Nytt moderkort! eventuellt nytt nätagg!

Permalänk

Nytt moderkort! eventuellt nytt nätagg!

Söker ett bra moderkort som har stöd för crossfire, och som även kan låsa upp en AMD Phenom2 X2 555 BE ( har just nu en sådan upplåst till x4 och har inte tänkt byta ut den ), vill ha ett framtidssäkert och bra moderkort men inte något overkill. Ska kanske tilläggas att jag inte ska överklocka något.

Sen så kommer jag även köpa ett 5870 ( eventuellt ett 5870 som redan är överklockat ) och då kanske det behövs mer än ett 400W nätagg, borde jag även byta ut det?
har funderat lite på detta: Fractal Design Tesla 650W 80+ - Inet.se är det prisvärt?

undrar också bara, om jag nu har min processor upplåst, då måste det väl vara 100% att den kan låsa upp även på det nya moderkortet?

Permalänk
Medlem

Framför allt borde du skriva vilken budget du har.
Du måste absolut nätagget om du ska köra 5870 crossfire. Tesla är prisvärt, men du kanske borde titta på ett modulärt i stället, också beroende på budget. be quiet!, corsair, cougar och fractal design är några bra märken.

Visa signatur

Den här texten är helt j*vla onödig, men den ska vara här helt enkelt.
The Sleeper: Intel Core i7 930+Noctua NH-C12P SE14, Gigabyte GA-X58A-UD3R, XFX HD6970, Corsair 6GB 1600MHz, be quiet! Dark Power Pro P8 750W, WD Black 640GB, Lian Li PC-A77F
MacBook Pro 4,1 17" iMac 12,2 27" Retina MacBook Pro 12,1 13"
CITERA VID SVAR PÅ MINA INLÄGG SÅ ATT JAG FÅR EN NOTIS!

Permalänk
Skrivet av Piece of Cake:

Framför allt borde du skriva vilken budget du har.
Du måste absolut nätagget om du ska köra 5870 crossfire. Tesla är prisvärt, men du kanske borde titta på ett modulärt i stället, också beroende på budget. be quiet!, corsair, cougar och fractal design är några bra märken.

Pengarna jag kan lägga på moderkortet + nätagg ligger väl på runt 2000+, och vad är skillnaden på ett modulärt nätagg ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av cykelfarfar:

Pengarna jag kan lägga på moderkortet + nätagg ligger väl på runt 2000+, och vad är skillnaden på ett modulärt nätagg ?

Ett modulärt nätagg har löstagbara sladdar så att det blir finare i chassit och det kommer inte att bli ett dammigt ormbo av alla oanvända sladdar.

Dessa delar borde bli bra med den budgeten:
https://www.inet.se/artikel/6900260/fractal-design-newton-r2-...
https://www.inet.se/artikel/1901015/gigabyte-ga-790xta-ud4

Visa signatur

Den här texten är helt j*vla onödig, men den ska vara här helt enkelt.
The Sleeper: Intel Core i7 930+Noctua NH-C12P SE14, Gigabyte GA-X58A-UD3R, XFX HD6970, Corsair 6GB 1600MHz, be quiet! Dark Power Pro P8 750W, WD Black 640GB, Lian Li PC-A77F
MacBook Pro 4,1 17" iMac 12,2 27" Retina MacBook Pro 12,1 13"
CITERA VID SVAR PÅ MINA INLÄGG SÅ ATT JAG FÅR EN NOTIS!

Permalänk
Skrivet av Piece of Cake:

Ett modulärt nätagg har löstagbara sladdar så att det blir finare i chassit och det kommer inte att bli ett dammigt ormbo av alla oanvända sladdar.

Dessa delar borde bli bra med den budgeten:
https://www.inet.se/artikel/6900260/fractal-design-newton-r2-...
https://www.inet.se/artikel/1901015/gigabyte-ga-790xta-ud4

Ser lovande ut! men jag är inte 100% säker på om man kan låsa upp processorn med det moderkortet, det finns inte med i listan över moderkort som går på sweclockers guiden. Dock fanns iofs inte heller det kortet jag har nu. Vet du något om det :)?

Permalänk
Medlem
Skrivet av cykelfarfar:

Ser lovande ut! men jag är inte 100% säker på om man kan låsa upp processorn med det moderkortet, det finns inte med i listan över moderkort som går på sweclockers guiden. Dock fanns iofs inte heller det kortet jag har nu. Vet du något om det :)?

Jag har aldrig låst upp kärnor själv, men jag har hört att gigabytes kort är bra på det.
Om du är osäker så får du försöka kontakta nån som vet mer om just detta.

Visa signatur

Den här texten är helt j*vla onödig, men den ska vara här helt enkelt.
The Sleeper: Intel Core i7 930+Noctua NH-C12P SE14, Gigabyte GA-X58A-UD3R, XFX HD6970, Corsair 6GB 1600MHz, be quiet! Dark Power Pro P8 750W, WD Black 640GB, Lian Li PC-A77F
MacBook Pro 4,1 17" iMac 12,2 27" Retina MacBook Pro 12,1 13"
CITERA VID SVAR PÅ MINA INLÄGG SÅ ATT JAG FÅR EN NOTIS!