Någon som vill börja/återuppta Vanguard: Saga of Heroes?

Permalänk
Medlem

Någon som vill börja/återuppta Vanguard: Saga of Heroes?

Hej alla spelglada klockare!

Jag känner för att återuppta Vanguard och undrar om det är någon mer som är intresserad av att börja spela eller återuppta?
Jag tänker börja om från början.

Spelet är ett MMORPG som släpptes den 30 januari 2007 och är byggt på Unreal 2 motorn.
Det är en öppen värld med öppna instanser.
Det finns 19 raser och 15 klasser så det finns väldigt många olika kombinationsmöjligheter.
Maxleveln är 55.

Mer information hittar man på den officiella hemsidan.
Spelet har en 14 dagars trial där man får spela på start ön Isle of Dawn levlarna 1-10.

Spelet finns att köpa på Steam för 10€ eller så beställer man från prisjakt för ca 89kr.

Är du nyfiken på vad som hänt med spelet den senaste tiden så hittar du Game Updates här.

Själv så rekommenderar jag att byta ut UI:t mot något häftigare så som DroxUI och skulle det vara så att det inte faller dig i smaken så finns det andra varianter på VGInterface.
En mod som jag nästan anser är ett måste är Infomap Advanced den gör kartan så mycket mer värdefull och användbar.
Har man en lite klenare dator men ändå vill använda sig utav ett UI om än enkelt modifierat så finns Default Plus vilket i princip är orginal UI:t fast med siffror och procent samt att Infomap Advanced är integrerat.

Är det någon som är intresserad så driver jag en Mumble server (voice chat) som det är fritt fram att ansluta till. Version 1.2.2 eller nyare är det som gäller.
Adressen är: bemorph.is-a-geek.org
Jag nickar Bemorph inne på Mumble.

Några trailers:

Launch Trailer
Flying Mount Trailer
Player Housing
Racial Mounts
Isle of Dawn + Extras

Visa signatur
Permalänk
Medlem

He He.... Ska du inte ge Mortal en ärlig chans först :-).

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av HAZ
He He.... Ska du inte ge Mortal en ärlig chans först :-).

Möjligtvis när/om dom blir klara.

Sen är nog inte full loot riktigt min grej men jag ska testa det när det är klart.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Vanguard kommer förbli mitt favorit fantasy mmo. Dock har jag gett upp spelet i och med att spelbuggar har funnits såpass länge i spelet att Microsoft har hunnit byta ut ett OS...Och det säger väl det mesta. Men den öppna världen, de spännande minispelen och de trevliga människorna på Helgar saknar jag till och från.

Visa signatur

Ominous Doctrines Of The Perpetual Mystical Macrocosm

Permalänk
Medlem

Ett av få MMORPGs jag inte prövat ännu. Ska definitivt pröva Trial och se om jag fastnar, tack för tipset!

Visa signatur

Tidigare använt ilsken som användarnamn.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Arius
Möjligtvis när/om dom blir klara.

Sen är nog inte full loot riktigt min grej men jag ska testa det när det är klart.

Jag kommer garanterat att fortsätta med Vanguard om MO floppar. Det som inte är bra i Vanguard är fightingsystemet som har någon konstig fördröjning, det är speciellt drygt i PVP. Men förutom det är spelet helt suveränt :D.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av HAZ
Jag kommer garanterat att fortsätta med Vanguard om MO floppar. Det som inte är bra i Vanguard är fightingsystemet som har någon konstig fördröjning, det är speciellt drygt i PVP. Men förutom det är spelet helt suveränt :D.

Jag hade helt glömt av det. Vet inte om det är nätkoden eller bara interface:et som är seg men det märks lite iaf
Tycker även det är lite underligt att min ping är upp på 200 ibland, det är ju trots allt en EU server?

EDIT: Vi är just nu 4st som sitter och spelar utifall någon är sugen på att gå med

Visa signatur