Internetaktivitet får datorn att lagga.

Permalänk
Medlem

Internetaktivitet får datorn att lagga.

Hej!

Har ett skumt problem med min dator.

Windows/datorn verkar börja lagga när jag laddar något från internet (antingen torrent-nedladdning eller bara att ladda en sida i firefox). Det kan tex vara att ljudet börjar hacka eller att musen rör sig hackigt.

Jag försökt felsöka, det enda jag kan se som är lite skumt är att Microsoft ISATAP Adapter #2 har ett gult utropningstecken på sig i enhetshanteraren och det står att driver är gammal, men när jag söker efter nyare hittar jag ingen. Vet inte om detta är orsaken till problemet som sagt.

Har windows vista och ett atheros 9285 nätverkskort.

Någon som vet vad detta kan vara?

Hemskt tacksam.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Så det är möjligt att isatap-grejjen kan vara orsaken?

Att ladda ner den fungerade tyvärr dåligt, kom bara till en sida där de sade att ajg skulle köra windows update.

Permalänk
Permalänk
Medlem

Tack för att du vill hjälpa!

Kommer dock bara till samma sida: http://update.microsoft.com/windowsupdate/v6/thanks.aspx?ln=s...

Är det ens troligt att mina problem beror på ISATAP-grejjen?

Permalänk
Medlem

uppdatera all drivrutiner, inte med windows update, utan hos tillverkarna av hårdvara

Permalänk
Medlem

upp, fortfarande inte löst.

Det är när Torrent-program är igång. Vad kan det vara då?

Permalänk
Vila i frid
Skrivet av Axy:

upp, fortfarande inte löst.

Det är när Torrent-program är igång. Vad kan det vara då?

Har du bara SP1 installerat - eller ens det? Half-open fixen kom med iom SP2. Kör du med SP2 så är det förmodligen din router som är för klen eller så använder du för många samtidiga anslutning i din torrent-klient dvs begränsa till max 100.

Permalänk
Medlem

halfopenfixen gäller XP inte Vista

Permalänk
Avstängd

Har alltid haft det problemet , ända sen 3 -4 år tillbaks , dock endast när jag tankar i väldigt hög hastighet och jag har gått från kanske 8 datorer där imellan och olika routrar

Permalänk
Vila i frid
Skrivet av chander:

halfopenfixen gäller XP inte Vista

Halfopen gäller även Vista om den inte har några SP alls pålagda.

Permalänk
Medlem

Du kör med trådlöst , testa om inte problemet löser sig med kabel