CDON.com: Hemelektronik

Permalänk
Cdon.com
Skrivet av evosu:

@CDON
Kommer ni få in Acer 27" Nitro VG270UPbmiipx igen?

Hej Evosu,
Tack för ditt inlägg!

Först och främst beklagar jag över vårt sena svar!

Jag har nu varit i kontakt med vår inköpsavdelning angående detta och tyvärr har vi inget preliminärt datum för när dessa åter kommer på lager. Troligtvis kommer det däremot att dröja någon månad dessvärre.

Ha en fin dag!

Med vänliga hälsningar,
Alfred, CDON

Visa signatur
Permalänk
Medlem

E det nån action på CDON i det här forumet nu för tiden?

Permalänk
Cdon.com
Skrivet av Gibbem:

E det nån action på CDON i det här forumet nu för tiden?

Hej Gibbem,

Tack för inlägget, absolut är vi fortfarande aktiva här!

Vi ser Sweclockers som ett utmärkt forum för oss att nå ut till våra kunder och andra nyfikna besökare.

Vi hoppas att ni är lika taggade som vi är inför Green Friday!

Med vänliga hälsningar,
Alfred

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Hej, tänkte beställa från er. Men står det inte att det är fri frakt vid beställningar över 200 kr? Får ju ändå en fraktavgift när jag är i kassan

Visa signatur

Wahoo

Permalänk
Medlem
Skrivet av deques:

Hej, tänkte beställa från er. Men står det inte att det är fri frakt vid beställningar över 200 kr? Får ju ändå en fraktavgift när jag är i kassan

Om du inte visste det så är CDON.com numera en handelsplats som te.x Amazon.

Så om produkten inte sälja av CDON själva, utan av en annan säljare, så är det mest troligt att det är den säljaren som tar fraktavgift

Visa signatur

Det är bättre att fråga och verka dum än att inte fråga och förbli det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Belzader:

Om du inte visste det så är CDON.com numera en handelsplats som te.x Amazon.

Så om produkten inte sälja av CDON själva, utan av en annan säljare, så är det mest troligt att det är den säljaren som tar fraktavgift

Men det är CDON som levererar produkten

Visa signatur

Wahoo

Permalänk
Medlem
Skrivet av deques:

Men det är CDON som levererar produkten

Nu har jag inte köpt något därifrån, så jag kan inte svara på om produkten levereras av dem eller inte.
Men jag har däremot köpt på Amazon, och det är alltid säljaren som skickar produkten inte Amazon, och jag kan inte tänka mig att CDON.com fungerar annorlunda.

Visa signatur

Det är bättre att fråga och verka dum än att inte fråga och förbli det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Belzader:

Nu har jag inte köpt något därifrån, så jag kan inte svara på om produkten levereras av dem eller inte.
Men jag har däremot köpt på Amazon, och det är alltid säljaren som skickar produkten inte Amazon, och jag kan inte tänka mig att CDON.com fungerar annorlunda.

Det står ganska tydligt vem som levererar produkten även på cdon, strax under köpknappen.
cdon: https://cdon.se/hushallsapparater/smeg-citruspress-rosa-p4383...
kitchenTime: https://cdon.se/hushallsapparater/citruspress-p44758861

Fraktfritt för 200 kr fanns som budskap igår, med tillägget "Endast idag" så jag gissar på att det gällde... igår.

Permalänk
Medlem
Skrivet av deques:

Hej, tänkte beställa från er. Men står det inte att det är fri frakt vid beställningar över 200 kr? Får ju ändå en fraktavgift när jag är i kassan

Antar nog detta.

"*Gäller ej Möbler från Ellos (Fraktklass K-E). Erbjudandet gäller t o m 2019-04-26 och kan endast användas vid ett köptillfälle."

EDIT:
Någon var lite snabbare än mig.

Visa signatur

Dator: Ryzen 7 3700X@Stock | X570 AORUS ELITE | G.Skill 16GB 3600MHz CL16 | ASUS 3080 TUF V2 NON-OC

Permalänk
Medlem
Skrivet av keyser:

Det står ganska tydligt vem som levererar produkten även på cdon, strax under köpknappen.
cdon: https://cdon.se/hushallsapparater/smeg-citruspress-rosa-p4383...
kitchenTime: https://cdon.se/hushallsapparater/citruspress-p44758861

Fraktfritt för 200 kr fanns som budskap igår, med tillägget "Endast idag" så jag gissar på att det gällde... igår.

Hmm, detta står inte i mail utskicket. Eller så är jag blind som vanligt

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Wahoo

Permalänk
Cdon.com
Skrivet av deques:

Hmm, detta står inte i mail utskicket. Eller så är jag blind som vanligt

Skickades från m.sweclockers.com

Hej deques,

Tack för ditt inlägg. Precis som keyser och Goteborgan skriver så gällde erbjudandet om fri frakt endast i fredags. Info om detta fanns om man gick in på kampanjen antingen direkt via site eller genom att klicka sig vidare via mailet.

Beklagar om det kändes otydligt för dig, och hoppas att du inte gick miste om någon grym deal på grund av det.
Kom ihåg att Green Friday pågår i en hel vecka i år, och det kommer alltså finnas fina erbjudanden till på fredag!

Ha en fin dag!

Mvh André
CDON.COM

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Någon fler som fått ett mejl från CDON gällande BOX-adress på något företagskonto? Både jag och min flickvän fick samma mejl precis. Antingen är vi båda hackade eller så har det blivit något fel?

Permalänk
Skrivet av motvikt:

Någon fler som fått ett mejl från CDON gällande BOX-adress på något företagskonto? Både jag och min flickvän fick samma mejl precis. Antingen är vi båda hackade eller så har det blivit något fel?

Samma här

Permalänk
Medlem

Puh blev orolig där ett tag. Såg framför mig att någon hade beställt massa saker i mitt namn till någon postbox

Permalänk
Medlem

Jag fick just ett sådant mail också, jag skrev till deras support för säkerhets skull och bad dem gå till botten med det. Men är det många som fått samma mail så kanske det är större risk att det blivit något tekniskt fel än att någon bedragare varit i farten.

Permalänk
Medlem

Fick också ett sådant

De har också skickat ett nytt mail gällande mailen

We are Sorry
Hi, you recently received an email regarding that you had to change your adress due to the word box being in it. This email was sent in error and you can ignore it completly. Once again we apoligize for the inconvience this may have caused you.

Visa signatur

Wahoo

Permalänk
Medlem

Jag fick också mailet, blev också orolig om någon har kapat mitt konto.

Permalänk
Medlem

Fick mailet, men adressen ser ut att vara oförändrad.

Visa signatur

CyberpowerPC Tracer III EVO: i7-9750H | GTX 1660 Ti | 16GB | 1250GB SSD

Permalänk
Cdon.com

Kära kunder, 

Idag råkade vi skicka ut ett mail till er om att uppdatera en eventuell boxadress. Detta var ett misstag från vår sida och ni kan helt enkelt bortse från detta meddelande. 
Vi har fått ett stort antal mail och samtal om detta och vi tackar för ert tålamod då vi försöker besvara alla ärenden så snabbt vi kan!

Med vänlig hälsning, CDON

Visa signatur
Permalänk

@CDON.COM:
Okej, skönt att det inte var bluff/skadligt. Man blir alltid lite misstänksam när det kommer såna här mejl. Bytte lösenordet på en gång men bra att det inte var nån fara.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Myllerman:

@CDON.COM:
Okej, skönt att det inte var bluff/skadligt. Man blir alltid lite misstänksam när det kommer såna här mejl. Bytte lösenordet på en gång men bra att det inte var nån fara.

Blev också lite fundersam. Har inte haft något företag registrerat sedan 2013 och är 100% säker att jag då inte registrerade något konto hon cdon (eller någon annan heller för den delen).

Visa signatur
Permalänk
Medlem

@CDON.COM: Hej, det verkar som jag stött på lite problem hos er gällande ett reklamationsärende som jag fick godkänt. Allt är klart så långt, dock kom det ett brev på posten idag från Qliro där jag ska betala en påminnelseavgift gällande min reklamation. Jag citerar mailet jag fick från eran kundtjänst: "Vi har nu fått reklamationen godkänd av våran leverantör och erbjuder dig gärna en ny vara. Vi behöver då att du godkänner att den skickas med en faktura från Qliro. Den ska inte betalas, utan är endast underlag för den nya varan och den makuleras kort efter att den skapats. Du hittar Qliros villkor här: https://assets.qliro.com/terms/se/sv/terms/1/terms_invoice.pd...

Vänligen återkom till oss och meddela om du godkänner dessa villkor, annars kan vi istället häva ditt köp och återbetala dig för varan."

Så skulle du kunna se över vad som faktiskt hänt? Är inte intresserad av att få fakturan skickas till inkasso som det hotas med. Mycket tråkigt att man alltid ska behöva lägga tid på sånt här efter att allt..
Order nr: 67181146, faktura nr: 80200005198069

Mvh,
Andreas

Permalänk
Cdon.com
Skrivet av bdea:

@CDON.COM: Hej, det verkar som jag stött på lite problem hos er gällande ett reklamationsärende som jag fick godkänt. Allt är klart så långt, dock kom det ett brev på posten idag från Qliro där jag ska betala en påminnelseavgift gällande min reklamation. Jag citerar mailet jag fick från eran kundtjänst: "Vi har nu fått reklamationen godkänd av våran leverantör och erbjuder dig gärna en ny vara. Vi behöver då att du godkänner att den skickas med en faktura från Qliro. Den ska inte betalas, utan är endast underlag för den nya varan och den makuleras kort efter att den skapats. Du hittar Qliros villkor här: https://assets.qliro.com/terms/se/sv/terms/1/terms_invoice.pd...

Vänligen återkom till oss och meddela om du godkänner dessa villkor, annars kan vi istället häva ditt köp och återbetala dig för varan."

Så skulle du kunna se över vad som faktiskt hänt? Är inte intresserad av att få fakturan skickas till inkasso som det hotas med. Mycket tråkigt att man alltid ska behöva lägga tid på sånt här efter att allt..
Order nr: 67181146, faktura nr: 80200005198069

Mvh,
Andreas

Hej Andreas,

Tack för ditt inlägg och jag beklagar att det har blivit problem kring din reklamation.
Jag har lokaliserat problemet och löst det nu, jag återkommer till dig på mail med mer utförlig information dock.

Ha det fint!

Mvh André
CDON.COM

Visa signatur
Permalänk

@CDON.COM
Hej CDON,
Jag försöker här på Sweclockers då all else fails.
Min far gjorde en beställning via er sida med VidaXL som leverantör. CDONs order nr: 67515940.
Han mottog ej korrekt varor, och har under hela veckan försökt få kontakt med er så han kan returnera godsen, och få korrekt varor istället.
Varje gång han tar kontakt med er och skickar mail enligt anvisningarna får han som svar att hans mail har vidarebefordrats till vidaXLs kundtjänst och att de tar kontakt inom 24h.
Så är inte fallet dock, det är ingen som tar kontakt med honom. Det går ej att ringa till varken er eller dem.
Nu sitter han med felaktiga produkter och en faktura som förväntas betalas och ingen som tar ansvar för att det blivit fel eller ens försöker lösa problemet.
Rimligen kan man tycka att ni borde vara mer behjälpliga i ärendet då beställningen och fakturan kommer ifrån/går via er.

mvh
Pamela

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ppaameellaa1:

@CDON.COM
Hej CDON,
....
Nu sitter han med felaktiga produkter och en faktura som förväntas betalas och ingen som tar ansvar för att det blivit fel eller ens försöker lösa problemet.
Rimligen kan man tycka att ni borde vara mer behjälpliga i ärendet då beställningen och fakturan kommer ifrån/går via er.
mvh
Pamela

@Ppaameellaa1

Är det faktura via Qliro kan du hjälpa din far att pausa fakturan.
https://www.qliro.com/sv-se/kundservice/retur

Finns även ett telefonnummer till vidaxl 08 403 099 31.
Om det är i bruk låter jag vara osagt.
https://www.vidaxl.se/t/72/returpolicy

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Ppaameellaa1:

@CDON.COM
Hej CDON,
Jag försöker här på Sweclockers då all else fails.
Min far gjorde en beställning via er sida med VidaXL som leverantör. CDONs order nr: 67515940.
Han mottog ej korrekt varor, och har under hela veckan försökt få kontakt med er så han kan returnera godsen, och få korrekt varor istället.
Varje gång han tar kontakt med er och skickar mail enligt anvisningarna får han som svar att hans mail har vidarebefordrats till vidaXLs kundtjänst och att de tar kontakt inom 24h.
Så är inte fallet dock, det är ingen som tar kontakt med honom. Det går ej att ringa till varken er eller dem.
Nu sitter han med felaktiga produkter och en faktura som förväntas betalas och ingen som tar ansvar för att det blivit fel eller ens försöker lösa problemet.
Rimligen kan man tycka att ni borde vara mer behjälpliga i ärendet då beställningen och fakturan kommer ifrån/går via er.

mvh
Pamela

Riktigt usla omdömen. Jag hade undvikit att handla där fler gånger:

https://classic.prisjakt.nu/butiksinfo.php?f=16587
https://se.trustpilot.com/review/vidaxl.se

Som sagt, hoppas ni använde Qliro faktura.

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Skrivet av pelof:

@Ppaameellaa1

Är det faktura via Qliro kan du hjälpa din far att pausa fakturan.
https://www.qliro.com/sv-se/kundservice/retur

Finns även ett telefonnummer till vidaxl 08 403 099 31.
Om det är i bruk låter jag vara osagt.
https://www.vidaxl.se/t/72/returpolicy

Jo det är med qliro, och den är pausad för tillfället.
Telefonnumret är tillfälligt ej brukbart. Hade hoppats på lite respons från @cdon.com, får väl avvakta och se just nu.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av grizzly666:

Hur lång tid har Cdon satt upp som tidsgräns för att ett ärende max får ta via "säljaren direkt"?
Heller kommer det baseras från fall till fall vilket då det gäller cdon oftas om inte alltid betyder att kunden behöver stångas med cdon i en halv evighet innan Cdon "tar över".

Frågar för jag misstänker att det i en hel del fall med en hel del säljare kommer att ta lååååång tid då dom helt enkelt inte har kunskapen/tid att hålla på med kundtjänst heller råd att köpa in en kundtjänst.

Utöver det.
Blir avgiften för att sälja på Cdon mindre nu när ni tagit bort en ganska stor post?
Dvs att bedriva kundtjänst tar ju mycket tid och kostar pengar.
Heller är det som jag misstänker att höjdarna på Cdon genast hörde ljudet av kasching och såg rullande $$$ tecken i dagar/veckor efter att nån kom på/lade fram denna idé/förslag? Dvs ni tar fortfarande samma betalt fast med en stor kostand för er borta!

Skrivet av CDON.COM:

Hej Grizzly,

Tack för inlägget, jag förstår hur du tänker!

Faktum är att det inte kommer att bli så mycket mer arbete för de olika säljarna då den största skillnaden är att vi inte längre behöver vara mellanhänder mellan kund och säljare utan ärendena kommer att gå direkt till dem.

Vi kan istället lägga fler resurser på att ge "CDON-kunder" snabbare service samtidigt som vi ser till att säljarna svarar i tid och på ett bra sätt. Givetvis kan vi fortfarande hoppa in om någon säljare får problem med sina svarstider eller om något annat inträffar.

Efter att ha varit live ett par dagar nu kan vi inte se att någon säljare hamnat efter i sina svarstider, och vi sjunker väldigt bra i våra egna köer. Det ser helt enkelt väldigt bra ut.

Hoppas detta har gett dig lite mer klarhet hur vi har tänkt med vårt nya system. Önskar dig en trevlig helg!

Med vänliga hälsningar,
Alfred, CDON

Verkar ju inte ha gått så bra för Pamelas far med sitt köp från "Cdon".
Så frågar igen på frågan som jag aldrig fick ett svar på förutom ett lite undanglidet generellt svar.
Hur lång tid har Cdon satt upp som tidsgräns för att ett ärende max får ta via "säljaren direkt"?
Och "samtidigt som vi ser till att säljarna svarar i tid" verkar ju ha fungerat bra i detta fallet!

Visa signatur

Nu när vi betalar för det!
Glöm inte bort att slänga alla plastpåsar i vattnet!

Skit nätagg (som inte alltid=med billigt) är enbart till för dom rika som har råd att byta ut allt när (inte OM utan NÄR) det dör!

Permalänk
Cdon.com
Skrivet av grizzly666:

Verkar ju inte ha gått så bra för Pamelas far med sitt köp från "Cdon".
Så frågar igen på frågan som jag aldrig fick ett svar på förutom ett lite undanglidet generellt svar.
Hur lång tid har Cdon satt upp som tidsgräns för att ett ärende max får ta via "säljaren direkt"?
Och "samtidigt som vi ser till att säljarna svarar i tid" verkar ju ha fungerat bra i detta fallet!

Hej Grizzly666,

Vi har en gräns gentemot våra samarbetspartner att de ska svara inom 24h. I de fall där de inte svarar på mejlet går ett automatiskt mail ut till kunden där CDON frågar om ärendet är löst. Om ärendet inte är löst kan man svara på det mejlet för att få direktkontakt med oss. Då tar vi över ärendet och om vi inte får svar från vår samarbetspartner så kommer CDON att återbetala kunden.

Det ska vara tryggt att handla på CDON och vi tar givetvis ansvar för att ni som kund alltid får svar från våra samarbetspartner.

Med vänliga hälsningar,
CDON Henrik

Visa signatur
Permalänk
Cdon.com
Skrivet av Ppaameellaa1:

@CDON.COM
Hej CDON,
Jag försöker här på Sweclockers då all else fails.
Min far gjorde en beställning via er sida med VidaXL som leverantör. CDONs order nr: 67515940.
Han mottog ej korrekt varor, och har under hela veckan försökt få kontakt med er så han kan returnera godsen, och få korrekt varor istället.
Varje gång han tar kontakt med er och skickar mail enligt anvisningarna får han som svar att hans mail har vidarebefordrats till vidaXLs kundtjänst och att de tar kontakt inom 24h.
Så är inte fallet dock, det är ingen som tar kontakt med honom. Det går ej att ringa till varken er eller dem.
Nu sitter han med felaktiga produkter och en faktura som förväntas betalas och ingen som tar ansvar för att det blivit fel eller ens försöker lösa problemet.
Rimligen kan man tycka att ni borde vara mer behjälpliga i ärendet då beställningen och fakturan kommer ifrån/går via er.

mvh
Pamela

Hej Pamela,

Beklagar att du mottog fel vara och sedan inte har fått någon återkoppling.
Jag har tagit ditt ärende vidare och du kommer att få en återkoppling under dagen.

Med vänliga hälsningar,
CDON Henrik

Visa signatur