ute på fältet, men nu så:). så mycket klart, men ack så mycket kvar att göra.

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk
Medlem

@MyRus: Nu kan jag meddela att han blev väldigt glad.

Han har på två timmar sedan han fick den hunnit lägga undan och plocka fram den igen 3 gånger, pillat lite med pipvikten och provskjutit den. Som ett barn på... Ja julafton helt enkelt

Ibland stämmer det att det är bättre att ge än att få.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Capitán General borde visa bilder på sina pellets...
Skippy R.I.P. 17/7 2006

Permalänk
Inaktiv

Spelar EA C&C Rivials. Jag utklassar precis alla jag möter, spöar dem som skit. Jag tittar t.o.m på en film samtidigt och förnedrar motspelarna så.. Jag känner mig så glad över att plötsligt ha blivit så bra.
Min taktik går i väldigt många spel idag och det var väldigt enkelt. Inne i spelet fanns en dold meny under en knapp, det är en kundvagn och det står store. Man går in där och uppgraderar ens gubbar, det är dock slumpartat vilka gubbar man får uppgradera.
Men nu är mina attack bikes som är supersnabba även tåliga och de krossar svagare stridsvagnar och allt som är i vägen.

Nå mitt nyårslöfte är att sluta spela detta spel, synd när jag plötsligt blev så extremt duktig på det. Det är för övrigt det bästa spel jag har kört de senaste 10åren, om man bortser från att en stor del av proffsen gjorde som mig ovanför.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av mangemani:

detta är väl det som ger mig mest glädje i livet just nu, speciellt nu när man börjar se det episka i det hela, kändes drygt i början med bara nån enstaka bataljon ute på fältet, men nu så:). så mycket klart, men ack så mycket kvar att göra.

https://scontent-arn2-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/48957955_10158127810240299_3316525354574675968_o.jpg?_nc_cat=107&_nc_ht=scontent-arn2-1.xx&oh=3429cc72be0e1ff041822339cc28da0b&oe=5C8C3FB7

Berätta mer om slagfältet. Vilka är de stridande?

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM ||
|| Självutnämnd Silverstone FT02-riddare ||
|| Silverstone FT02B-WRI "Limited Edition" No. 0743 & 0640 ||
|| Sweclockers officiella FT02-tråd ||

Permalänk
Skrivet av Überklass:

Berätta mer om slagfältet. Vilka är de stridande?

javisst kan jag det.
vet inte riktigt hur insatt du är, men jag antar att du har hört talas om napoleon bonaparte? en fransk kejsare som en gång i tiden regerade över stora delar utav europa men blev tvungen att abdikera efter ett misslyckat fälttåg mot ryssland.
detta slagfältet ägde rum under de hundra dagarna, efter det att napoleon hade återvänt till frankrike och kort därefter så förklarade europe krig mot napoleon, inte mot frankrike, utan mot napoleon.

han hade 4 alternativ ta itu med spanien och portugal, ta itu med österikarna och ryssarna eller ta itu med engelsmännen och preussarna eller gå på defensiven och försvara frankrike, han valde att gå på offensiven och tågade mot den anglo allierade armen och preussarna.

detta fältåg bestod utav 3 slag, 2 slag innan detta slaget som du ser på bilden. napoleon skickade 1 kår för att stoppa de anglo allierade vid en korsväg som hette quatre brass(det slaget kommer jag att göra senare), medans han tog resten utav sin gigantiska arme och marscherade not preussarna som möttes vid ligny(ännu ett slag jag kommer att göra), napoleon vann båda slagen, dock gjordes 2 misstag, generalen som slogs mot de anglo allierade vid quatre brass pushade inte på utan lät de fly från fältet och i och med det så fick de tid att återhämta sig själva och välja nästa slagfält(slagfältet du ser på bilden), misstag nr 2 var att napoleon trodde att preussarna var besegrade och det enda han behövde göra var att hålla de sysselsatta så var allt lugt sen, så han skickade 35 000 utav sin arme efter preussarna som skulle agera som ett svärd i ryggen på preussarna.

så, nu är bakgrundshistorien klar, nu till själva slaget.

wellington(överbefälhavaren för den anglo allierade armen) hade valt slagfältet noggrant, ett perfekt slagfält för defensiva aktioner, hela slagfältet vr som en dal skulle man kunna säga. wellington placerade en fasad uppe på krönet längst hela dalen och resten utav armen bakom krönet på andra sidan, perfekt skydd mot napoleons artilleri, artilleri som var extremt dödligt, samt att han belägrade 3 st väldigt viktiga bondgårdar. då det hade regnat hela natten så var napoleon tvungen att vänta tills marken hade torkat så att både kanoner och hästar kunde röra sig som bäst, tid som han egentligen inte hade tid att kasta bort för preussarna, som han trodde var besegrade, lämnade kvar en eftertrupp vid en stad som hette wavre för att uppehålla de 35 000 soldaterna som napoleon hade skickat efter dem, och marscherade nu med resten utav sin arme mot waterloo. slaget började tillslut med en enorm bombardemang, minns inte riktigt hur många kanoner, men drygt 300 tror jag det var, samtidigt som napoleons vänstra flank attackerade en utav de väl belägrade bondgårdarna. efter bombardemanget så skickade napoleon fram hela sin högra flank mot wellingtons center, typ 40 000 man i enormt stora kolonner(känd fransk taktik för att skrämma motståndaren). anfallet misslyckades och kontrades med en attack utav the royal scotts grey( engelskt elit kavalleri). han anföll även bondgården i centern, båda bondgårdarna höll ut väl och länge, trotts at de bara försvarades utav en handfull utav soldater.. så höll det på ett tag, sen kom misstag nr 3, ney(napoleons secon in command) tyckte han såg wellingtons retirera då de drog sig bakom krönet för at ta skydd från artilleriet, så ney stormade fram med allt kavalleri han hade, 25-30 000 stormade fram mot wellingtons vänstra flank. den anglo allierade armen formade fyrkanter(taktik som användes mot kavalleri) och hela attacken blev ett fiasko. runt den här tidpunkten så började preussarna att anlände till slagfältet, bullows första kår hade order att ta plancieot(staden du kan se tryp uppe vid skogen, där jag inte har ställt ut några byggnader än) och napoleon kontade med att skicka fram sina reserver mot bullow. striderna fortsatte ett tag, men sen blev trycket mot preussarna för hårt då all fler och fler preussare anlände, så han blev tvungen att offra delar utav sitt elit garde(den absolut sista reserven samt var de bästa utav de bästa), de lyckades att putta tillbaks preussarna och allt verkade stabiliserat. från detta nu, så tog napoleon en chasning, han skickade fram hela sitt elit garde mot wellingtons center(gardet ser du btw längst åt höger, långt ifrån klart dock), gardet hade aldrig någonsin retirerat och var det några som kunde krossa wellingtons center så var det dem. 3-4 tusen utav dessa marscherade upp mot centern, där de möttes utav canister fire(typ som en gigantisk hagelbössa) från mängder med kanoner samy volley fire från rad efter rad utav soldater, gardet började att gå bakåt och flydde därefter. under tiden då allt detta hände så hade preussarna anlänt med större delar utav armen, puttat tillbaka fransmännen, tagit plancieot, detta kombinerat med att gardet nu hade retirerat(vilket var en enorm moral sänk) så bröt den franska armen ihop och flydde.

napolen racade tillbaks till frankrike för att samla ihop en ny arme, men tilfångatogs dagar senare och skickades till st helena(en liten ö utanför syd afrikas kust) där han sen dog år senare

jisses, nog den längsta texten jag har skrivit på detta forumet någonsin, ber om ursäkt att det blev så långt och att det kanske inte har nått med tråden att göra, men jag blir så exalterad när någon visar intresse i historia så jag blir helt lyrisk. texten hade kunnat göras mycket längre, i detalj, men detta får duga.

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk
Medlem

Jag har en PS4 Pro i barnens rum, men den är högljudd som ett jaktplan och har inte varit något kul.
Så jag gav mig på att blåsa ut PS4an på damm, och när jag var i farten så delade jag hela konsollen och bytte kylpasta också. Oj, vilken förändring! Fläkten är som en viskning nu.
Under mellandagsrean köpte jag till en soundbar med sub också, så nu har det blivit riktigt kul att spela PS4.

Jag har blivit helt hooked på God of War nu! Efter att ha varit inne i en lång svacka där inga spel alls kändes spännande är det en riktigt skön känsla att bara längta hem från jobbet för att spela.

Permalänk
Medlem

Flyttade för en vecka sedan, så jäkla skönt. Minst 30 min kortare resväg till och från jobbet, inga grannar som bankar i väggen för att jag och min sambo tydligen "snarkar". Ja vi snarkar, men när vi båda ligger vakna och småpratar och dom bankar lik förbaskat undrar man vad dom har för problem. Bor i en 3a nu, 2a innan, så nu har jag ett 'eget' rum till datorn, innan satt jag i en klädkammare, tro fasen att processorn gick varm

Tjejen har sagt att jag får inreda det, får väl se vad hon säger när jag är klar ;D

Visa signatur

Ryzen 7800x3d, Noctua nh-d15, ASUS B650Plus, 32GB DDR5 6000MHz, KFA2 RTX 4080, AW2723DF, Corsair RM850x, Zalman Z9 Iceberg Vit, Logitech G502 Lightspeed, Galaxy S23, Xbox Series X, Triangle Esprit Comete EZ, Triangle Esprit Titus EZ, Triangle Esprit Voce EZ + SVS SB2000 pro drivs av Yamaha RX-V6A, Beyerdynamic - DT 770 PRO 250 Ohm + Røde AI-1, Moza R5, Meta Quest 3.

Permalänk
Medlem

Blev inbjuden till Handbolls VM - Sverige-Argentina imorgon, aldrig varit på ett VM innan. Skall bli jättekul!

Permalänk
Medlem

Köpte ny (nåja, års 2017 Kia Ceed SW GT line, så ny för mig iaf!) bil idag. Ska hämtas i nästa vecka
Kommer att gå ifrån en Skoda Octavia 2007 till denna, så det är lite skillnad kan man säga!
Kommer bli en seg helg

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

ROG Strix Z790-E/Intel i7 13700K/Noctua NH-D15 Black/MSI RTX 4080 Suprim X/32GB Corsair vengeance 6200mhz/Lian Li O11 Air Mini/Seasonic Vertex 850/Kringutrustning: Keychron Q2
Alienware AW3423DWF/Klipsch R-41PM/G-Pro X Superlight/Fidelio X2HR

Permalänk
Avstängd

Inte så storslaget, men jag reparerade en gammal klocka att ha i köket...

Visa signatur

Daisy, Daisy...
Three is a magic number
Yes it is, it's a magic number

Permalänk
Medlem

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ryzen 7800x3d, Noctua nh-d15, ASUS B650Plus, 32GB DDR5 6000MHz, KFA2 RTX 4080, AW2723DF, Corsair RM850x, Zalman Z9 Iceberg Vit, Logitech G502 Lightspeed, Galaxy S23, Xbox Series X, Triangle Esprit Comete EZ, Triangle Esprit Titus EZ, Triangle Esprit Voce EZ + SVS SB2000 pro drivs av Yamaha RX-V6A, Beyerdynamic - DT 770 PRO 250 Ohm + Røde AI-1, Moza R5, Meta Quest 3.

Permalänk
Medlem

Imorgon blir de baslåda till bilen så man kan lyssna vettigt påväg till och från ställen.

Visa signatur

PSU: Cooler Master V850 SFX Case: Lian Li O11 Mini
GPU:
RTX 4090 TUF OC CPU: Ryzen 5950x RAM: G.Skill 32GB Trident Z Neo Motherboard: Asus ROG Strix X570-i
Onkyo TX-RZ820 | Advance Paris X-A160 EVO | Dynavoice DF-8

Permalänk
Medlem

Flyttar från 50tals lägenhet på 2rum till en nybyggd (första hyresgästen) 3a imorgon! Ska bli så skönt!

Och flyger till Kina om en vecka för att spendera tid med sambos familj och ta det lungt!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Bokade biljetter i förmiddags för att åka och hälsa på min flickvän i USA Dryga tre veckor tillsammans, kommer bli asnajs.

Permalänk
Medlem

Dåligt med aktivitet här i tråden så jag fyller på lite. I kontrast till vanlig trist måndag så fick jag reda på att jag kommer få skatt tillbaka, 9800kr eller 1,200,000 Sydkoreanska won. Utöver det ska jag hämta min S10+ som jag beställde förra veckan!! Den trånga tunnelbaneturen hem känns som en dans på rosor.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av waegogin:

Dåligt med aktivitet här i tråden så jag fyller på lite. I kontrast till vanlig trist måndag så fick jag reda på att jag kommer få skatt tillbaka, 9800kr eller 1,200,000 Sydkoreanska won. Utöver det ska jag hämta min S10+ som jag beställde förra veckan!! Den trånga tunnelbaneturen hem känns som en dans på rosor.

Skickades från m.sweclockers.com

Kan man alltså få reda på detta idag?

---

Själv är jag lite glad då jag var på en lyckad dejt häromdagen där (for once) tjejen i fråga frågade om en andra dejt som vi nu planerat in!

Visa signatur

🡇

• 5800x3D • 7900 XT •

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sjoooberg:

Kan man alltså få reda på detta idag?

I Sydkorea, vet inte om alla företag har samma datum. Var väl någon månad sen deklaration.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av waegogin:

I Sydkorea, vet inte om alla företag har samma datum. Var väl någon månad sen deklaration.

Skickades från m.sweclockers.com

Jaha, tänkte det där med "Sydkoreanska won" var en rolig siffra du konverterade till bara för att

Visa signatur

🡇

• 5800x3D • 7900 XT •

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sjoooberg:

Jaha, tänkte det där med "Sydkoreanska won" var en rolig siffra du konverterade till bara för att

Siffran blir ju större, så måste vara bättre?! Hehe

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Hade skoj med tjejen idag. Blev inte nånting speciellt, vi bara chillade och pluggade tillsammans.
Jag vet inte varför jag delar detta med er, men det känns bra att kunna säga det

Permalänk
Medlem

Har haft problem med nacke/skuldra som varit oavbrutet spänd som ett konstant sendrag sedan flera år men senaste halvåret så har det varit olidligt med domningar, stickningar, huvudvärk, mer tinnitus och lock för örat. Varit på vårdcentralen många gånger, sjukskrivningar och värktabletter tills magen gett upp och varit hos sjukgymnaster och dragit i gummiband och stretchat och tränat och inget har hjälpt. Så i onsdags gav jag upp efter en veckas yrsel jag tog kontakt med en kiropraktor trots alla råd om att aldrig låta en kiropraktor röra nacken osv men vinna eller förlora mitt liv som jag hade hade inte blivit någon framgångssaga. Men han kollade igenom allt och hittade en rejäl låsning i nacken på några kotor som enligt honom aldrig skulle gå att träna bort/loss, han bad om tillåtelse att rätta till det och jag sa ja, en litet tryck och det bara brakade till (gjorde inte ont alls) sedan så försvann alla spänningar och jag kan för första gången på evigheter vrida på huvudet riktigt. Sedan sa han att jag kommer nog få rejält ont i några dagar, och han skojade inte jag tror jag aldrig haft så ont i mitt liv. Det har stramat i varenda muskel/sena som jag inte visste om att jag hade i överkroppen, nu idag går jag upprätt fullt rörlig, har inga nervsmärtor eller domningar bara lite träningsvärk i nacken men behöver inga värktabletter och nästan all tinnitus är borta.

600kr och 30min för att bota/hitta källan till flera års helvete, hade jag fortsatt hos läkarna och fått stå med mina gummiband, värktabletter och övningar raka vägen till sjukpensionär/arbetslös. Jag har förlorat massor med tid och missat alla aktivteter, fester, och har misskött allt förutom jobbet, jag har inte ens kunnat skotta gården riktigt utan varit glad över att ha fyrhjulsdrift på bilen.

Det blir säkert någon behandling till men nu ska jag då inte lyssna nåt mer på vad min vårdcentral säger längre i det här ärendet. Nu vet man ju vad som är felet och kan åtgärda/rätta till orsakerna och lägga upp träning därefter. Jag ser riktigt fram emot att få börja träna upp kroppen igen och komma ut friskare och piggare än på flera år.

Visa signatur

“Hard times create strong men. Strong men create good times. Good times create weak men. And, weak men create hard times.”

Permalänk
Avstängd
Skrivet av john_doe:

Har haft problem med nacke/skuldra som varit oavbrutet spänd som ett konstant sendrag sedan flera år men senaste halvåret så har det varit olidligt med domningar, stickningar, huvudvärk, mer tinnitus och lock för örat. Varit på vårdcentralen många gånger, sjukskrivningar och värktabletter tills magen gett upp och varit hos sjukgymnaster och dragit i gummiband och stretchat och tränat och inget har hjälpt. Så i onsdags gav jag upp efter en veckas yrsel jag tog kontakt med en kiropraktor trots alla råd om att aldrig låta en kiropraktor röra nacken osv men vinna eller förlora mitt liv som jag hade hade inte blivit någon framgångssaga. Men han kollade igenom allt och hittade en rejäl låsning i nacken på några kotor som enligt honom aldrig skulle gå att träna bort/loss, han bad om tillåtelse att rätta till det och jag sa ja, en litet tryck och det bara brakade till (gjorde inte ont alls) sedan så försvann alla spänningar och jag kan för första gången på evigheter vrida på huvudet riktigt. Sedan sa han att jag kommer nog få rejält ont i några dagar, och han skojade inte jag tror jag aldrig haft så ont i mitt liv. Det har stramat i varenda muskel/sena som jag inte visste om att jag hade i överkroppen, nu idag går jag upprätt fullt rörlig, har inga nervsmärtor eller domningar bara lite träningsvärk i nacken men behöver inga värktabletter och nästan all tinnitus är borta.

600kr och 30min för att bota/hitta källan till flera års helvete, hade jag fortsatt hos läkarna och fått stå med mina gummiband, värktabletter och övningar raka vägen till sjukpensionär/arbetslös. Jag har förlorat massor med tid och missat alla aktivteter, fester, och har misskött allt förutom jobbet, jag har inte ens kunnat skotta gården riktigt utan varit glad över att ha fyrhjulsdrift på bilen.

Det blir säkert någon behandling till men nu ska jag då inte lyssna nåt mer på vad min vårdcentral säger längre i det här ärendet. Nu vet man ju vad som är felet och kan åtgärda/rätta till orsakerna och lägga upp träning därefter. Jag ser riktigt fram emot att få börja träna upp kroppen igen och komma ut friskare och piggare än på flera år.

Som regel blir man slickad till en "sjukgymnast" om man har problem med leder och kotor så att de blir av med en, oavsett vad det är... (alla jag känner, utan undantag, har blivit det om man har svåra ledproblem).

Nå, jag är glad över att jag fått tag på en antik soffa till övervåningen som matchar möblerna där...
(litet fix på den, men priset var rätt)

-

Visa signatur

Daisy, Daisy...
Three is a magic number
Yes it is, it's a magic number

Permalänk

@john_doe: Låter ju helt fanatiskt, efter så lång tids lidande. Hoppas att det fortsätter kännas bra.
Jag är själv lite skeptisk mot kiropraktorer, men har ingen egen erfarenhet så den skepticism är väl egentligen obefogad. I detta fall verkar det ju onekligen ha varit rätt väg att gå.

Visa signatur

Citera för svar.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Mizzarrogh:

Som regel blir man slickad till en "sjukgymnast" om man har problem med leder och kotor så att de blir av med en, oavsett vad det är... (alla jag känner, utan undantag, har blivit det om man har svåra ledproblem).

Det är för att det är det sjukgymnaster är utbildade att hålla på med, inte för att "bli av" med dig.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Andreaz1:

Det är för att det är det sjukgymnaster är utbildade att hålla på med, inte för att "bli av" med dig.

Inget fel med sjukgymnaster, men det hjälper inte mot broskskador som är dokumenterade på röntgenbilder av tidigare läkare.
Det är läkare som remitterar dit som gör fel genom att inte göra en ordentlig undersökning först om det är korrekt behandlingsform för patienten eller ej.

Nå, glad för att jag har gott om kaffe hemma igen... lär behövas nu...

Visa signatur

Daisy, Daisy...
Three is a magic number
Yes it is, it's a magic number