Permalänk
Medlem

Sökes nytt headset för max 1300kr

Tjenare!

Letar ny efter ett nytt headset då mitt SteelSeries 5Hv2 börjar glappa i kontakterna.

Det headsetet jag kollat mest på är Logitech G35, men jag har inte direkt hittat några bra reviews, så om det kanske är någon som har detta headset kanske kan dela med sig vad han/hon tycker?
Har även kollat lite på Sennheiser PC-350, dock vet jag inte hur detta är. Men läst att en del verkar gilla detta.

Har en liten kravlista.

  • Jag kommer främst ha det till spel och musik, men även en del film ibland.

    Jag är ganska kräsen när det gäller ljudet, jag vill höra vart alla är i spel, minsta fotsteg, om det kommer bakifrån, från sidan osv.
    Då jag lyssnar på metal ska det vara skön bas, ett stort + om man kan höra basgången(stavning?), man ska kunna höra cymbalerna dock inte för mycket (man kan ju iofs ändra detta i musikprogrammet, men det kanske inte blir lika bra?!).

    Vara inbyggd mic som man gärna kan skjuta undan. (som på 5hv2 eller liknande)

    Vara bekväma, brukar sitta vid datorn ungefär 8 timmar om dagen eller mer ("studerar" ungefär 6-7 timmar utav dom, jag är

  • datorberoende :rolleyes:.)

    Ett plus om man kan fälla ihop dom, eller ta isär dom så man ska ha dom i bagaget eller liknande.

    Vara svarta då hörnan där jag sitter är svart och allt ska vara svart där!

MAX kostnad är 1300.

När ni tipsar om en lur, kommentera gärna varför ni tycker att just denna är bra.

Tack på förhand.

EDIT: Stavfel

Visa signatur

i5 2500K|Vengeance 8Gb|Sabertooth P67|GTX 980Ti|Corsair AX1200|Force GT 120Gb|5TB lagring|Asus Xonar STX II

Permalänk
Medlem

Med andra ord är du också svart då eller?

INGET rasistiskt men jag fattar inte vad han menar med precis allt? Hur kräsen han är osv.. Men jag skulle då vilja tipsa dig om Steelseries nya headset 7H, sägs att dessa har det bästa ljudet man kan ha just nu!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av imonoz
Med andra ord är du också svart då eller?

INGET rasistiskt men jag fattar inte vad han menar med precis allt? Hur kräsen han är osv.. Men jag skulle då vilja tipsa dig om Steelseries nya headset 7H, sägs att dessa har det bästa ljudet man kan ha just nu!

Haha, nej det är jag inte... Menade att all utrustning ska vara svart, ska köpa Logitech G19 senare och lite annat.

Men har du testat det headsetet? Hittar inga reviews om denna.

Visa signatur

i5 2500K|Vengeance 8Gb|Sabertooth P67|GTX 980Ti|Corsair AX1200|Force GT 120Gb|5TB lagring|Asus Xonar STX II

Permalänk

jag är sjukt nöjd med mitt pc 350, hör saker jag aldrig hört förut med andra headsets. t.ex om du testat cs hör man blå dörren på inferno som jag aldrig hört förut ett litet "klick"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av fredsterrrr
jag är sjukt nöjd med mitt pc 350, hör saker jag aldrig hört förut med andra headsets. t.ex om du testat cs hör man blå dörren på inferno som jag aldrig hört förut ett litet "klick"

Tycker du headsetet är bra för film och musik?
Det verkar luta åt PC-350 då de är billigare och har fått bra betyg.

EDIT: Ska köpa från Inet.se

Visa signatur

i5 2500K|Vengeance 8Gb|Sabertooth P67|GTX 980Ti|Corsair AX1200|Force GT 120Gb|5TB lagring|Asus Xonar STX II

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jonnti
Tycker du headsetet är bra för film och musik?
Det verkar luta åt PC-350 då de är billigare och har fått bra betyg.

EDIT: Ska köpa från Inet.se

funkar perfekt för mig, ljudet är mkt klarare än mitt steelseries siberia som jag hade tidigare så jag är nöjd

Permalänk
Medlem

Jag har ett PC350 som jag är inte så förtjust i, men det är säkert mycket smaksak...
Väldigt tydligt mellanregister... För dominerande för min smak!
Tydlig diskant.
I min smak för lite midbas, men sen nere i botten finns det faktiskt en hel del bas som tittar fram! Det känns dock inte riktigt balanserat för min smak - blir inte naturligt.

Slutna lurar, så de isolerar ljud bra, men ger inte riktigt det där luftiga "spridda" ljudet tycker jag... Och de sitter rätt tätt och lite "hårt". Kan dock gå att då och då montera dem dem runt något som spänner ut dem och därmed få dem att bli lite snällare mot huvudet.

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk

HD555 helt klart. Köp en Zalman mic också.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Roger W
Jag har ett PC350 som jag är inte så förtjust i, men det är säkert mycket smaksak...
Väldigt tydligt mellanregister... För dominerande för min smak!
Tydlig diskant.
I min smak för lite midbas, men sen nere i botten finns det faktiskt en hel del bas som tittar fram! Det känns dock inte riktigt balanserat för min smak - blir inte naturligt.

Slutna lurar, så de isolerar ljud bra, men ger inte riktigt det där luftiga "spridda" ljudet tycker jag... Och de sitter rätt tätt och lite "hårt". Kan dock gå att då och då montera dem dem runt något som spänner ut dem och därmed få dem att bli lite snällare mot huvudet.

Vet du kanske om man kan gå till en butik och testa hörlurar? Är ju ganska mycket pengar och det skulle inte vara kul om man vart besviken på dom.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av LightBlizz
HD555 helt klart. Köp en Zalman mic också.

Jag har kollat på HD555, men är den bra till spel? Och motivera gärna varför du tycker den är så bra.
Jag har verkligen beslutsångest!

Visa signatur

i5 2500K|Vengeance 8Gb|Sabertooth P67|GTX 980Ti|Corsair AX1200|Force GT 120Gb|5TB lagring|Asus Xonar STX II

Permalänk

Denna tråd får mig verkligen att ångra att jag köpte mitt Siberia headset
Dom är iofs sjukt sköna, men ljudkvaliten är inte precis på topp speciellt för musik. Väldigt, väldigt lite bas.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jonnti
Vet du kanske om man kan gå till en butik och testa hörlurar? Är ju ganska mycket pengar och det skulle inte vara kul om man vart besviken på dom.

Vanliga hörlurar kan man hitta lite spritt här och var om man kollar, men headset har nog jag aldrig sett framme tror jag? (åtminstone inte PC350)

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Roger W
Vanliga hörlurar kan man hitta lite spritt här och var om man kollar, men headset har nog jag aldrig sett framme tror jag? (åtminstone inte PC350)

Okej, vet du om dom har det på ex OnOff eller Elgiganten? Eller måste man kanske åka till MediaMarkt som är större?

Jag har tyvärr inte hittat några ställen där man kan testa. Vet inte direkt vart man leta heller för den delen... Kanske funkar på musikbörsen?

EDIT: Är för trött för att skriva! XD Vart ju helt CP!

Visa signatur

i5 2500K|Vengeance 8Gb|Sabertooth P67|GTX 980Ti|Corsair AX1200|Force GT 120Gb|5TB lagring|Asus Xonar STX II

Permalänk
Medlem

Vissa OnOff har möjlighet att testa lurar, så mycket vet jag... Även Media Markt har jag sett det på. ElGiganten är jag mer osäker på, men det beror nog på hur stort det är. Sen varierar ju alltid utbudet kraftigt

Hifiklubben och lite mer musikfokuserade butiken ska ju även ha lurar, men även där är ju utbudet väldigt olika.

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem

Creative Arena är sjukt jäfla nice, finns en recension på bit-tech.net.

Permalänk
Medlem

Köp inte PC350 om du har några större krav på musikåtergivning.

Bytte själv ut mina PC350 mot HD595 + separat mic, då PC350 var alldeles för dåliga musikmässigt för min smak. De är avsedda till voice i min mening, inget annat. Funkar såklart även hyfsat till spel, men skillnaden mot HD595 är enorm.

Visa signatur

5900X | CH8 | 64GB/3600MHz | RTX4080 | SN850 | H2O 2*360 Rad | LG CX48 | Ananda Nano, D30Pro & rHead

Permalänk

Re: Sökes nytt headset för max 1300kr

Citat:

Ursprungligen inskrivet av jonnti
Letar ny efter ett nytt headset då mitt SteelSeries 5Hv2 börjar glappa i kontakterna.

Om du är nöjd med Headsetet så är det ju bara att löda på nya kontakter

Permalänk
Medlem

Kan själv också intyga att PC 350 är inge vidare, och det har jag gjort en 3 gånger idag! o.O

Inläggen ovanför mig summerar det ganska bra. Värt att nämna är dock att micken är riktigt trevlig.

Permalänk
Medlem

Själv väntar man på att 7H ska släppas.

Mitt 5hV2 har precis som ditt börjat glappa och nu tror jag inte jag vågar köra på något som inte har utbytbara kablar.

Synd att det släpps i slutet av Maj..

Permalänk
Medlem

Söker också nytt headset, ingen riktig pris begränsning men vill ha bästa möjliga ljud för spel

Visa signatur

Antec Twelwe Hundred | Asus M4A78-E | Phenom 2 x4 940 Black Edition, Corsair H50 Hydro | Sapphire 5870 1GB Vapor-X | Fractal Design 650W | Kingston 4GB 800MHz DDR2 | Samsung SyncMaster P2450H | Apple iPhone 3GS 16GB | Sony PlayStation 3 Slim 250GB