Permalänk
Medlem

D-link AP tappar nätverket

Jag har just skaffat en D-link DAP-1535 accesspunkt med vilket jag har lite problem.

Den tappar anslutningen då och då.
Ibland fungerar den i ett dygn ibland bara i nån timme innan den börjar krångla igen.

Ibland så kopplar datorn ner så man får ansluta igen. Oftast då så går det inte på en stund utan AP får vila lite.

Ibland så slutar bara nätverket och internet att fungera trots att man fortfarande är ansluten med full mottagning.

Jag har testat olika firmware. Reset på enheten. olika inställningar. bara n-band osv, men inget fungerar.

Ingen kryptering eller säkerhet är påslagen.

Är den sönder eller har jag missat något?

Permalänk
Medlem
Skrivet av adzer:

Jag har just skaffat en D-link DAP-1535 accesspunkt med vilket jag har lite problem.

Den tappar anslutningen då och då.
Ibland fungerar den i ett dygn ibland bara i nån timme innan den börjar krångla igen.

Ibland så kopplar datorn ner så man får ansluta igen. Oftast då så går det inte på en stund utan AP får vila lite.

Ibland så slutar bara nätverket och internet att fungera trots att man fortfarande är ansluten med full mottagning.

Jag har testat olika firmware. Reset på enheten. olika inställningar. bara n-band osv, men inget fungerar.

Ingen kryptering eller säkerhet är påslagen.

Är den sönder eller har jag missat något?

Har haft exakt samma problem de 3 senaste dagarna. Vad har du för ISP? Har själv Bahnhof (adsl 8/1).

Visa signatur

I´m not a complete idiot. Some parts are missing.

Permalänk
Medlem

Det är inte ISPn som är problemet för när jag ansluter direkt till routern så fungerar det fint. Är själva APn som krånglar bara.

Permalänk
Medlem
Skrivet av adzer:

Det är inte ISPn som är problemet för när jag ansluter direkt till routern så fungerar det fint. Är själva APn som krånglar bara.

Ok. Tyvärr har jag inga förslag.

Visa signatur

I´m not a complete idiot. Some parts are missing.

Permalänk
Medlem

oki tackar.

Funderar nästan på om det är något hårdvarufel på AP:n.