PS3 - Sommar 2009 till nu

Permalänk
Medlem

PS3 - Sommar 2009 till nu

Har spenderat 8 månader utomlands, skild från min älskling. Dags att åka hem snart, (2 månader, 3 innan jag är hemma) och därmed ta ikapp vad jag har missat.

Så, vilka guldkorn har dykt upp till PS3 under tiden jag varit borta? Hittills tänker jag:

Super Street Fighter IV
Heavy Rain
Final Fantasy XIII
Bayonetta
Tekken 6
Operation Flashpoint: Dragon Rising

Missar jag något? Något jag borde skippa?

Visa signatur

"Some poor, phoneless fool is probably sitting next to a waterfall somewhere, totally unaware of how angry and scared he's supposed to be." - Duncan Trussell

Permalänk
Medlem

Dessa har du helt klart missat:

Batman: Arkham Asylum
Brütal Legend
Call Of Dury: Modern Warfare 2
God of War Collection
God of War III
Grand Theft Auto: Episodes from Liberty City
Killzone 2
Prototype
Resident Evil 5
Uncharted 2: Among Thieves

Dessa spel är på kommande och tror hårt på dem:

Batman: Arkham Asylum 2
Brink
Crysis 2
Dead Rising 2
Enslaved
Kane & Lynch 2: Dog Days
Max Payne 3
Red Dead Redemption

Några titlar som jag kom på!

Visa signatur

Fujitsu Esprimo Q510

Permalänk

Uncharted 2: Among Thieves är ett måste. Överlägset av alla på listan ovan.

Heavy Rain är också ganska intressant.

Permalänk
Medlem

Ratchet and Clank - A Crack In Time

Permalänk
Avstängd

Skippa operation flashpoint, sämre spel får du leta efter.

Visa signatur

AMD Phenom II X4 720 BE @ 3.61 GHz || MSI 790XT-G45 Crossfire || 800MHz 4GB Corsair|| Sapphire HD5850 1GB || Corsair 650W || BENQ G2400W 1920x1200

Permalänk
Keeper of the Bamse
Skrivet av Mupp3n:

Skippa operation flashpoint, sämre spel får du leta efter.

tycker du ja, många andra tycker det är klockrent

Visa signatur

i7 10770K, NH-D15. 16GB corsair. RTX 3080. 3TB nvme. Samsung G9. Fractal Torrent Compact. Corsair RM850.
Logitech G pro wireless mouse. Logitech TKL915 wireless. Logitech Pro X Wireless.
Macbook pro M1 (16GB, 512GB). HP Reverb G2.
www.bamseclockers.com

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Printscreen:

tycker du ja, många andra tycker det är klockrent

årtiondetsflopp är spelet iallafall. Folk hypade sönder spelet, utvecklarna lovade massa fordon, stor yta att utforska, massa vapen etc. När man i själva verket inte utforskar särskilt mkt, man kör nästan aldrig ett fordon och multiplayer läget är trasigt, PC multiplayerdelen las väl ner nyligen också? Grafiken ska vi inte tala om heller.
Spelet är värt högst 50 kr och är bara vettigt om man vill ha ett 3 timmars coop lir som man lirar igenom engång.

Operation Flashpoint: Dragon Rising DLC only 'weeks' away -- Joystiq
Bara läsa kommentarerna.

OP skaffa Skate 3, kampanj-coop och skönt multiplayer.

Visa signatur

AMD Phenom II X4 720 BE @ 3.61 GHz || MSI 790XT-G45 Crossfire || 800MHz 4GB Corsair|| Sapphire HD5850 1GB || Corsair 650W || BENQ G2400W 1920x1200

Permalänk

Ingen som sagt bad company 2 ?

Dragon rising var faktist överhypat. Vart så besviken efter man köpte det, att jag tom gav bort det

Visa signatur

"On the frontlines there is only one commandment... THOU SHALT KILL"

Permalänk
Medlem

Tack för tipsen!
Operation Flashpoint: Dragon Rising ska jag ta mig en närmre titt på innan jag köper eller ej.
Ratchet and Clank - A Crack In Time hade jag egentligen på listan, tog inte med då det lär köpas på PSN...
Uncharted 2: Among Thieves fortsätter folk tjata om, men jag vet inte. Gillade inte (demot av) ettan öht, och all all all video man sett av tvåan (vilket varit mycket) har varit cut scenes.. 'Sup with that liksom?
Undrade lite över Bayonetta föresten. Är det nå att ha om man inte gillar God of War och liknande hack'n slash?
Sen nämndes Demon's Souls på annat håll för övrigt...

Visa signatur

"Some poor, phoneless fool is probably sitting next to a waterfall somewhere, totally unaware of how angry and scared he's supposed to be." - Duncan Trussell

Permalänk
Avstängd

Demon's Souls är väl hardcore, om du dör så börjar du om från början och att andra kan härja sönder ditt spel?

Uncharted 2 kan du ju prova demot av, väldigt kul. Ettan var dock inte särskilt intressant.

Visa signatur

AMD Phenom II X4 720 BE @ 3.61 GHz || MSI 790XT-G45 Crossfire || 800MHz 4GB Corsair|| Sapphire HD5850 1GB || Corsair 650W || BENQ G2400W 1920x1200

Permalänk
Medlem

Bayonetta är mer likt Devil May Cry än GoW. (samma skapare av Bayonetta som DMC).
Demon's Soul har jag bara hört skit om, det skall vara svårt men inget annat.

Visa signatur

xellos: i7 920 @ 3,9 GHz | Asus P6T Deluxe V2| Corsair 1000W | Corsair 6GB 1600MHz DDR3 | PowerColor ATI 4870x2 x2 CrossFire | Creative SB Xtreme Gamer | 60GB SSD + 500GB Sata II | Samsung t220 x2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Printscreen:

tycker du ja, många andra tycker det är klockrent

Klockrent? Sämre grafik och spel får du leta efter Edit: Battlefield: Bad company 2 måste du bara ha.
Riktigt jävla kul online!!!!