Permalänk
Medlem

Gigabyte GTX 460 SLI

Hallå sweclockers, undrar om det finns någon anledning till att undvika kort med gigabytes kylare i SLI?
(på detta kort: Moderkort )
Undrar också om det går bra att ha detta i ett Fractal Design R3 chassi och om det är något speciellt jag ska tänka på (t ex fläkten på sidan.

Tacksam för svar l Mvh Jpau

Visa signatur

RAID is not a backup

Permalänk
Medlem

Är bra med utrymme mellan korten så det ska inte vara nogra problem.
Ang chassiet vet jag ej men det skulle förvåna mig om det blev några problem med installationen.

Permalänk
Medlem

Alltså den finns lite skilda tankar om detta. Jag kör Gigabyte GTX 460 SLI i ett FD R2 chassi och det funkar utmärkt. Det enda negativa med dem korten är att det inte skickar ut varmluft ur lådan. För att kontra det problemet har jag satt en 120mm fläkt i sidoplåten som drar ut varmluften mellan och runt korten. Det funkar hur bra som helst. Kan även rekommendera att du sätter en 120/140mm fläkt i båda topslotsen på chassit som utsug. Jag hade en helt galen temperatur sänkning på allt när jag flyttade två fläktar dit.
Men iaf att ta ett kort med radial fläkt som blåser ut varmluft ur chassit (som te.x Zotac korten gör) är helt klart "bättre" när man har SLI i åtanke

Visa signatur

Snälla citera när ni svarar :D

Wololo

Permalänk
Medlem

Ok, tack för svaren

Visa signatur

RAID is not a backup