Permalänk

Ny skärm, 22"-27"

Är ute efter en ny skärm då jag tröttnat på nuvarande budget skärm.

Det jag har som krav är:

1920x1080 upplösning

22" - 27" stor

Låg ms

Och en prisslapp på max 4000kr

Ge tips och anledning till varför ni tycker skärmen ni tipsar om passar in på mina krav

Mvh/ Pelle

Permalänk
Medlem

Vill du ha IPS också? Bättre färger, betraktningsvinklar mm, dock ibland på bekostnad av högre ms.

Permalänk
Permalänk
Medlem

Dell UltraSharp U2311H - Hitta lägsta pris, omdömen och information om TFT-skärmar Dell U2311H

Uppfyller dina krav, klarar 75Hz över DVI/Displayport i nativeupplösning. Kör du fps på hög nivå så får du kika på 120hz-skärmarna dock.

Permalänk

Varför har du just 1920x1080 som krav??
På en 22" skärm blir 1920x1080 onödigt mycket, och på en 27" är det alldeles för lite.
Ditt krav makes no sense.
Så 1920x1200 är no no?
Då filtrerar du bort direkt en massa bra bildskärmar.

Jag rekommenderar HP ZR24w som är IPS och har 1920x1200 i upplösning.

Permalänk
Skrivet av Blackbird_CaD_:

Varför har du just 1920x1080 som krav??
På en 22" skärm blir 1920x1080 onödigt mycket, och på en 27" är det alldeles för lite.
Ditt krav makes no sense.
Så 1920x1200 är no no?
Då filtrerar du bort direkt en massa bra bildskärmar.

Jag rekommenderar HP ZR24w som är IPS och har 1920x1200 i upplösning.

Valet utav upplösning är för att jag glor på mycket hd film, IPS eller TN spelar ingen roll, men jag lirar mycket fps spel, inte så att en 120hz behövs men låg ms är att önska

Permalänk
Skrivet av Fundamentals:

Valet utav upplösning är för att jag glor på mycket hd film, IPS eller TN spelar ingen roll, men jag lirar mycket fps spel, inte så att en 120hz behövs men låg ms är att önska

Du kan ha över 1920x1080 och det funkar fortfarande utmärkt att kolla på HD film.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blackbird_CaD_:

Varför har du just 1920x1080 som krav??
På en 22" skärm blir 1920x1080 onödigt mycket, och på en 27" är det alldeles för lite.
Ditt krav makes no sense.
Så 1920x1200 är no no?
Då filtrerar du bort direkt en massa bra bildskärmar.

Jag rekommenderar HP ZR24w som är IPS och har 1920x1200 i upplösning.

Begriper mig inte på dig riktigt Blackbird...
Varför rekommenderar du en skärm som du sågar i en annan tråd intill?
Makes no sense at all !

Jag citerar dig:

Citat:
Ursprungligen inskrivet av JD Visa inlägg
IPS-skärmar är underbara till allt.

Ditt svar:
Nja skulle snarare säga att IPS skärmar suger häströv till allt. IPS skärmar är GROVT överskattade (vet av erfarenhet).

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Mercy1 Visa inlägg
Absolut. Den bästa för dina krav idag.
Köp den och du gör definitivt inte bort dig, utan tvärtom!
Tro/lita på mig.

Ditt svar:
Lita på dig.. nja risken är överhängande att han får ett dåligt ex och får hålla på med att byta ut skärmen hela tiden, det fick jag göra, min första skärm hade hemsk tinting (röd färg nere vid vänstra nedre hörnet vid vit helskärm), min andra skärm (nuvarande) har ojämn ljusstyrka över skärmytan, en död pixel, och hemsk white glow (IPS glow) min första skärm hade dock också det.

Tråden: http://www.sweclockers.com/forum/101-skarmar-och-tv-apparater...

Hur ska du ha det? Är du seriös??

Permalänk
Skrivet av Mercy1:

Begriper mig inte på dig riktigt Blackbird...
Varför rekommenderar du en skärm som du sågar i en annan tråd intill?
Makes no sense at all !

Jag citerar dig:

Citat:
Ursprungligen inskrivet av JD Visa inlägg
IPS-skärmar är underbara till allt.

Ditt svar:
Nja skulle snarare säga att IPS skärmar suger häströv till allt. IPS skärmar är GROVT överskattade (vet av erfarenhet).

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Mercy1 Visa inlägg
Absolut. Den bästa för dina krav idag.
Köp den och du gör definitivt inte bort dig, utan tvärtom!
Tro/lita på mig.

Ditt svar:
Lita på dig.. nja risken är överhängande att han får ett dåligt ex och får hålla på med att byta ut skärmen hela tiden, det fick jag göra, min första skärm hade hemsk tinting (röd färg nere vid vänstra nedre hörnet vid vit helskärm), min andra skärm (nuvarande) har ojämn ljusstyrka över skärmytan, en död pixel, och hemsk white glow (IPS glow) min första skärm hade dock också det.

Tråden: http://www.sweclockers.com/forum/101-skarmar-och-tv-apparater...

Hur ska du ha det? Är du seriös??

Anledningen är simpel.
Han vill inte ha W2207h eftersom det är 22" och 1680x1050.
Så vad finns det för alternativ? Antingen en 24 tummare med TN panel, eller nån 24 tummare med IPS panel.
Eftersom jag har hört att TN inte är lämplig för bildskärmar som är 24 tum stora så kan jag inte rekommendera honom att köpa en 24 tummare med TN panel (för att skärmytan är så stor att även om han kollar rakt framifrån så kommer färgerna att se olika ut på skärmytan.)
Så då har vi bara 24 tummare med IPS paneler kvar.
Vilken är den bästa 24" IPS skärmen? (i prisklassen) Jo ZR24w.
Så även om ZR24w suger så kan jag inte rekommendera en bättre bildskärm. ZR24w har i princip ingen konkurrens (1920x1200, sRGB, bra pris, etc)
Med andra ord: jag tycker att alla bildskärmar på marknaden suger, men just nu suger nog ZR24w minst. Ja förutom alla 10.000+ kronors bildskärmar då, men de lirar ju i en helt annan klass.