vakna vid rätt tidpunkt

Permalänk
Medlem

vakna vid rätt tidpunkt

Hallå alla vänner i detta långa land.

Såhär i vintertid så är man trött och dåsig hela tiden. Varje morgon när man ska ta sig upp till jobbet så känns det som om kroppen ska kollapsa på vägen till bilen.

Jag snackade runt med lite polare och vi började diskutera detta med sömncykler. Jag googlade runt lite och hittade en väldig massa intressant fakta och information. Jag fick även nys om lite roliga program till iPhone och mac. ¨

http://itunes.apple.com/app/sleep-cycle-alarm-clock/id3206062...

http://www.dream-recorder.com/features.html

Programmen känner helt enkelt av hur du sover och väcker dig inom en angiven ram under din REM-sömn (drömstadiet).

Problemet är nu att jag äger en HTC HD2 (windows mobile) samt en laptop win vista, de vill inte riktigt prata med program för äpplet.

Är det någon som känner till liknande program för PC? Gratis eller inte, skitsamma (nästan, det finns ju gränser för man betalar ). Google ger mig bara massa förslag på armbandsur. =(

Tackar för alla kommande svar

GodNatt

Visa signatur

Jag hatar att vara förkyld!

Permalänk
Medlem

Haha, verkar grymt!

Permalänk

Det finns ju en väckarklocka men kan köpa?

http://www.webhallen.com/prod.php?id=81785

Var sjukt sugen på att köpa den förut ska vara rätt bra vad jag har hört!

edit, recension:
http://www.minhembio.com/forum/index.php?showtopic=147413

Visa signatur

Asus Striker II Extreme / XFX Geforce GTX 280 / Q9450 @ 3.6GHz/ TRUE Noctua 120/ 4x1GB Corsair TWIN3X2048-1333C9DHX / X25-M G2 80gb Velociraptor / Win 7 Ultimate x64/ Antec P190

MovieDatabase

Permalänk
Sötast

Och hur skulle dessa program analysera din sömncykel via en telefon? o_O

Permalänk

iPhone märker hur du rör dig iaf...

Visa signatur

Q6600 @ 3.2GHz | 2*4 Corsair XMS2 5-5-5-12 @ 1003 | Club3D HD4850 | Asus P5Q Pro

Permalänk

Jag provade den på morsan, hon märkte inte av nått
skall själv testa den, återkommer med mer info

Visa signatur

Asus

Permalänk

Nä, jag har kört med "Sleep Cycle" och tycker inte jag är speciellt pigg när det ringer, oftast somnar jag bara om... Men det e lite kul kika grafer som visar hur man sovit.

Visa signatur

Q6600 @ 3.2GHz | 2*4 Corsair XMS2 5-5-5-12 @ 1003 | Club3D HD4850 | Asus P5Q Pro

Permalänk
Visa signatur

If it ain't broken: tweak it...
folding@home

Permalänk
Medlem

Brorsan använder sig av Dream Cycle-programmet på sin iPhone 3GS, och det funkar verkligen. Han visade mig de morgonar när han hade drömt en hel del o *poff* vaknat. Dötrött o allt. Då var mätaren i telefonen högst upp typ, vilket betyder att han var mitt uppe i en dröm. Andra morgonar vaknade han upp o var väldigt utvilat o go, o då visade mätarna de motsatta.

Som sagt, applikationen fungerar! Fråga mig inte hur, men den gör bara det. Ruggigt cool!

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me. Andra projekt: Keizai, Koroth & Serenum.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av edgren
Brorsan använder sig av Dream Cycle-programmet på sin iPhone 3GS, och det funkar verkligen. Han visade mig de morgonar när han hade drömt en hel del o *poff* vaknat. Dötrött o allt. Då var mätaren i telefonen högst upp typ, vilket betyder att han var mitt uppe i en dröm. Andra morgonar vaknade han upp o var väldigt utvilat o go, o då visade mätarna de motsatta.

Som sagt, applikationen fungerar! Fråga mig inte hur, men den gör bara det. Ruggigt cool!

Den väcker dig i så nära vaket tillstånd som möjligt, imellan dina drömcykler Fungerar för mig, gillar appen starkt

Visa signatur

R7 3700X | X570 Aorus Master | 32GB | EVGA 1080 Ti FTW3 | Noctua NH-D15S | FD Meshify C Copper
R7 1700 | X370 Gaming-ITX | 16GB | RX Vega 64 LE | Noctua U12S | Node 304
2 x HPE ProLiant Microserver Gen 8 | 1265L V2 | 16GB | 20TB

Permalänk
Medlem

JAg skulle vilja säga att jag nästan aldrig drömmer, men folk påstår ju att alla gör det varje natt, så troligen gör jag det utan att veta om det. Det händer ungefär 2 ggr per år att jag vaknar och minns att jag har drömt något, vad betyder det? Varför kan jag aldrig minnas att jag har drömt något?

Betyder det att jag aldrig vaknar mitt uppe i en dröm eller har det att göra med att jag nästan alltid sover för lite varje natt (ca 5-6 timmar)

Visa signatur

Mac mini 2018 with external GPU over Thundelbolt 3 - Radeon RX580

Permalänk

Jag kan meddela att appen jag länkade till verkar fungera skapligt i varje fall (iofs bara baserat på EN testnatt).

När det väckte mig i morse så var jag "skapligt" pigg (morgonpigghet är inte min starkaste sida) men naturligtvis så var jag tvungen att snooza i 20min vilket gjorde att jag var HELT förstörd när jag väl gick upp.

Nytt test i natt och i morgon blir det INGEN snoozning utan då går jag upp när den ringer så får vi se.

Återkommer med resultat!

Visa signatur

If it ain't broken: tweak it...
folding@home

Permalänk
Medlem

Sleep Cycle funkar då svinbra för mig, har kört det sedan i somras, känner att man då är betydligt piggare på morgonen, vet dock inte om det är psykiskt eller inte. Men klart värt 7:-

Visa signatur

http://www.tomasnilsen.se
[Stationär] 4790K ,16Gb Corsair XMS3, Samsung 850 500GB, R4, ASUS 1080 STRIX, Samsung S27A850T, EVGA G2 |[Bärbar] HP Spectre 13 [Kamera] Fuji XT-1, XT-10, [objektiv] 35 1,4, 18-55 2,8-4, 55-200, 27 1,8 [Blixtar] Nissin 622, Dörr 160x3 Mobil Nexus 5, Lumia 920, OPO 3T, iPhone5s

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av silverridge
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=631815 Kanske detta kan vara nåt?

Testade det inatt, förutom att väcksignalen är lite fattig, mer mysig så man vill ligga kvar och lyssna änn att gå upp, så var det ett bra program. Enkelt och tydligen.

Speciellt intressant var det att se hur lång tid det tog innan man somnade igår kväll. Hur man sen lyckas sova i nästan 11½ timme vet jag inte. Men det kanske är normalt?

Jag ska försöka använda det under kommande dagar (ledig just idag) för att se om det blir lättare att gå upp.

Tack för länken, precis vad jag letade efter!

Visa signatur

Jag hatar att vara förkyld!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dunken
Testade det inatt, förutom att väcksignalen är lite fattig, mer mysig så man vill ligga kvar och lyssna änn att gå upp, så var det ett bra program. Enkelt och tydligen.

Speciellt intressant var det att se hur lång tid det tog innan man somnade igår kväll. Hur man sen lyckas sova i nästan 11½ timme vet jag inte. Men det kanske är normalt?

Jag ska försöka använda det under kommande dagar (ledig just idag) för att se om det blir lättare att gå upp.

Tack för länken, precis vad jag letade efter!

Kul att det var till nån glädje, jag verkar själv inte kunnalåta bli att snooza men jag ska försöka ett par dagar till innan jag förkastar det. Programmet verkar ju fungera så när som på att det har lite problem att hantera mina ovanor

Visa signatur

If it ain't broken: tweak it...
folding@home