CDON.com: Hemelektronik

Permalänk
Medlem

Vågar jag beställa dator komponenter från Cdon? Är väll antagligen bara nojjig men deras sida ser rent ut sakt ut som skit, dock är deras priser mycket billigare än på andra ställen.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av spirates:

Vågar jag beställa dator komponenter från Cdon? Är väll antagligen bara nojjig men deras sida ser rent ut sakt ut som skit, dock är deras priser mycket billigare än på andra ställen.

Beställt grafikkort, ram minnen kylare allt möjligt där.

inget att oroa sig över

Visa signatur

Moderkort: MSI 870A-G54 | CPU: AMD Phenom II X4 B55 4ghz | Kylare: Corsair H50 Push n pull| Chassi: CM 430 |
GPU: Sparkle GeForce GTX 580 GURU | RAM: Vengeance 1600Mhz 8GB |PSU: Fractal Design Newton R2, 650W modulär, 80 PLUS | Lagring: WD 500GB 7200rpm | Skärm: Asus VG236 120hz 3D 23" |

Permalänk
Medlem
Skrivet av spirates:

Vågar jag beställa dator komponenter från Cdon? Är väll antagligen bara nojjig men deras sida ser rent ut sakt ut som skit, dock är deras priser mycket billigare än på andra ställen.

Beställ på faktura precis som jag gjorde, så slipper man ligga ute med pengar iaf, speciellt i dessa juletider ifall det skulle skita sig.

Visa signatur

R.I.P Robert 2004-01-29 (klasskompis) Läs: Artikel Nr 1. | Artikel Nr 2. | Artikel Nr 3.

Permalänk

Nu har min order legat i 4 dagar som EJ LEVERERAD vilket innebär att den inte plockats än, sen ska den ju PACKAS vilket kommer att ta 4-7 dagar o sen postens paket så runt 2 veckor för att plocka ett grafikkort o ett moderkort..GJ

Visa signatur

| AMD PPHENOM 2 X6 1100T BLACK EDITION | ASUS FORMULA V | ASUS nVidia GTX580 1536MB PCI-E x 2 | 16GB CORSAIR 4GB CL9 1866Mhz DOMINATOR | INTEL X25-M 80GB SSD | ANTEC POWERSUPPLY HIGH CURRENT GAMER 900W |

Permalänk
Medlem
Skrivet av spirates:

Vågar jag beställa dator komponenter från Cdon? Är väll antagligen bara nojjig men deras sida ser rent ut sakt ut som skit, dock är deras priser mycket billigare än på andra ställen.

Köpt många ggr hos CDON, aldrig strulat. Möjligtvis är leveransen längre nu när det är jul. Annars har det varit 2-3 dagars leverans varje gång för mig.

Visa signatur

RTS :D

Permalänk
Citat:

Köpt många ggr hos CDON, aldrig strulat. Möjligtvis är leveransen längre nu när det är jul. Annars har det varit 2-3 dagars leverans varje gång för mig.

Då har du haft en jävla tur..

Visa signatur

| AMD PPHENOM 2 X6 1100T BLACK EDITION | ASUS FORMULA V | ASUS nVidia GTX580 1536MB PCI-E x 2 | 16GB CORSAIR 4GB CL9 1866Mhz DOMINATOR | INTEL X25-M 80GB SSD | ANTEC POWERSUPPLY HIGH CURRENT GAMER 900W |

Permalänk
Medlem

Finns det någon möjlighet att lägga till Gigabyte X79-UD5 i VIP erbjudandet?

Permalänk
Medlem

Läst i tråden innan att CDON jobbar på helgerna. Stämmer detta verkligen?
La beställningen igår som sagt, fortfarande på "Ej levererad". När brukar det stå "Packas" med mera?

Permalänk

Hej!

Jag kan inte lägga till MSI-Gaming rabatt koden?

Förresten kan man ha 2 koder? Dvs Swecnov och MSI-Gaming?

Visa signatur

MSI PRO Z690-A DDR4 - i9 12900K - Kingston Fury 32GB 3600 Mhz CL16 - Corsair RM850X - Noctua NH-U12A Chromax - Fractal Design Define 7 Compact - RTX 3090 TUF - Odyssey G50A -

Permalänk
Medlem
Skrivet av filipcombat:

Hej!

Jag kan inte lägga till MSI-Gaming rabatt koden?

Förresten kan man ha 2 koder? Dvs Swecnov och MSI-Gaming?

Testade lägga MSI-koden oxå, gick ej.

För övrigt, utan att låta som värsta tiggaren alla SWEC-medlemmar som har en 50 kr rabattkod över som inte ni tänker förbruka innan 23 januari(eller vilket datum det är) skicka den till mig på privat meddelande så blir jag SUPERGLAD! (värt ett försök)
Tack på förhand och god jul!

EDIT: Har redan följande kod: xY59assu

Visa signatur

NZXT H2 | i5 2500K | Corsair H50 Kylare | GTX 570 | Asus Sabertooth P67 | Corsair HX 850W | Corsair 8GB Vengeance

Permalänk
Medlem

Tycker det är dags för en ny VIP-omröstning inför det nya året.

Permalänk
Citat:

Läst i tråden innan att CDON jobbar på helgerna. Stämmer detta verkligen?
La beställningen igår som sagt, fortfarande på "Ej levererad". När brukar det stå "Packas" med mera

La min i fredags morse, fortfarande EJ Levererad så de blir la efter nyår den kommer... riktigt surt!

Visa signatur

| AMD PPHENOM 2 X6 1100T BLACK EDITION | ASUS FORMULA V | ASUS nVidia GTX580 1536MB PCI-E x 2 | 16GB CORSAIR 4GB CL9 1866Mhz DOMINATOR | INTEL X25-M 80GB SSD | ANTEC POWERSUPPLY HIGH CURRENT GAMER 900W |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dannema:

Läst i tråden innan att CDON jobbar på helgerna. Stämmer detta verkligen?
La beställningen igår som sagt, fortfarande på "Ej levererad". När brukar det stå "Packas" med mera?

Ja det stämmer, jag fick min status ändrad till packas under lördagen samtidigt hade jag mailkontakt med kundservice där jag ville ta bort en produkt och de svarade också i lördags.

Visa signatur

R.I.P Robert 2004-01-29 (klasskompis) Läs: Artikel Nr 1. | Artikel Nr 2. | Artikel Nr 3.

Permalänk
Medlem

Har kikat på en Mionix Naos 5000 som jag tänkte beställa idag. Men nu har den blivit borttagen från kampanjprodukterna och desutom blivit prishöjd.

Permalänk
Medlem

Tidigare har det i princip gått till "Packas" med en gång, nu har det börjat stå "Ej levererad" väldigt länge.
De kanske har tagit åt sig så att de som vill "Avbeställa" har chans till det nu?

Visa signatur

- Åldern har tagit ut sig i form av bekvämlighet -
------- Playstation 4/5 - Nintendo Switch -------

Permalänk

Fel tid o avbeställa nu,,, jag fattar inte vad det är som tar sådan tid.verkar som om en kille sköter, plock, pack, leverans.... otroligt!!

Visa signatur

| AMD PPHENOM 2 X6 1100T BLACK EDITION | ASUS FORMULA V | ASUS nVidia GTX580 1536MB PCI-E x 2 | 16GB CORSAIR 4GB CL9 1866Mhz DOMINATOR | INTEL X25-M 80GB SSD | ANTEC POWERSUPPLY HIGH CURRENT GAMER 900W |

Permalänk
Medlem

Under lördagen ändrades min status till "skickad"och jag fick ett kollinr. Dock så har paketet ej rört på sig då det står "posten, elektronisk förinformation mottagen"

(efter det att jag haft status "packas" sedan måndag förra veckan)

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Lite tråkigt att tex bildskärmar undantas från 5 - 15% rabatterna, är ju trots allt datorkomponenter/tillbehör.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mögel:

Under lördagen ändrades min status till "skickad"och jag fick ett kollinr. Dock så har paketet ej rört på sig då det står "posten, elektronisk förinformation mottagen"

(efter det att jag haft status "packas" sedan måndag förra veckan)

Skickades från m.sweclockers.com

Det är för att posten inte jobbar under helgen utan kommer troligtvis och hämtar upp paketet hos CDON senare i eftermiddag.
Och det är först då statusen ändras på kollit.

Jag beställde i fredags och i morse fick jag mail med kollinummer! Så jag är nöjd med CDON
Nu är det bara hoppas att posten sköter sin del!

Visa signatur

GA-X38-DQ6 | E8400 | 4850 | Intel 320 - 120GB | HX520 | 7GB Corsair XSM2 | P182

Permalänk
Medlem
Skrivet av jolken:

Det är för att posten inte jobbar under helgen utan kommer troligtvis och hämtar upp paketet hos CDON senare i eftermiddag.
Och det är först då statusen ändras på kollit.

Jag beställde i fredags och i morse fick jag mail med kollinummer! Så jag är nöjd med CDON
Nu är det bara hoppas att posten sköter sin del!

Jo, det förstår jag att dom inte gör. Tyckte bara att det var märkligt att det "packats" i 6 dagar. mycket emballage!

trist bara att posten inte fick med sig det imorse paketet ska ju passera det svarta hålet ånge också

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Jag jobbar själv på CDON:s lager för spel, film, musik och konsoler. Vi dröjer väldigt sällan mer än ett par timmar med ordrar, ibland kan det dröja en arbetsdag innan det skickas, men det är ju beroende på när beställningen läggs.

CDON:s lager för elektronik å andra verkar betydligt långsammare...

Permalänk
Avstängd

Som sagt så beställde jag en film i fredags klockan 21, i går klockan 14 sorterades den på posten och nu sitter jag med den i handen.

Jag är nöjd

Permalänk

Har beställt flera saker i en order, kommer CDON skicka dem så att jag får alla som de har inne innan jul? Eller kommer den artikeln de inte har inne sinka efter alla så att jag inte ser något dyka upp innan jul?

Visa signatur

Citera så hittar jag tillbaka!

Permalänk

Alltså problemet verkar ju ligga hos komponentlagret, tror inte det är samma som musik o film då detta lager för komponenter ligger i helsingborg o cd musik film i borås..antagligen på fler orter?

Men vet inte vad dem gör riktigt.. o det verkar ju inte vara någon som förklarar förutom att vi har hög belastning..? finns flera bemanningsföretag, ta in dem o låt folk få sina saker i rätt tid......

Visa signatur

| AMD PPHENOM 2 X6 1100T BLACK EDITION | ASUS FORMULA V | ASUS nVidia GTX580 1536MB PCI-E x 2 | 16GB CORSAIR 4GB CL9 1866Mhz DOMINATOR | INTEL X25-M 80GB SSD | ANTEC POWERSUPPLY HIGH CURRENT GAMER 900W |

Permalänk

Min bärbara som jag beställde den 17:e har fortfarande statusen: Varorna packas.

Visa signatur

Fractal Design Define R6 | Asus ROG Strix B450-F Gaming | Ryzen 5 2600x | Ballistix Sport LT DDR4 16GB | Geforce RTX 3060 ti | OCZ 750w 80 Plus | OCZ Agility 3 -WD Green 1TB | AOC 24" 144Hz |

Permalänk
Medlem

Beställde en Samsung GS II, den 12/12, och har statusen har varit Varorna packas sedan dess o då är det ändå lagervaror...

Sen är det jävligt att statusen hamnar direkt på varorna packas(fast dom tydligen inte blir packade), går ju inte att avbeställa.

Hade lite brådis med en ny lur då gamla har racklat ihop nästan helt, var därför jag valde Cdon.se.
Dom har alltid varit väldigt snabba med att skicka mina grejer tidigare...

/Merkkan

Permalänk
Medlem

Förhandsbokade swtor i lördagsnatt, stod att pre access kod ingår och mailas inom 24 timmar. Jag har fortfarande inte fått en kod och jag har nu valt att avbeställa spelet från er då ordern inte ens har blivit behandlad än. Tänker inte sitta utan spel på tisdag kväll!

En kompis gick in om webhallen i Malmö och bokade ett ex på plats och skrev in sin mail, hade pre access kod när han kom hem.
En annan köpte via origin och fick pre access mailat tillsammans med vanliga cd nyckeln.

Nu bryr jag mig inte så mycket om pre access då det knappast är lönt nu men att ni skriver något som ni inte uppfyller är enbart irriterande, hade jag vetat detta hade jag köpt via origin, webhallen, elgiganten etc.

Visa signatur

Dubstep, hjärndöd musik för en hjärndöd generation

Permalänk
Medlem

Packas sedan i torsdags... måste vara riktigt proffsig inslagning det!

Permalänk

Min ändrade status nyss till Varorna packas, EJ LEVERERAD vad det i 4 dagar bara, gissar på att varorna packas i 5 dagar så någon gång i början på 2012 kanske jag kan hämta ut mitt..riktigt jävla oproffessionelt..!!!

Visa signatur

| AMD PPHENOM 2 X6 1100T BLACK EDITION | ASUS FORMULA V | ASUS nVidia GTX580 1536MB PCI-E x 2 | 16GB CORSAIR 4GB CL9 1866Mhz DOMINATOR | INTEL X25-M 80GB SSD | ANTEC POWERSUPPLY HIGH CURRENT GAMER 900W |

Permalänk
Medlem

Tänkte returnera en produkt till CDON och utnyttjar då "ångerrätten".

Ser i deras vilkor följande;
"Tänk på att du ansvarar för returförsändelsen och att den når oss oskadd!"

Hur F*N kan CDON anse att jag ansvarar för att den anländer oskadd när det är Posten som kommer frakta den!?

Visa signatur

- Åldern har tagit ut sig i form av bekvämlighet -
------- Playstation 4/5 - Nintendo Switch -------