Deus Ex Human Revolution

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Stoffe (AMDGuru):

Tydligen många som klagar på att man måste skruva ner m-sense till lägsta för att öht kunna sikta. Hur f@n kan man släppa ett spel utan att ha rimlig muskontroll? Vad tror dom man styr med egentligen? Handkontroll på en PC?
Inte första gången jag ser det problemet. Många av dagens spel lider av samma problem. Man får ställa ner musen till 1 av 10 typ. Skitstörigt.

Jag rörde inte inställningen, hade inga problem öht (98% headshots). För övrigt ett spel långt över mina förväntningar!

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av mAster9:

Verkade först omöjligt men lyckades rädda

Malik från att dö i kraschen

Dold text

Va fan går det? Jag sköt gubbe efter gubbe kvickt som fan men kändes som att det sket sig iaf :s Körde visserligen på Give Me Deus Ex!

Skrivet av Megacrash:

Hah jo vet precis vad du menar, och jag är inne på mitt 3:e varv så börjar bli lite tjatigt. Får liksom mardrömmar om att gå in i datasalar....

Uuh inte klokt!

Visa signatur

Asus Prime Z390-A - Intel I7 9700KF - Corsair Vengeance 2x8GB 3200Mhz CL16 - MSI GeForce RTX 2080 SUPER 8GB Ventus XS OC - Creative Sound Blaster Z (skäms) - Corsair AX 1200i Digital 1200W 80+ Platinum - Fractal Design R6 - Sennheiser GSP 600 - Acer Predator XB271HUA

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Tommy_h:

Va fan går det? Jag sköt gubbe efter gubbe kvickt som fan men kändes som att det sket sig iaf :s Körde visserligen på Give Me Deus Ex!

Jag klarade det med endast 10mm pistolen och en eller två typhoon, men man får vara hyfsat snabb. Satsade allt mitt krut på pistolen för övrigt. Idealt som ljuddämpat vapen i Deus Ex. Testar samma sak med Combat Rifle i andra genomspelningen, snart ljuddämpat även där.

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tommy_h:

Va fan går det? Jag sköt gubbe efter gubbe kvickt som fan men kändes som att det sket sig iaf :s Körde visserligen på Give Me Deus Ex!

Prioritera rätt så är det rätt lätt faktiskt, skynda och ta ut heavies först då dom gör mest skada. Efter det har man rätt bra med tid att plocka resten, bara ha emp redo för roboten.

Visa signatur

//Gelantious
I heard life sucks, that''s why I''m glad I don''t have one.

Permalänk

Angående video settings, jag har inte direkt senaste burken bakom mig men lyckas ändå köra dom flesta spel på medium (som räcker för mig) eller high med
tillräckligt hög fps för att klara sig, men med Direct X 11 på pallar den inte trycket så satte ner den till 9 med medium istället för high men nu rackarns helt plötsligt får jag ett error meddelande som säger att jag tydligen inte har tillräckligt med kraft under huven för att starta spelet längre.

Och vad jag än väljer så kommer den här skiten upp, så antingen går spelet inte igång över huvud taget eller så får jag lira med 10-15fps och vet inte riktigt vad man ska göra här...?

Visa signatur

| Corsair Carbide 300R Midi Tower | MSI B75MA 1155 | Intel Core i7 3770-3.4GHZ | MSI GeForce GTX 980 Gaming 4GB | Kingston DDR3 HyperX 1600mhz 16GB| WD Black 1TB SATA 3.0 | Cooler Master 650W PSU | Logitech G500 | Windows 10 64-bits.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Snoddas87:

Angående video settings, jag har inte direkt senaste burken bakom mig men lyckas ändå köra dom flesta spel på medium (som räcker för mig) eller high med
tillräckligt hög fps för att klara sig, men med Direct X 11 på pallar den inte trycket så satte ner den till 9 med medium istället för high men nu rackarns helt plötsligt får jag ett error meddelande som säger att jag tydligen inte har tillräckligt med kraft under huven för att starta spelet längre.

Och vad jag än väljer så kommer den här skiten upp, så antingen går spelet inte igång över huvud taget eller så får jag lira med 10-15fps och vet inte riktigt vad man ska göra här...?

Det finns en mod till Deus Ex HR från ENBSeries som ska snabba upp grafiken. Testa den.
Kolla på http://enbdev.com/download_en.htm efter "Deus Ex Human Revolution 0.xxxx SPEED IMPLANT".

Visa signatur

Det var enklare förr att skilja Asus moderkort åt:
Asus A7V -> Asus P5Q Pro -> Asus M4A88TD-V EVO/USB3

Permalänk
Medlem

Någon som har problem när man är i diskussionerna och väljer vad han ska säga och där kraschar det. Dock så går det ibland och ibland åker man ut i windows. Har googlat men hittar inget med detta problem. Precis som det bara är 1 väg att gå, tar man fel så kraschar spelet.. Hade varit ytterst tacksam om någon sitter på en lösning eller kan komma med tips.

Visa signatur

Intel Core i9 12900K | ASUS PRIME Z690-P D4 |
Gigabyte Geforce RTX 3080 10GB GAMING OC | Creative Sound BlasterX AE-5 | Corsair Corsair 32GB (4x8GB) | Corsair RM750X 750W v2|

Permalänk
Skrivet av A7V:

Det finns en mod till Deus Ex HR från ENBSeries som ska snabba upp grafiken. Testa den.
Kolla på http://enbdev.com/download_en.htm efter "Deus Ex Human Revolution 0.xxxx SPEED IMPLANT".

Man tackar och tjockar, får la se ifall det blir nån förändring.

Visa signatur

| Corsair Carbide 300R Midi Tower | MSI B75MA 1155 | Intel Core i7 3770-3.4GHZ | MSI GeForce GTX 980 Gaming 4GB | Kingston DDR3 HyperX 1600mhz 16GB| WD Black 1TB SATA 3.0 | Cooler Master 650W PSU | Logitech G500 | Windows 10 64-bits.

Permalänk
Medlem

Lite Deus Ex humor

Punch Punch Revolution 1-4

Permalänk
Medlem

Hahaha
Fan va bra!

RoboJensen

Visa signatur

"Half-Life 2 is like Duracell of games. It just keeps owning and owning and owning."
i7 920@3.2 vCore 1.024 | Asus P6T Deluxe v2 | 6GB Corsair Dominator Twin3X 1600MHz (6-6-6-18) | Noctua NH-U12P SE2 | Asus DC2 Top V2@1000/1344 vGpu 1.025 | WD Raptor 1500ADFD | Corsair HX 750 | Vista Home Premium 64-bit|

Permalänk
Medlem

HAHAHA jag dog lite när han skulle desarmera bomben

Visa signatur

Asus Prime Z390-A - Intel I7 9700KF - Corsair Vengeance 2x8GB 3200Mhz CL16 - MSI GeForce RTX 2080 SUPER 8GB Ventus XS OC - Creative Sound Blaster Z (skäms) - Corsair AX 1200i Digital 1200W 80+ Platinum - Fractal Design R6 - Sennheiser GSP 600 - Acer Predator XB271HUA

Permalänk
Medlem

Jävla skitspel som bara stödjer AMD 3D... så sjukt jävla tråkigt när speltilverkare låter sig köpas upp så.

Frågan om man orkar spela spelet ens.

Visa signatur

What evah! i'll do what i want! | Det stavas väl inte väll...såvida du inte ska skriva välling.
"Det var väl bra"

Permalänk
Medlem
Skrivet av ceogar:

Jävla skitspel som bara stödjer AMD 3D... så sjukt jävla tråkigt när speltilverkare låter sig köpas upp så.

Frågan om man orkar spela spelet ens.

hehe jag vet vad du menar, hade typ precis skaffat nvidia 3D-vision när spelet kom ^^

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av ceogar:

Jävla skitspel som bara stödjer AMD 3D... så sjukt jävla tråkigt när speltilverkare låter sig köpas upp så.

Frågan om man orkar spela spelet ens.

Du tycker likadant om de betydligt fler spelen som bara stödjer nVidia-specifika finesser antar jag?

Som t ex Batman AA?

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av MultiMan:

Du tycker likadant om de betydligt fler spelen som bara stödjer nVidia-specifika finesser antar jag?

Som t ex Batman AA?

Ja men det är väl ganska självklart?

.....lol

Visa signatur

What evah! i'll do what i want! | Det stavas väl inte väll...såvida du inte ska skriva välling.
"Det var väl bra"