Permalänk
Medlem

Oljekyld Dator =)

System :
CPU : Intel Core 2 Duo E6850 3,0Ghz
GPU : EVGA 8800GTS 512 x2
RAM : Corsair XMS2 DDR2 4Gb
Ljud : X-fi Xtreme
Moderkort : Abit QuadGT x38

Besök galleriet här

Permalänk

Ett riktigt snyggt bygge!
ser verkligen ut som ett akvarium om du förstår

lycka till med kylningen

Permalänk
Medlem
Skrivet av er_nilsson:

Ett riktigt snyggt bygge!
ser verkligen ut som ett akvarium om du förstår

lycka till med kylningen

Hehe Tack tack jo får hoppas det kommer trycka ner graderna lite:P

Permalänk
Medlem

Nice jag gillar detta stark lite udda och sticker ut i mängden 5p själv skulle jag aldrig våga doppa ner dator delarna i nån olja kul med nåt annorlunda i bland

Permalänk
Medlem
Skrivet av Splitizh:

Nice jag gillar detta stark lite udda och sticker ut i mängden 5p själv skulle jag aldrig våga doppa ner dator delarna i nån olja kul med nåt annorlunda i bland

haha får tacka får tacka jag hann tveka många ggr :Phehe

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tezta:

haha får tacka får tacka jag hann tveka många ggr :Phehe

haha Men lycka till med dina elektroniska akvarie fiskar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Splitizh:

haha Men lycka till med dina elektroniska akvarie fiskar

haha blir överslag i den där glaskupan

Permalänk
Medlem

Ser grymt ut! dock får man en konstig känsla när man doppar ner elektronik i vätskor även om det inte är vatten xD

Visa signatur

RTS :D

Permalänk
Medlem

Du kan ju lägga i några låtsas fiskar i plast ifall du vill förstärka akvariekänslan
Kanske någon plast-sjögräsväxt också?

Visa signatur

In the end what separates a man from a slave?
Money? Power? No... A man chooses, a slave obeys.
ASUS Z170M-PLUS || Intel Core i7 6700k @ 4,7GHz || 64GB 2133MHz Corsair RAM || MSI NVIDIA RTX 2070 Gaming Z 8GB || Bifenix Prodigy M || 2x CZ TR150 480GB RAID 0 || BeQuiet DarkRock Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av zelxi:

Ser grymt ut! dock får man en konstig känsla när man doppar ner elektronik i vätskor även om det inte är vatten xD

Får hoppas att det smörjer hehe

Permalänk
Medlem
Skrivet av lollol7:

Du kan ju lägga i några låtsas fiskar i plast ifall du vill förstärka akvariekänslan
Kanske någon plast-sjögräsväxt också?

haha jag köpte faktiskt en palm eller va fan det är men ja våga aldrig chansa ifall den skulle lösa upp sig haha:D nejvärs men den kasnke åker i rent utav

Permalänk

hm, väldigt coolt mygge. Får lätt 5p av mig.

Undrar bara en sak. Vart tar oljan vägen som åker in i grafikkorten? Kollade på videon, men kunde inte se iaf

Edit: Kan man få se några tempresultat?

Visa signatur

"Att betala för att icke-modulärt och klaga på det är korkat. Som att köpa en opel och klaga på att du inte fick en mercedes..."

Permalänk
Medlem

Inte ofta man ser detta, helt klart coolt!

Visa signatur

Louqe Ghost S1 + L TopHat | ASRock Phantom Gaming ITX | Intel Core i9-9900K | Corsair Vengeance LPX 32GB | Gigabyte GeForce RTX 2080 Ti 11GB | Corsair SF750 Platinum | Samsung 970 EVO Plus 500GB | Intel 660P 2TB | Custom Vattenkylning CPU/GPU | Windows 11 Pro x64

Permalänk
Medlem

kanske ersätta fläktarna till passiva stora kylare t.ex. notuca eller thermaltake utan fläktar på. kyler ju bättre än nurvarande iaf

Visa signatur

Fia med knuff är det ursprunget till Dota 2.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Axelander23:

hm, väldigt coolt mygge. Får lätt 5p av mig.

Undrar bara en sak. Vart tar oljan vägen som åker in i grafikkorten? Kollade på videon, men kunde inte se iaf

Edit: Kan man få se några tempresultat?

Den vispas runt inne i höljet av grafikkortet det är därför alla fläktar har fått varit kvar, för att få cirkulation på oljan så den inte tex. blir stillaståendes vid just processorn eller grafikkorten och överhettas:P
ojoj det är inga att skryta med hehe:D men de halvverades alltså från 70grader ner till 30 grader (grafik), 45 ner till 25 grader(cpu) när jag hällde i oljan sen som sagt stannar ju inte oljan i dom graderna eftersom inget kyler den nu:( hoppas iaf på att kunna få den att stanna där ikring=)

Permalänk
Medlem
Skrivet av PixelBritta:

kanske ersätta fläktarna till passiva stora kylare t.ex. notuca eller thermaltake utan fläktar på. kyler ju bättre än nurvarande iaf

ja det är klart hade kasnke gått bra tänkte mest att få oljan snurra runt där i hehe:D

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kvickstick:

Inte ofta man ser detta, helt klart coolt!

tackat tackar

Permalänk
Medlem

Fränt!

Visa signatur

Citera så att jag hittar tillbaka! AMD Ryzen 7 5800X3D | MSI B450 Tomahawk Max | 32GB Ballistix @ 3733/16 | EVGA 2070 | Crucial MX500 2TB | EVGA G2 750W | Windows 10

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shrudder:

Man får tacka

Permalänk

Liten fråga, är det jobbigt att byta grafikkort ? snyggt annars, och ovanligt så bara det är ju awesome

Permalänk
Medlem
Skrivet av Asheileon:

Liten fråga, är det jobbigt att byta grafikkort ? snyggt annars, och ovanligt så bara det är ju awesome

Haha hoppas jag aldrig behöver göra det det kanske kommer att gå när pumpen kommer. att pumpa ur
oljan kanske hehe

Permalänk
Avstängd

Pumpen borde ju överhetta ganska fort när den måste pumpa olja Men den där oljan ser väldigt tunn ut

Visa signatur

2600x||16GB @3000Mhz 14-14-10-14-32-46||Vega 64||1TB SSD||HX1000 plat||FD R6 TG vit||CH VII||H100i V2||SST-ARM22SC||SG 32" QHD 144 Hz VA|| https://folding.extremeoverclocking.com/team_summary.php?s=&t...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Esseboy:

Pumpen borde ju överhetta ganska fort när den måste pumpa olja Men den där oljan ser väldigt tunn ut

Jag får stoppa ner den i oljan med så den kyls haha nejvärs men ja kan inte göra annat än att hoppas hehe

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Skrivet av Saddl3r:

Tack så mycket

Permalänk

Grymt kul å se! Bra jobbat!

Hoppas nu bara du har ett tätt och stabilt akvarium. Och det ska väl mycket till innan den oljan antänds antar jag? Man hör ju talas om transformatorer som exploderar men det är väl kanske när de inte kyls tillräckligt :S

Visa signatur

Define r2 med 2*Scythe gt1150 och Noctua s12b | Seasonic x-560 | Asus p7p55d med u3s6 | i5 750@3,7GHz | Coolermaster hyper 212+ med Noctua p12 | 8 GB ddr3 Corsair xms3 1600 | OCZ vertex 4 256 GB | Samsung f2 500GB | gtx570 med AC xtreme+ | Dell u2410 | Pantone huey

Permalänk
Medlem
Skrivet av gonkypete:

Grymt kul å se! Bra jobbat!

Hoppas nu bara du har ett tätt och stabilt akvarium. Och det ska väl mycket till innan den oljan antänds antar jag? Man hör ju talas om transformatorer som exploderar men det är väl kanske när de inte kyls tillräckligt :S

Förhoppningsvis så ska det ju vara tätt haha:D jo jag hörde att man kunde köra bilar på transformator olja så pass explosiv va den haha känns bra när man sitter en halv meter ifrån med huvudet haha=)

Permalänk
Avstängd

Pumpen borde klara sig. Det är nog värre med fläktarna som inte alls är dimmensionerade för den abrupta ändringen i viskositet på fluiden som skall förflyttas. Om du nu ska bygga om det med en radiator och en pump så låt den kylda oljan spruta ner på processorskylflänsen och ta bort fläkten.

Permalänk
Skrivet av gonkypete:

Grymt kul å se! Bra jobbat!

Hoppas nu bara du har ett tätt och stabilt akvarium. Och det ska väl mycket till innan den oljan antänds antar jag? Man hör ju talas om transformatorer som exploderar men det är väl kanske när de inte kyls tillräckligt :S

Antändas lär det nog inte göra. Finns inget syre, iaf om man bortser från bublorna

Visa signatur

"Att betala för att icke-modulärt och klaga på det är korkat. Som att köpa en opel och klaga på att du inte fick en mercedes..."

Permalänk
Medlem
Skrivet av Axelander23:

Antändas lär det nog inte göra. Finns inget syre, iaf om man bortser från bublorna

Ett litet ljus tändes över mitt huvud