Permalänk
Medlem

Udda spänningar

Hej

Jag provade speedfan idag för första gången och blev lite fundersam över spänningarna. Jag är inte direkt någon datorguru men det känns inte riktigt rätt.

Visa signatur

Fractal Design Define Mini | Intel Core I5 3570K | Gigabyte GA-Z77M-D3H | GTX 1060 3Gb | Corsair Vengeance LP 8GB | Corsair 620W |

Permalänk
Medlem

om datorn är stabil så är det programmet som antingen läser av spänningarna fel eller så rapporterar övervakningschippet helt fel värden

Visa signatur

workstation q9450 2.66ghz asus p5q deluxe 2x2gig dominator pc8500 ati1950pro

Permalänk
Medlem

Använd inte speedfan, det har nästan alltid fel. Använd nåt program som visar rätt istället.

Visa signatur

Asus Prime X470-pro | AMD Ryzen 7 2700X | Corsair H115i | MSI GTX 1070 Gaming X | G.Skill Ripjaws 32 GB 3200 MHz | Samsung 970 EVO 1TB | Corsair RM750x v2 | Fractal Design Define S

Permalänk
Medlem
Skrivet av Michaelo:

Använd inte speedfan, det har nästan alltid fel. Använd nåt program som visar rätt istället.

Då ska kan man inte använda program på sin egna dator, behöver en osciloskop som Swec köpt in för att testa nätagg tex.

Permalänk
Medlem

Jag har inte märkt av några stabilitetsproblem men jag har å andra sidan inte testat med Prime95 eller liknande.

Skrivet av Michaelo:

Använd inte speedfan, det har nästan alltid fel. Använd nåt program som visar rätt istället.

Har du något förslag på något bättre?

Visa signatur

Fractal Design Define Mini | Intel Core I5 3570K | Gigabyte GA-Z77M-D3H | GTX 1060 3Gb | Corsair Vengeance LP 8GB | Corsair 620W |

Permalänk

En multimeter

Visa signatur

"Jag har övergett den moraliska ståndpunkten. Moral leder till abstraktion och orättfärdighet. Den ger upphov till fanatism och förblindelse. Den som är dygdig måste hugga av huvuden."
Albert Camus

Permalänk
Medlem
Skrivet av laggarbacken:

En multimeter

+1

Upptäckte nyligen att man kunde kolla värdena det i BIOS:et också, väl det gick för min moderkortet

Visa signatur

Desktop Rigg
| Antec Ninehundred II | AMD Phenom II 810 @3.2GHz | NH-U12P | Asus M4A78T-E | 1024x3 1333mhz Corsair | Gigabyte HD4890 | Samsung Spinpoint F1 640GB | Corsair TX650W | Ur funktion för tillfället. Den överlevde inte frakten över atlanten xD

Permalänk
Medlem

Det blir väl att ta fram gamla bettan och mäta lite, känndes inte vidare motiverande.

Visa signatur

Fractal Design Define Mini | Intel Core I5 3570K | Gigabyte GA-Z77M-D3H | GTX 1060 3Gb | Corsair Vengeance LP 8GB | Corsair 620W |