Permalänk

WOW patchar

går i WOW tankar igen,är rätt så sugen på att återuppta min druid för att slå ihjäl lite tid:D.
men iaf,till problemet.
dessa patchar tar en så in i helvetes massa med plats och när jag senast hade wow installerat så lades alla dessa patchar på min windows del utav HDD vilket i slutändan gjorde att jag varje vecka fick kämpa med att inte få slut med plats på HDD(rensa och ta bort en massa).
så,är det möjligt att lägga dessa patchar någon ananstans?typ välja att spara framtida patchar och uppgraderingar på en HDD med betydligt mycket mer plats?
eller är det bara att bita i det sura äpplet och inse att man inte kommer ifrån det där att allt ska lägga sej där windows ligger?

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk
Medlem

Är väl inte svårare än att dra och släppa din WoW mapp på vilken hårddisk du vill.
Patcharna i fråga är ju delar av själva spelet så du kan inte endast flytta dem.

Visa signatur

Mac Pro
2x 2.66GHz Clovertown Xeon Dual Core | 2,5TB | 7GB 667MHz ECC FB-DIMM | ATI Radeon 4890 1GB OC | Logitech G19 + MX Revolution
Hell yes.

Permalänk
Inaktiv

Eller ladda ner installern från deras hemsida, då får du rubbet.

Permalänk
Medlem

Installera det på en annan disk bara, lr om du redan har det installerat så gör som penna_ha skrev

Visa signatur

- ASUS Zenbook UX32VD -

Permalänk

va?så det går alltså att dra WOW mappen med patchar som automatiskts läggs på windows HDD till WOW mappen(alltså själva spel mappen som man givetvis installerar på en HDD med mer plats) och spelet funkar då ändå?det visste jag inte:).
men blir det inte nå krångel om man flyttar WOW patch mappen då?
hur väljer man under installationen att instalera patchar och dylikt på en annan HDD?när jag installerar så får jag bara frågan vart jag vill installera själva spelet,inte vart jag vill lägga saves,patchar osv=/

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk

Ja det går utmärkt. Du kopierar bara hela wow mappen och flyttar den till valfri destination!

Visa signatur

"Tvångsmata dig med nitroglycerinkabbare"

Permalänk
Medlem

Installerar du Wow på d: så kommer patcharna också installeras till d:.
Var du fått för dig att patchen sparas på annat ställe än själva spelmappen har jag ingen aning om. Fast du kanske menar själva installationsfilen till patchen?
Den kan man slänga så fort du installerat den.

Visa signatur

Amd 2500+ AQXEA 0330 @ 2200mhz 220x10 | 2x256mb-1x512mb PC3200 | Powercolor x800Pro ViVo @ XT PE
Celeron 800 @ 920mhz 115x8 | 512mb PC 133 | Geforce 2 200MX

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Maskaren
Installerar du Wow på d: så kommer patcharna också installeras till d:.
Var du fått för dig att patchen sparas på annat ställe än själva spelmappen har jag ingen aning om. Fast du kanske menar själva installationsfilen till patchen?
Den kan man slänga så fort du installerat den.

tack så mycket!
det var själva installations filerna till patcharna som var boven ser jag nu.
jag hade fått för mej att dom filerna var själva patcharna och inte fick röras för då funkar ej spelet(ja,jag är väldigt dålig på vilka filer man kan och inte kan ta bort).
men nu vet jag,tack:)

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av penna_ha
Är väl inte svårare än att dra och släppa din WoW mapp på vilken hårddisk du vill.
Patcharna i fråga är ju delar av själva spelet så du kan inte endast flytta dem.

Detta skulle jag inte rekommendera, testade detta för några dagar sedan och gav i alla fall mig en hel drös med problem..

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Segas
Eller ladda ner installern från deras hemsida, då får du rubbet.

Ja detta är ett bra alternative, beror på om han vill ha WOW på C: och patcherna på D: TROR du kan plocka bort de patcher som är klara.. Men kan även ställa till problem om du ska "reparera" ditt wow..

Annars är väl en större hårddisk eller installera WOW på en extern om du ändå har en inkopplad