Problem med skräp-/nyhetsbrev

Permalänk
Medlem

Problem med skräp-/nyhetsbrev

Osäker om tråden hamnar i rätt forumsdel.

Jag har en sambo som tycker det är kul att anmäla sig till gratissaker på nätet, och har i vissa fall använt min mailadress för dessa ändamål. Jag har sagt till henne om detta i fortsättningen, så den saken är lugn.

Till problemet. Jag får nyhetsbrev av en sida som heter dagenstips.nu, och jag misstänker att detta är något min sambo skrivit upp mig för (säkert oavsiktligt dock). I mailen finns en länk där man kan avanmäla nyhetsbrevet, men den sidan man blir hänvisad till fungerar aldrig (provat under några veckors tid).

Jag tänkte anmäla detta som spam till konsumentverket, men där får man fylla i ett formulär där jag inte kan beskriva mitt problem ordentligt. Avsändaren är självklart markerad som skräppost, men jag vill inte få dessa skitmail av dem överhuvudtaget! Nada, zip, zero. Eller är det konsumentverket som gäller ändå? Det bästa vore om jag kunde knycka till mig till någon mailadress som är ansvarig för sidan, men deras hemsida verkar ju inte fungera, eller vara avsedd för att navigera i. Och avsändarmailet är ett noreply. Har ni tips på hur jag ska bära mig åt?

Visa signatur

Throw dirt on me and grow a wild flower

Permalänk
Medlem

Provade att gå tillbaka en bit i tiden och hittade detta. http://web.archive.org/web/20070103192241/http://www.dagensti... Att mailadressen Support@dagenstips.nu fungerar är väl inte helt sannolikt, men det kan ju vara värt att prova.

En whois ger inte heller mycket information, Dagenstips.nu - Dagens Tips men prova att gräva lite kring dessa info så kanske det leder vidare.

Visa signatur

iMac, inget monster på något sätt så spec överflödigt!

Permalänk
Medlem

Fick nå spam mail från något företag för ett tag sen "nyhetsbrev" och länken för avanmäla nyhetsbrevet fungerade inte, mailade deras support om detta men fick aldrig svar så istället började jag vidarebefodra deras spam till deras support, efter det tog det inte länge innan dem avskrev mig från deras sida.

Visa signatur

"Wise men say, 'Forgiveness is divine, but never pay full price for a late pizza'."

Permalänk
Medlem

Tack för era tips! Skall nog börja returnera skräpposten.

Visa signatur

Throw dirt on me and grow a wild flower

Permalänk
Medlem

Jag har också fått mejl från dagenstips och jag har försökt avregistrera mig, men det resulterar i ännu fler mejl från andra adresser.

Måttet blev rågat när jag fick det här mejlet igår:
"Tack för att du har anmält dig till DagensUppgift.se och välkommen hit!

Sätt igång med att utföra dagens uppgift så du kan tjäna poäng som du sedan kan byta in mot valfria presentkort. Vi ändrar löpande vårt sortiment, så att det hela tiden finns olika presentkort att välja mellan.

Visa mig Dagens Uppgift

Glöm inte att spara detta e-postmeddelande tills du har utfört dagens uppgift. Länken ovanför är din nyckel till uppgiften.

På DagensUppgift.se kan du enkelt och bekvämt logga in direkt på förstasidan med hjälp av din e-postadress och ditt lösenord.

E-postadress till login: xxxxxx
Ditt personliga lösenord: xxxx
Utöver detta kommer du dagligen att få e-postmeddelanden från DagensUppgift.se som innehåller en länk som leder dig direkt till dagens uppgifter. Vidare ger e-postmeddelandena dig möjligheten att följa vilka olika tävlingar och liknande du har chans att delta i på DagensUppgift.se

Du är välkommen att skriva till oss, om du har kommentarer, frågor, ris eller ros..

Om du får problem när du ska byta in dina poäng till presentkort, eller när du ska ta emot e-postmeddelanden, eller har andra tekniska problem, så skriv till support@dagensuppgift.se.

På DagensUppgift.se gläder vi oss att få presentera dig för alla möjliga erbjudanden, allt från fribiljetter till evenemang, spännande tävlingar och mycket, mycket mer.

Se fram emot imorgon, då du får ditt första e-postmeddelande "

Jag har INTE anmält mig för sånt skit och tycker att det blir drygare och drygare för varje gång jag får skiten. Istället för att försöka avanmäla dig så hamnar dessa direkt i spamboxen.

Det här vore ju något att ta upp i media tycker jag. Stora bolag som Bonniers vill nog inte bli förknippade med detta företag som har hand om dessa sidor. Bonniers har ju erbjudanden genom detta/dessa företag.