Permalänk
Medlem

Hjälp/tips till webshop

Hej!

Jag och ett par kompisar har gjort en webshop nu det senaste som börjar bli klar. Allt bakom kulisserna är klart, men man vill ju gärna att allt ska se bra ut och fungera.
Alla har olika åsikter, de skulle jag gärna vilja höra om ni kommer på något som behöver åtgärdas när ni ser hemsidan?

Prydligt.se

Tacksam för tips!

Visa signatur

Intel i7 860 @ 3,8 GHz | Asus P7P55D | Corsair XMS3 (4x2 GB) 8-8-8-24 @ 1600MHz | Seagate 7200.8/11/12 - 2 TB | MSI Hydrogen GTX 480 | Corsair HX 750W | Creative Soundblaster X-fi ExtremeMusic | Silverstone LC 17 (HTPC)
Vattenkylning: Biloljekyl: 52x35x5,5 cm | Grunfos cirkulationspump för hus | EK Supreme HF Nickel för CPU | Galleri: http://sweclockers.com/album/?id=2053 Uppdaterat: 10-11-23

Permalänk
Medlem

Minska ner Visa symbolerna och det. var det första jag såg dessutom är den stora postloggan pixlig i kanterna. Rubriken för "om oss" skiljer sig från övriga. Annars tyckte jag hemsidan var lättöverskådlig och bra Skickar ni en Ik Skeleton Business Metal Black Dial som tack eller

PS. Avanmälan till nyhetsbrev borde vara uppsägning tycker jag.

Permalänk
Medlem

Att kunna publicera varorna på facebook vore ju också coolt och säkert bra för marknadsföring

Permalänk
Medlem

Satsa hårdare på menylisten och gör den riktigt riktigt snygg så kommer den bära hela sidan.

Visa signatur

i7 920 | 12GB DDR3 | GTX 480 | GA-X58A-UD7 | 160GB SSD X25-M G2 | 1TB F3 HD103SJ | W7 64-bit | Mac Mini
Webb: bluekitestudios.com

Permalänk
Skrivet av save:

Satsa hårdare på menylisten och gör den riktigt riktigt snygg så kommer den bära hela sidan.

Håller med Save (även ifall jag inte är så bra på kodning själv:P), Hemsidan kommmer bli väldigt bra ifall ni lägger lite mer design eller något på menyn annars verkar den väldigt bra hur lång tid tog det att göra den?

mvh Jonas

Visa signatur

Jag kan hoppa från alla höjder,
Men landa är en annan sak ...

Permalänk
Medlem
Skrivet av KiWo:

Minska ner Visa symbolerna och det. var det första jag såg dessutom är den stora postloggan pixlig i kanterna. Rubriken för "om oss" skiljer sig från övriga. Annars tyckte jag hemsidan var lättöverskådlig och bra Skickar ni en Ik Skeleton Business Metal Black Dial som tack eller

PS. Avanmälan till nyhetsbrev borde vara uppsägning tycker jag.

Jag har minskat ned dom redan en gång, kan hända att de behöver minskas lite till. Ska fixa det imorgon.

Mm, jag vet den postloggan är inte bra, testat förminska den på många olika sätt med den blir alltid pixlig. Kanske ska ta bort den, funderar på om bara postförskott nämner tillräckligt att posten används som leverantör för paketen.

Är du säker på att "om oss" skiljer sig, jag kan faktiskt inte de det, förutom mellanrummet mellan "knapparna".

Stort tack!

Njae, men du kan få köpa!

Skrivet av KiWo:

Att kunna publicera varorna på facebook vore ju också coolt och säkert bra för marknadsföring

Jo vi har skapat en sådan sida på facebook och ska fixa lite kopplingar där i mellan bara.

Hur tänker du kring publicera produkterna på facebook? Bara lägga upp dem som bilder med produkttexten under, eller finns det annat sätt?

Skrivet av BryngeL95:

Håller med Save (även ifall jag inte är så bra på kodning själv:P), Hemsidan kommmer bli väldigt bra ifall ni lägger lite mer design eller något på menyn annars verkar den väldigt bra hur lång tid tog det att göra den?

mvh Jonas

Vi har försökt hålla den så clean som möjligt, men menyraden är väl inte så vacker nej. Ska fundera lite på hur den kan förbättras, jag är ju inte direkt en designer, även om jag grejar mest i det området.

1,5 vecka ungefär, fast i princip all tid har gått på bildredigering. Sudda ut allt mot vitt har tagit tid.
Men resten bakom företaget har tagit massa tid, redan i mars-april började vi uppstarten av själva företaget.

Tackar för tipsen!

---

Skrev om texterna idag då jag tyckte dom gamla var stendöda och förmedlade ingen köpglädje alls.

Ska fota lite modellbilder snart, det tror jag kommer göra sidan lite personligare. Detaljbilder ska också komma.

Visa signatur

Intel i7 860 @ 3,8 GHz | Asus P7P55D | Corsair XMS3 (4x2 GB) 8-8-8-24 @ 1600MHz | Seagate 7200.8/11/12 - 2 TB | MSI Hydrogen GTX 480 | Corsair HX 750W | Creative Soundblaster X-fi ExtremeMusic | Silverstone LC 17 (HTPC)
Vattenkylning: Biloljekyl: 52x35x5,5 cm | Grunfos cirkulationspump för hus | EK Supreme HF Nickel för CPU | Galleri: http://sweclockers.com/album/?id=2053 Uppdaterat: 10-11-23

Permalänk
Medlem

Något liknande funktionen "Dela" som finns på nyhetssidor och ja längst ner i forumtådarna

Här har du en printscreen på hur det ser ut för mig (kör chrome) Imageshack - prydligt.png

Permalänk
Medlem

Tjena EoZ!

Så ni har startat webbutik alltså? (Jag har gått på samma skola som Eoz i flera år; både i grundskola och i gymnasie, dock i klassen över).
Jag saknar en detalj som iallafall jag kollar på innan jag beställer något över internet: Telefonnummer!
Jag är också allergisk mot att använda tabeller till ren layout. Anta att en eventuell kund till er har nedsatt syn så personen i fråga använder en talsyntes. Då kommer den få spelet då den tror att den försöker läsa upp data ur en tabell. Använd istället divisioner (<div></div) för att göra layoutbiten. Det är gôrknôligt i början, men det ger sig!

Visa signatur

Jag är en optimist; det är aldrig så dåligt så att det inte kan bli sämre.