Permalänk

DX10 kaputt?!

Jag har sedan rätt lång tid tillbaka haft ett problem med en del spel när dom ska köras i dx10.
Felet som blir är att inte hela bilden syns, ungefär som om datorn tror att skärmen är mkt större än vad den är. Så jag ser alltså endast vänster överdel av spelet, över hela befintliga skärmen. Hoppas nån förstår hur jag menar...
Det har även yttrat sig som så att hela bilden (ser nu hela spelytan) endast visar sig på en fjärdedel av tvn´s yta, uppe/vänster.

Spelen det gäller så här långt är Crysis/Warhead, FarCry2, Gears of War.

Alla spel funkar som vanligt i dx9.

Har datorn i sign, och en Philips 32"" lcd full HD.

Är det nån som har samma problem eller känner igen felet?

Har ingen annan skärm och testa med om det nu kan vara tvn som får gpu´erna att strula, eller drivarna. Bilden körs via Hdmi.

Visa signatur

i5 750@3,8Ghz 24/7,Corsair H50, Corsair 4GB (2x2048MB) 1600MHz XMS3, Asus P7P55D PRO, ATI 4870X2 CFX med Sapphire 4870 1gb, Cooler Master M850W,, Raptor 300gb, Antec nine hundred....

Permalänk
Medlem

Provat att avinstallera drivrutinerna och installera dom näst nyaste?

Visa signatur

In science we trust!

Permalänk
Avstängd

kanske redigera rubriken och skriva nåt vettigt istället ? DX 10 fungerar på miljoner datorer så den är inte "kaputt" alls. Du har problem med dina drivrutiner.

Visa signatur

Der Steppenwolf

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Redzo
kanske redigera rubriken och skriva nåt vettigt istället ? DX 10 fungerar på miljoner datorer så den är inte "kaputt" alls. Du har problem med dina drivrutiner.

Rubriken ska endast ge en hint om innehållet i tråden, den här tråden. Sen att dx10 "funkar" på miljoner datorer runt om i världen var jag nästan säker på även innan ditt input, och nu har jag verkligen inga tvivel om den saken, tack.

Drivare har jag testat från 9.10 till 10.2, i flera omgångar... Kanske får leta ännu längre bak i drivar arkiven.

Provade med VGA kabel nyss iaf, och det gjorde föga förvånande ingen skillnad..

Visa signatur

i5 750@3,8Ghz 24/7,Corsair H50, Corsair 4GB (2x2048MB) 1600MHz XMS3, Asus P7P55D PRO, ATI 4870X2 CFX med Sapphire 4870 1gb, Cooler Master M850W,, Raptor 300gb, Antec nine hundred....

Permalänk
Hjälpsam

Prova installera om DX.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lillBrinkan
Rubriken ska endast ge en hint om innehållet i tråden, den här tråden. Sen att dx10 "funkar" på miljoner datorer runt om i världen var jag nästan säker på även innan ditt input, och nu har jag verkligen inga tvivel om den saken, tack.

Drivare har jag testat från 9.10 till 10.2, i flera omgångar... Kanske får leta ännu längre bak i drivar arkiven.

Provade med VGA kabel nyss iaf, och det gjorde föga förvånande ingen skillnad..

we didn't start the flame war