Permalänk
Mionix

Mionix

Hej alla Sweclockers medlemmar!

Vårt mål är att bli en ledande tillverkare av gamingprodukter och en viktig del för att kunna nå detta är att kommunicera med våra slutanvändare.

Har du feedback eller vill ställa frågor till oss så kommer vi besvara dem så snabbt vi kan i denna tråd. Är du i behov av teknisk support så rekommenderar vi att ni besöker vår websida för FAQ eller kontaktar vår support avdelning.

Med Vänliga Hälsningar

Mionix med personal

Kontaktinformation:
Mionix AB
Videum Science Park
Framtidsvägen 12 | Bravo
351 96 VÄXJÖ
Mionix? - Light-Years Ahead Of The Game - Ultimate Gaming Experience - Manufacturer Of Professional And Ergonomic High-End Gaming Hardware
info[@]mionix.net

Permalänk
Medlem

Hej och välkommen!
Coolt att ni finns i växjö, trevligt med "lokalt" gaminggear

Visa signatur

- Xbox One Series X -
- Mac Mini M1 -
- MacBook Pro 14 M3 Pro -
- iPhone 15 Pro -

Permalänk
Medlem

Älskar verkligen min mus Mionix Naos 5000. Ni har gjort ett riktigt bra jobb med den! Vad kommer vi att få se för nya produkter från er framöver?

Visa signatur

Chassi: Corsair 650D | Processor: Intel Core i5 3570K | Moderkort: Gigabyte GA-Z68XP-UD3P | Minne: Corsair 16 GB | SSD: Corsair Force GT 128 GB | Lagring: 3,5 TB | Grafikkort: HIS HD7870 | Nätaggregat: Corsair AX750W | Tangentbord: Microsoft Sidewinder X4 | Mus: Mionix Naos 5000

Permalänk
Medlem

Hej och välkommna! mycket nöjd med mina mionix möss en hemma och en på jobbet.

Dock inte så nöjd med ert headset som jag behövt byta 3 ggr under kort tid då ljudet och micen börjat glappa.
Nu har jag problem med att headsetet ibland skickar det jag hör genom min mic, sladdar som nuddar eller dylikt? Orkar iallafall inte skicka in det mer tyvärr...

Hoppas ni kommer med fler spännande produkter! Kan ni kanske hinta om vad som kommer näst?

Visa signatur

| CPU: Intel Core i5 3570K | Mobo: MSI Z77A-GD65 ATX | Ram: Corsair 16GB (4x4096MB) CL9 1600Mhz VENGEANCE | GFX: Gigabyte HD7970 OC 3GB | SSD: Corsair Force 3 120GB | HDD: Diverse Mekaniska 4TB | Chassi: Corsair 800D | PSU: Corsair AX 850W 80+ Gold Modulär | CPU Cooler: Corsair H50 |
Citera mig så hittar jag tillbaka hit :)

Permalänk

Kommer ni utveckla T-bord?

Permalänk
Medlem

Välkomna!

Har ni några funderingar på att släppa en vit mus?

Visa signatur

Stationär: i5 2500K @ 4.3 GHz / GTX570 / 8GB @ 1600MHz / P8Z68-V Pro / 120GB SSD + 320 GB HDD / HX650 / FD Define R3 / W7 64 bit
Bärbart: 13.3" MacBook Pro / iPhone 4 / Nikon D80 + 18-135/3.5-5.6 + 50/1.8D
Hemmabio: Samsung 40" UE40D6515 / Yamaha RX-V465 + Canton GLE 490 (MW)
Kaffe: Moccamaster KB741 || Planerat: Rancilio Silvia + Gaggia MDF

Permalänk
Mionix

Produktutveckling

Skrivet av Klimpen2:

Älskar verkligen min mus Mionix Naos 5000. Ni har gjort ett riktigt bra jobb med den! Vad kommer vi att få se för nya produkter från er framöver?

Skrivet av catchmeifyoucan:

Kommer ni utveckla T-bord?

Skrivet av Arginj:

Välkomna!

Har ni några funderingar på att släppa en vit mus?

Hej!

Det kommer hända väldigt mycket de kommande 9 månaderna med vårt produktsortiment, vi rekommenderar att ni håller ett öga på oss för mer information om framtida produktlanseringar.

MVH

Mionix med personal

Permalänk
Medlem

Välkomna!

Permalänk
Medlem

När kommer Naos 3200?

Permalänk
Medlem

Hej, jag äger en Naos 5000 mus från er och undrar vilken musmatta som passar just musen bäst ? får 6/10 från min gamla lite halvsletna qpad matta och funderar på att skaffa en nu.

Även undrar de glides man fick med, fick 2 långa 8/9/10cm rämsor, skall man klippa själv eller vad var meningen med dom ?

Visa signatur

Gaming: MSI X570 MPG Gaming Plus -- AMD Ryzen 9 5900X -- Sapphire Radeon RX 6800 XT NITRO+ -- G.Skill 32GB 3600MHz CL14 -- Samsung 960 EVO 1TB -- 2x ASUS MG278Q -- Arch-based EndeavourOS
VR: ASRock B550M-ITX/ac -- AMD Ryzen 5 5600G -- ASUS RTX 3070 -- Corsair 16GB 3600MHz CL18 -- Kingston A2000 250GB -- Windows 10

Permalänk
Medlem

Välkommen till Swec

Jag är sjukt nöjd med min Naos 5000.
Vart så euforisk när jag kört den en kväll att jag till och med postade en länk till musen på vår facebook sida.
Machinae Supremacy | Facebook

Awesome företag från Sverige som slåss (och utklassar) de stora monstren som Logitech måste premieras!

Permalänk
Hedersmedlem

Börja med att skriva ihop "gaming produkter", så har ni kommit ytterligare ett steg mot att bli en riktigt respekterad tillverkare av gamingprodukter! Välkomna till Sweclockers!

Permalänk
Medlem

Men så passande, jag som köpte en Naos 5000 i måndags ^^,
Varmt välkomna, ska bli mycket intressant att följa er utveckling! Håller tummarna hårt för att era kommande produkter ska andas kvalitét på samma sätt som Naos 5000

Permalänk
Medlem
Skrivet av Heineken89:

Hej, jag äger en Naos 5000 mus från er och undrar vilken musmatta som passar just musen bäst ? får 6/10 från min gamla lite halvsletna qpad matta och funderar på att skaffa en nu.

Även undrar de glides man fick med, fick 2 långa 8/9/10cm rämsor, skall man klippa själv eller vad var meningen med dom ?

Jag tror inte att testet funkar så bra. Jag får 4/10 med min musmatta, 6/10 på skrivbordet och 8/10 på tangentbordet!

Visa signatur

Chassi: Corsair 650D | Processor: Intel Core i5 3570K | Moderkort: Gigabyte GA-Z68XP-UD3P | Minne: Corsair 16 GB | SSD: Corsair Force GT 128 GB | Lagring: 3,5 TB | Grafikkort: HIS HD7870 | Nätaggregat: Corsair AX750W | Tangentbord: Microsoft Sidewinder X4 | Mus: Mionix Naos 5000

Permalänk

Tjohej på er Mionix Jag har faktiskt köpt det mesta ni har att erbjuda, Lurar, möss och musmatta ^^ Intrycket jag har fått av dom är att de är extremt ergonomiska vilket leder till att jag som gamer uppskattar dom väldigt mycket. Det enda jag egentligen saknade på samtliga möss var den där gedigna känslan, den infann sig aldrig riktigt då mössen kändes lite plastiga samt lite "ihåliga". Jag hade gärna sett en Naos 5000 som känns lika gedigen som Logitechs G5a

^^ Annars kan jag bara önska er lycka till! Ni har gjort extremt bra ifrån er för att vara nystartade och det skall bli kul att följa er nu när ni introducerar fler produkter på marknaden

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mionix:

Hej!

Det kommer hända väldigt mycket de kommande 9 månaderna med vårt produktsortiment, vi rekommenderar att ni håller ett öga på oss för mer information om framtida produktlanseringar.

MVH

Mionix med personal

är de så att man ska vänta med att köpa ny mus?

Visa signatur

Stationär " KAIDA" : 5900X | RGB!! | 32GB 3600Mhz CL16 | EVGA GTX 1070 FTW
LAPTOP "Skyline" i7 6700HQ | GTX 950


Sommarbilen: Toyota Supra

Permalänk
Medlem

Mekaniskt tangentbord, i stil med Steelseries 7G. Jag ser gärna handledsstödet ungefär som det på Microsoft Reclusa (Fast utan avrundningen, som gör att det blir rätt dålig placering.

Alltså, mekaniskt tangentbord med samma handledsstöd som 7g, fast i samma material som Microsoft Reclusa.

Permalänk
Medlem

välkommna !

jag ser fram i mot detta

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sasha:

Mekaniskt tangentbord, i stil med Steelseries 7G. Jag ser gärna handledsstödet ungefär som det på Microsoft Reclusa (Fast utan avrundningen, som gör att det blir rätt dålig placering.

Alltså, mekaniskt tangentbord med samma handledsstöd som 7g, fast i samma material som Microsoft Reclusa.

Det skulle jag också vilja se i framtiden:)

Visa signatur

"Art is making something out of nothing and selling it."
- Frank Zappa

Permalänk
Medlem

Har en kompis som bytt in ert headset fyra gånger, två gånger för glappande ljud och två gånger för att det lossat saker (han har inte tappat det). Er mus Naos verkar bra dock, trevligt att ha er på forumet.

Visa signatur

[Moderkort: Asus TUF X570-Plus Gaming] [Nätagg: Corsair AX 750W]
[Minne: G.Skill Trident Z Neo DDR4 3600MHz 2x16GB] [Grafikkort: ASUS RTX 2070S]
[Processor: AMD Ryzen 7 3700X] [Hårddisk: Corsair Force Series MP510 960GB + SSDs + lagringsdiskar]

Permalänk
Medlem

hej och välkomna .....jag skulle vilja se en mus som inte är skålad för högerhänta utan kanske en Ambidextriös eller till och med "håll i er nu " en för vänsterhänta

Visa signatur

MSI 990fxa-gd80 ,16 GB ram, AMD FX 8350, MSI GTX 1070 ,Creative X-fi Fatality edit , Fractal R5

Permalänk

Man får räkna med att det är lite saker som felar när man köper produkter av ett nystartat företag dock är kundsupporten extremt trevliga och tillåter att man byter in den snarast möjligt ^^ no questions asked Tänk dig Mionix produkter i framtiden då de fått mer pengar och fått utveckla sina produkter lite mer ;P Jag lovar att mionix kommer bli stora inom Gamin Peripherals ^^ just därför tänker jag forsätta köpa deras grejer

Permalänk
Medlem
Skrivet av Grönis:

hej och välkomna .....jag skulle vilja se en mus som inte är skålad för högerhänta utan kanske en Ambidextriös eller till och med "håll i er nu " en för vänsterhänta

Då är vi 2 st som vill ha för vänsterhänta, skulle gärna vilja se fler än Razer som gör möss för oss.

Visa signatur
Permalänk
Avstängd

bestälde mionix naos 5000

min kompis har den den är så ***** goo :D:D:D

Visa signatur

angel of fucking poop and will smith! :) i love poop! and will smith! and i am gonna buy a computer for only 20 dollar! yeah, se ya´ll next week! Ps: jag älskar Annika

Permalänk
Medlem

Vad kul att ha er här! Har spelat lite HoN med er grundare, han är en sann gamer. Trevlig personal och ledning, och av personlig erfarenhet väldigt bra produkter!

Permalänk

Kommer ni komma med något nytt headset på den närmaste tiden?

Visa signatur

Asus P8Z68-V // Intel i5 2500K // R9 280X // 8GB 1600Mhz Corsair // Define R3// Fractal Design Tesla 550w // Kingston 60Gb SSD och en 300Gb för lagring // Windows 7 Ultimate 64-Bit // Samsung P2450H //

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stora Sture:

Man får räkna med att det är lite saker som felar när man köper produkter av ett nystartat företag dock är kundsupporten extremt trevliga och tillåter att man byter in den snarast möjligt ^^ no questions asked Tänk dig Mionix produkter i framtiden då de fått mer pengar och fått utveckla sina produkter lite mer ;P Jag lovar att mionix kommer bli stora inom Gamin Peripherals ^^ just därför tänker jag forsätta köpa deras grejer

Vad räknas som nystartat? De har funnits i minst 2 år väl? Köpte min första Mionix mus hösten 2008 vill jag minnas strax innan DHW08 där jag fick min första Mionix T-shirt!

Skrivet av micke_930:

Har en kompis som bytt in ert headset fyra gånger, två gånger för glappande ljud och två gånger för att det lossat saker (han har inte tappat det). Er mus Naos verkar bra dock, trevligt att ha er på forumet.

Ja samma här för mig, ville gärna ha en kommentar om detta men mitt inlägg blev förbisett :/

Visa signatur

| CPU: Intel Core i5 3570K | Mobo: MSI Z77A-GD65 ATX | Ram: Corsair 16GB (4x4096MB) CL9 1600Mhz VENGEANCE | GFX: Gigabyte HD7970 OC 3GB | SSD: Corsair Force 3 120GB | HDD: Diverse Mekaniska 4TB | Chassi: Corsair 800D | PSU: Corsair AX 850W 80+ Gold Modulär | CPU Cooler: Corsair H50 |
Citera mig så hittar jag tillbaka hit :)

Permalänk

mionix keid 20 blev lite flopp över det, även fast ljudet var otroligt så fick jag alltid problem med headsettet, har lämnat in det tre gånger nu :/

sen en liten extra grej, ville bara säga att headsettet är liiite för trångt om man säger så, huvudbandet som tänjs ut går inte tillräckligt långt ut, även fast mitt huvud är relativt litet så täcks inte mina öron helt ändå och det kan orsaka ont i örona efter ett tags lirande :/

inväntar dock fortfarande mionix naos 3200 då jag verkligen vill ha en optisk mus just nu och en naos 5000 fast optisk är ju helt fantastiskt

p.s ger ++++++ till eran personal och support, riktigt vänliga!

Visa signatur

Chassi: NZXT Hush Svart Mobo: P5QL pro RAM-Minne: 4GB Processor: Core2 Q9550 @3.6GHz Grafikkort: Gigabyte GTX 580 Nätagg: Corsair 750W Mus: Mionix Naos 5000 Headset: AKG K240/Sennheiser CX300-II TB: Qpad MK-50 Skärm: ASUS VW225N

Permalänk
Sötast

Både positivt och negativt, men då ni är så pass nya på marknaden så tror jag att ni enkelt kan vända det till endast positivt i framtiden.

Era produkter har den dära känslan, och kvalitetskänslan som gör mig nöjd, problemet är att de faktiskt inte har den kvaliteten i verkligheten.

Skrollhjulet på min SAIPH3200 glappar hej vilt, höll inte ens ett år.
Även greppet på Saiph3200 slog bakåt lite, med lite tummsvett så glider man mer på den ytan än på resterande yta av musen, inte för att det är ett problem för min del dock, jag gillar känslan av ytan

KEID20 hörlurarna hade mycket trevligt ljud och komfort, men kvaliteten var obefintlig. *Spännbanden* på mina första KEID 20 gick i sönder på EN! vecka, och det helt utan misshandel.

Jag tog sedan bort plasten och såg att det var på den bristfälliga designen. Jag såg att ni hade gjort ett hål i det redan tunna banden för att öka flexibiliteten, problemet blev ju att det endast fanns c:a 0.7 mm metall på varje sida kvar som brister otroligt enkelt.

Jag låter kanske väldigt negativ i mitt sätt att skriva, det är dock inte meningen. Lägg mer krut på att produkterna ska hålla i längden så kan ni nog klara er bra.

Min allmänna känsla är att era produkter är mycket mycket trevliga, bara synd att inte kvaliteten känns på topp. Förändrar ni det så kommer ni nog ha lite problem att komma långt på världsmarknaden!

Hörlurarna har jag bytt ut till ett annat märke men musen med det glappande skrollhjulet har jag fortfarande kvar, jag skulle gärna köpa en ny från er - men i och med att denna inte ens höll ett år så känns det inte som jag vågar köpa en ny av er.

(( Är det möjligt att få den utbytt på garanti, fastän man har råkat slarva bort kvittot? - Musen är ju köpt på releasedatumet så garantitiden kan ju inte ha gått ut oavsett om jag har kvitto eller inte ))

Permalänk
Avstängd

är nöjd med min saiph 3200 men vill ha en trådlös motsvarighet...helst innan vintern

Visa signatur

P182. i5 750@4,01. 5770. 4GB corsair 1600mhz. win7 ultimate 64.X-25 g2 160GB. noctua nh-u12p.
Foto: D5100. 18-55mm.50mm1,8. sb800.

http://corruptio.blog.com/