Permalänk

Hmmmm vad är det egentligen som du skall göra med alla dom grejerna? Fildelning eller?

Verkar ganska meningslöst att ha så många switchar och routrar....du kanske har eget företag kanske?

Bara nyfiken.....btw om du funderar på att sälja några så är jag intresserad av att köpa 3 st 2950, 1st 3550 och 2 routrar

Visa signatur

CCNA/CCNP
Fractal Node 304, i5 3570K, 8Gb, 120Gb OCZ SSD + 3TB.

Permalänk
Inaktiv

Ska detta användas utav en skola eller ett företag? Annars vore det rejält overkill.

Permalänk

Ska du ha en fetskärm lr varför ska du ha ett hörnbord?
Hörnbord är omorderna numera eftersom att man inte har någon större nytta av dom när det finns platta skärmar. Förr hade man hörnbord för att kunna feta in skärmen så långt in i hörnet som möjligt för att slippa ha ett 1 meter djupt rakt bord.

Permalänk
Avstängd

pinsamt det där med dig själv på skärmen..

Permalänk

Ballt det där du! Har du pluggat eller pluggar du nätverksteknik eller? Jag ser många fördelar med att ha ett labb hemma, då kan man i lugn o ro gå igenom alla tekniker som switcharna, framförallt multilayerswitcharna har i sig.

Följde det med IOS på alla eller vart du tvungen till att köpa det i efterhand? Har för mig det följer med ett som default iaf...

Sjysst galleri och lycka till

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av shagy
förlåt om frågan verkar lite dum . Vad ska du använda all denna utrustning til, är det för jobb eller någon affärsverksamhet på något vis ?
Jättemycket fin utrustning som jag inte riktigt ser vad man ska göra med i ett privat hem.... Förlåt om frågan blir tung.. är det jobb så förstår jag då ska du inte skriva några spaltmetrar för min skull för jag är inte insatt i avanserat nätverk ändå men du säger labba hemma, labba med vad ?

Håller på och läsa nätverksteknik på högskola, och jag använder sakerna för att bygga upp teoretiska topologier för att lära mig ciscos utrustning.

Vi certifierar oss, och det är då bra att kunna öva hemma.

Angående hörnbordet så kommer jag ha minst tre 24" skärmar till min spelburk, och dessutom flera burkar.

Permalänk
Medlem

Grymt. Riktig brudmagnet kan jag tänka mig. Det är få saker som tjejer tänder så mycket på som gammal nätverksutrustning.

Visa signatur

Lian-li PC-011 Dynamic Corsair RM750x ROG STRIX X570-E GAMING 5950X NZXT Kraken Z73 32GB Corsair Dominator 3200MHz Gigabyte 6800XT Master Corsair MP600 1TB + Toshiba NVMe 512GB Vertex Pok3r MX Brown Acer Predator XB323UGX Logitech G502+ & Powerplay ...lagrar gör jag på Synology 920 32TB.

Permalänk
Medlem

Epic Nördalarm, härligt.

Som andra sa, riktigt brudmagnet XD

Jag antar du ej är sambo, sånt kan döda förhållanden enkelt

Visa signatur

Macifierad militant mactivist....
"Why join the navy if you can be a pirate?" - Steve Jobs

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av cpu_x1
pinsamt det där med dig själv på skärmen..

Varför är det pinsamt att hans reflektion visas i skärmen? Du kanske skäms över dig själv, men det betyder inte att alla andra gör det med ;D

----

Hur ska du göra för att inte svettas ihjäl där inne sen? Speciellt på sommaren.

Permalänk
Avstängd

sissta bilden är ägd:D
mycket porr, fast börjar tröttna på se sånt här då man måst pillra dagligen på sånt

Visa signatur

Cherry MX Brown:Compaq MX 11800, Cherry MX Blue: Razer Blackwidow, Cherry MY: Schneider g81, Black ALPS : Delll AT102W Black, Buckling Spring: IBM Model M, IBM Model N2, Rubber Dome: Keytronic ErgoForce....Senast aktiv Idag

Permalänk
Medlem

Det var en massa Cisco switchar det där, varför så många?
Vilka certifieringar läser ni i skolan?

Visa signatur

Networking geek, #28735

Permalänk
Medlem

Måste säga att jag är lite avundsjuk. Dock kanske det där är för mycket för min del. Men det skulle vara trevligt att ha en router eller två och sitta och öva på så man slipper Packet Tracer

Läser själv cisco-kurser

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Svarar åter på flera frågor i en klump.

Faktum är att jag är sambo, det funkar fint. Hemligheten är att hålla alla sina prylar i sin egen yta.

Vi läser CCNA, CCNP CCSA och även för Wlan och Ip-telefoni.

Angående alla switcharna, somliga av mina vänner kallar mig vid smeknamnet "overkill", nuff said.

Permalänk
Hedersmedlem

En hel del må jag säga.
Själv äger jag utrustning som inte ens summerar upp till en 24portars switch i antal portar
Dock har jag läst CCNA och arbetar med Clavister och Cisco på jobbet dagligen.
Skulle dock inte tänka mig att ha utrustning hemma som jag inte använder eller för den delen låter för mycket. Fungerar väl om man har flera rum där man bor.

Visa signatur

Samlingstråd om SSD/HDD | PC:amd ryzen 9 5900x, 64gb, nvme SSDs | Silverstone ft03 svart | Seasonic x460FL Server:Intel, 8GB, 20+TB,Ubuntu | Kamera:Canon 5d mk4 oj vad gammal länk MySpace

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Xeon404
LUGN, det kommer andra datorer också. Det vill jag lova ^^

Du fick en tia iaf

hoppas du bara kört Unix baserade OS

Visa signatur

I reject your reality and substitute my own.

Permalänk
Medlem

Föredrar virtuella lab
Går så himla mycket snabbare att sätta upp miljöer då.

Visa signatur

Networking geek, #28735

Permalänk
Medlem

Jag har bara en privat speldator och tre-fyra byggen av vanliga speldatorer hemma för jämnan... kommer inte ihåg när jag hadde mer än fem burkar stående ens och jag LEVER väldigt mycket på att bygga kraftiga spelmaskiner på beställning, ändå har jag varit farligt nära skillsmässa massor med gånger. Så det är bara att gratulera om du får det att funka

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rawet
Du fick en tia iaf

hoppas du bara kört Unix baserade OS

Kör följande operativsystem:

CentOS, Debian, OSX SL, Ubuntu, W7, Wserver2008, FreeNAS, Slackware, SUSE enterprise server, OpenBSD,FreeBSD, PFsense och Opensolaris

Dessa körs högt och lågt på mina burkar.

Permalänk
Medlem

Fett nice Äkta Hårdporr

Visa signatur

.

Permalänk

Fin setup du har skaffat dig. Det är alltid skönt att kunna labba på äkta hårdvara, men glöm inte att du även har GNS3 du kan använda för att skapa virtuella routrar/switchar/ASA i ditt nätverk om du behöver flera å labba med.

http://www.directronic.se/ har mycket tillbehör för ditt rackskåp.

Lycka till!
Mvh,
Stefan

Permalänk
Medlem

Hmm, är det du som är Dr I-vil och ska över internet med den där riggen eller ?

Visa signatur

Dator: Asus P7P55D LE | Intel i5 750, 3,6GHz | XFX Radeon HD5870 | Corsair 4GB @ 1600mhz m DHX | Corsair H-50 | 2x SSD Intel 80gb G2 (Raid 0) | Sound-Blaster X-FI Etreme Music | Corsair 650w HX | Fractal Design Define R2 |

Foto: Nikon D80 | Nikon AF-S 18-135mm | Nikon Speedlight SB-400 |

Permalänk

Flera switchar med trunkar kan ge dig rejält med bandbredd i ditt nätverk mellan datorerna

Läser själv CCNP2 just nu och måste säga att jag lätt hade skaffat mig minst lika många bara jag haft råd

Permalänk
Medlem

undra vad elräkningen kommer hamna på, på högskolan har man väl fri till gång till labb salarna annars, eller?

Permalänk
Medlem

Trevliga grejer! Ska börja cisco labba lite själv i höst

Visa signatur

What evah! i'll do what i want! | Det stavas väl inte väll...såvida du inte ska skriva välling.
"Det var väl bra"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ceogar
Trevliga grejer! Ska börja cisco labba lite själv i höst

Well, kan tänka mig att sälja några 2950 för en tusing styck. Om du är intresserad.

Ligger på en 1500 rekonditionerade, hos ett företag.

Permalänk
Medlem

4 för rummet som helhet. Gardin,rökgula tapeter och möblerna drar ner.

Permalänk

Kortmutter på biltema art 86-706 M5 (30st) och M6 (30st) passar vilket bör räcka en bra stund

Sen bara passande skruv på biltema

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Xeon404
Kör följande operativsystem:

CentOS, Debian, OSX SL, Ubuntu, W7, Wserver2008, FreeNAS, Slackware, SUSE enterprise server, OpenBSD,FreeBSD, PFsense och Opensolaris

Dessa körs högt och lågt på mina burkar.

inge Arch?

Visa signatur

I reject your reality and substitute my own.

Permalänk
Medlem

Jo faktiskt, körs på en atomplatta. Och som en virtuell maskin under ESX.

Rätt ska vara rätt...

Permalänk
Medlem

hehe okej

jag har fastnat lite för Arch, är inte så kunnig inom linuxvärlden, men Arch är riktigt shysst.

Visa signatur

I reject your reality and substitute my own.