Vilken ras väljer du oftast?

Permalänk
Medlem

Vilken ras väljer du oftast?

Vilken ras väljer du oftast? Eller kör du random?
Varför gör du det?

Jag börjar med att jag kör Terran, kanske av den anledningen att de inte har så mycket hokus-pokus, är ganska straight-forward utan så mycket krusiduller? I like!

Visa signatur

Spelar mestadels Arma 3, men även sådant som Factorio och Rimworld.

Permalänk

Brukar i princip endast välja zerg, gillar dem stenhårt. Tråkiga med zerg är väl att man är begränsad med units. Men sköna ändå

Visa signatur

Amd 64 3000+ @ 1836mhz. 3x512mb minne. X800xt PE AGP. Kyls med Zalman reserator 1 Plus. 80+100+120+120=420Gb hårddisk. Dual screen. Sambeställaren:)
[SwecC]Mammuten @ BF2. Min signatur är ju helt enkelt bäst :D Inte ändrad sedan 2003/2004.

Permalänk
Medlem

Random Annars kör jag nog mest protos om jag väljer

Visa signatur

GPU: Vega 56 - RAM: 32GB - CPU: Ryzen 7 3700X - MasterLiquid ML240L
SSD: Kingston A2000 1000GB MB: ASUS ROG STRIX B450-F GAMING

Citera för svar!

Permalänk
Medlem

men goes random brukar vi säga... lirar mest mot polare
Men jag kör mest random när ja kör solo också vill inte att motståndaren ska veta direkt vilken ras jag är..

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Random, metagaming is teh shiet.

Visa signatur

|| i7 5820K @ 4400Mhz || 32GB Corsair 2400Mhz CL14 || Gigabyte RTX 3080 Ti || X99 SLI PLUS || Samsung 850 EVO 500GB || Acer Predator XB271HU G-Sync IPS || W10 64bit ||

Permalänk
Medlem

Blit nog terran iaf på 1:an har inte fått miin beta key än.. ._.
Men som Nightcrawl det är ganska simpelt och ganska straight-forward
Men har börjat med Protos på senare dar för att dom är inte helt värdelösa

Visa signatur

i7-6700K | MSI Z170A | MSI 1080 8GB | 16GB Kingston HyperX | Intel 600P 256GB | Samsung EVO Basic 840 250GB x2 raid 0 | Corsair RM 750W | 3 x Dell U2414H

Permalänk
Permalänk
Medlem

Ganska sjysst fördelning över raserna just nu. Omröstningen är ju tidsbegränsad till 2010-05-27 klockan 11:04, så kan vi köra en ny omröstning för att se hur det utvecklar sig :).

Visa signatur

Spelar mestadels Arma 3, men även sådant som Factorio och Rimworld.

Permalänk
Medlem

9 av 10 kör jag Zerg (inte testat starcraft 2 beta ännu dock) men tror det kommer bli samma som jag körde i broodwar

Visa signatur

MediaCen= Playstation 4, Playstation 3, Xbox 360, Proj= Epson TW700, Projduk= Grandview Cyber 100" tab-tension, Receiver= Marantz SR-6005, Front= Jamo S708, Cen= Jamo D8CEN, Surr= Jamo D8SUR, Surr bak= Jamo D8SUR, Sub= REL T3 + Audiovector K-Sub Signature, Köpta filmer= 1000++ och stiger stadigt

Permalänk

My life for Aiur..

Visa signatur

Cooler Master Cosmos II | Gigabyte Odin 1200W| Gigabyte x58a-OC | 12GB Corsair Dominator DDR3 @ 1600MHz | MSI GTX970 | Intel Core i7 920 @ 3,4GHz (HT enabled) | Samsung EVO 250GB |

Permalänk

Som det ser ut nu kör jag bara Zerg, enbart för jag gillar hur de ser ut Zerglings med vingar är fan hemska haha

Visa signatur

MSI Z77A-GD55, Socket-1155, Intel Core i7-3770K @3.50GHz, Gainward GeForce GTX 690 4GB, Corsair Vengeance DDR3 1600MHz 16GB, Kingston HyperX 3K SSD 240GB

Permalänk
Medlem

Jag är en cerebrate jag.

Permalänk
Medlem

Svarade random även om jag bara spelar Terran just nu. Tränar in alla raser en efter en för att kunna köra random sen. Random rox!

Visa signatur

If the answer to any question requires a leap of faith, is it really an answer at all?

Permalänk
Medlem

Random för mig, vill lära mig alla raserna så bra som möjligt inför release Men Terran är nog min bästa ras för tillfället

Permalänk
Medlem

Det är lite irriterande med randomspelare då man inte riktigt vet vad man kan förvänta sig, så jag behandlar dom alla som om de är zerg tills motsatsen är bevisad. Wall-in och pumpa marines tidigt.

Visa signatur

Spelar mestadels Arma 3, men även sådant som Factorio och Rimworld.

Permalänk
Medlem

För min del gör det varken eller vad de är. Jag rusar ändå in i deras bas för att wastea lite workers. Då får man reda på vad han är och min universallösning hydralisks fixar alltid biffen oavsett vad de möter. Bästa enheten ever oh yes!

Permalänk
Medlem

Zerg, klarar inte av och spela med något annat =/

Visa signatur

| CPU: Intel 11900K | GPU: ASUS RTX 3080 OC | Moderkort: Asus Prime Z590-A | RAM: Corsair LPX 32GB@3600MHz | CPU-Kylare: Noctua NH-U12A | Primär SSD: Samsung 970 Evo Plus 2TB | Sekundär SSD: Samsung 860 EVO 1TB | Ljudkort: Asus Xonar Essence STX | Nätaggregat: Corsair RM850x v2 Chassi: Fractal Design Define 7 Compact | Kringutrustning: LG UltraGear 27GL850, Dell U2412M, Ducky One 2 Mini, Filco Majestouch 2 TKL, Filco Majestouch 2, Logitech G Pro X Superlight, Sennheiser HD650

Permalänk
Permalänk
Medlem

Zerg eller Protoss...
fattar inte hur man kör terran!

Permalänk
Skrivet av Knaris:

Zerg eller Protoss...
fattar inte hur man kör terran!

Men dom känns mera riktiga , verkliga....

Permalänk
Inaktiv

P, det jobbiga med SC2 är att jag måste "spela upp" mina kunskaper om Z och T igen så att jag kan deras build orders, möjligheter och sånt där >< Kör aldrig random, för att rasen ändå blir scoutad långt innan man egentligen hinner göra så mycket, om man inte går proxy eller något fulhacks, men då spelar det ingen större roll för motståndaren att de inte vet vad det är för ras innan man attackerar (de hade blivit överrumplade i alla fall).

Varför jag kör P mest? Jag kan dem bäst från ettan, och i tvåan är chrono boost för rolig för att missas! Avskyr dock "mother ship" och det faktum att reavern är borttagen. Kan eventuellt bli så att jag emigrerar till T i framtiden, men det återstår att se. Jag skulle sakna storms och sentrys...

Permalänk
Medlem

Terran
Zerg
Protoss

I den ordningen

Visa signatur

An expert is one who knows more and more about less and less until he knows everything about nothing.

Permalänk
Medlem

Zerg!
För dem är lite mer utmanande att spela i mina ögon. Känns som att det krävs lite mer av spelaren än vad t.ex protos gör.
Terran, Mja dem ser rätt frän ut men tycker inte jag får ut det jag vill av deras gubbar på något vis,
Spelar jag mot en terran så är t.ex Thor's jävligt bra, men när jag själv har dem är dem kass

Permalänk
Medlem

Zerg, för det känns som alla rackare jag blir matchad mot spelar Protos eller Terran.

Permalänk
Legendarisk
Skrivet av Vattendroppe:

Avskyr dock "mother ship" och det faktum att reavern är borttagen. Kan eventuellt bli så att jag emigrerar till T i framtiden, men det återstår att se. Jag skulle sakna storms och sentrys...

Saknar också gamla hederliga reaver drops.

Brukar spela random för att lära mig alla raser, men om jag väljer något blir det oftast Zerg.

Visa signatur

Abstractions all the way down.

Permalänk
Medlem

Bara jag som känner mig som en förlorare om jag väljer någon ras?
Kör alltid random, har inte valt lag en enda gång bara för att det känns som fusk

Visa signatur

Antingen ska du hålla dig lugn, eller slå så det känns.

Permalänk
Medlem

Kör i dom flesta fall random men om jag skulle välja så blir det protoss, utan tvekan roligast enligt mitt tycke.

Visa signatur

i7 920 @ 3.2 Ghz | Noctua NH-U12P | GTX 285 | 6Gb Corsair XMS3 1333Mhz | GA-EX58-UD4P | Samsung SP F1 750Gb | Antec Nine Hundred Two | Corsair TX 650W | Logitech G15 & G500

Permalänk

Spelar random, går bäst när jag då får terran eller zerg. Enda jag avskyr är när protoss lirare bygger in sig med photon cannons och går på air.

Visa signatur

"640K ought to be enough for anybody."
-Bill Gates, 1981

Permalänk

terran, för de är så jävla lätta att spela :pPpPp

nej men seriöst, terran är grymt mycket lättare att köra än alla andra raser och eftersom att jag är så dålig så kör jag terran

Visa signatur

Chassi: NZXT Hush Svart Mobo: P5QL pro RAM-Minne: 4GB Processor: Core2 Q9550 @3.6GHz Grafikkort: Gigabyte GTX 580 Nätagg: Corsair 750W Mus: Mionix Naos 5000 Headset: AKG K240/Sennheiser CX300-II TB: Qpad MK-50 Skärm: ASUS VW225N