När blir ASP.NET MVC en del av .Net Framework?

Permalänk
Medlem

När blir ASP.NET MVC en del av .Net Framework?

Jag har precis upptäckt ASP.NET MVC och utvecklar ett mindre projekt med hjälp av det. Gillar verkligen att det blir legitimt att gå ifrån det klassiska sättet med webforms och postbacks

Problemet med detta är ju att det är få webbhotell som stödjer detta eftersom det är ytterligare ett installationspaket ovanpå .Net Framework (3.5 i mitt fall).

Min fråga är; eftersom ASP.NET MVC 2.0 är inbyggt från scratch i Visual Studio 2010 och även .Net Framework 4.0; kommer då äntligen MVC vara inbyggt från scratch i 4.0? Alltså så att de webbhotell som kör 4.0 i framtiden får automatiskt stöd för MVC?

Visa signatur

Windows 11 Pro | Intel i7 8700 | ASUS Prime Z370-P | Corsair 16GB 3000MHz | ASUS GTX 1080 | Fractal Design Define S | Corsair RM750x | Hyper 212 EVO

Permalänk

ASP.NET MVC är bin-deployable. Du kan högerklicka ASP.NET MVC referensen och välja "Copy to output" så är det lugnt. Se bara till att webhotellet kör IIS 7.0 eller högre så slipper du be dom slå på "Wildcard mapping".

Permalänk
Medlem

Tack hagbarddenstore, mycket användbar information.

Visa signatur

Windows 11 Pro | Intel i7 8700 | ASUS Prime Z370-P | Corsair 16GB 3000MHz | ASUS GTX 1080 | Fractal Design Define S | Corsair RM750x | Hyper 212 EVO

Permalänk
Inaktiv

Du får bara inte missa denna tråd som heter *Lättare att börja med asp.net*
Lättare att börja med ASP.NET >Lättare att börja med asp.net

Jag säger bara webmatrix rockar loss, Herregud snacka om att bli frälst.