Symantec årets Antivirusprodukt på AV-comp

Permalänk
Medlem

Symantec årets Antivirusprodukt på AV-comp

Symantec vann årets antivirusprodukt 2009 på AV-Comparatives.org

http://www.av-comparatives.org/comparativesreviews/main-tests...

(såg det på Neowin)

Permalänk
Medlem

vilken av deras produkter?

Visa signatur

.: Learn the system, Play the system, Break the system :.

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mr_Lazy
vilken av deras produkter?

Ja, det vore intressant å få reda på.

Kan ju vara Internet Security 2010 men som sagt.

Permalänk
Permalänk

dem hade nog betalt företaget som gjort testet för norton av är det absolut sämsta du kan ha

Visa signatur

Asus: Bara vi har äkta USB 3.0 och SATA 6,0 Gbps
[img]http://valid.canardpc.com/cache/banner/w47khy.png[/img]

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AMD_for_life
dem hade nog betalt företaget som gjort testet för norton av är det absolut sämsta du kan ha

Och det baserar du på lösa rykten som du läst om men inte själv testat antar jag ?.

Pröva NIS 2010 och kom sen å säg att den är seg..

Om testet är köpt så måste ju även kaspersky och eset gjort samma sak för de har ju vunnit två år var?

Permalänk
Medlem

Vet inte hur det är med senaste NIS, men föregående versioner har ju varit segt som cola.

Visa signatur

En laptop atm för lättare spel/arbete/surfande

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tcntad
Och det baserar du på lösa rykten som du läst om men inte själv testat antar jag ?.

Pröva NIS 2010 och kom sen å säg att den är seg..

Om testet är köpt så måste ju även kaspersky och eset gjort samma sak för de har ju vunnit två år var?

nä jag jobbar med att testa antivirus och rapportera virus till antivirus företagen och de företaget som sätter en låg rating på riktigt farliga virus är Symantec

Visa signatur

Asus: Bara vi har äkta USB 3.0 och SATA 6,0 Gbps
[img]http://valid.canardpc.com/cache/banner/w47khy.png[/img]

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AMD_for_life
nä jag jobbar med att testa antivirus och rapportera virus till antivirus företagen och de företaget som sätter en låg rating på riktigt farliga virus är Symantec

Intressant...
Låg rating och farliga virus? exempel på det ?

Permalänk
Permalänk
Medlem

Många anser att Symantec och Norton är skit baserat på gamla fördomar. De har skärpt sig ordentligt de senaste åren och ligger numera i topp på många områden, bland annat prestanda.

AV-Comp är ett av de som testar produkterna ordentligt, på flera olika sätt. De har ett test som använder uppdaterade definitioner, och de har ett test som använder en produkt med flera månader gamla definitioner för att se hur bra pro-aktiv den är. Dessutom kollar de prestanda och lite andra saker också.

Alla test-rapporter finns på deras sajt, och den senaste från November 2009 används Norton Antivirus v17.x och det är den som kallas 2010. I detta pro-aktiva test (gamla definitioner) användes över 23 000 "nya" samples med olika typer av malware.

I on-demand testet (dvs uppdaterade definitioner) från Augusti 2009 använde de över 1,5 miljoner olika samples av malware.

De har genom att gå igenom alla tester under året kommit fram till att Symantec (Norton) har varit bäst överlag och därför valt dem. Men andra skydd ligger inte långt ifrån, framförallt Kaspersky har liknande resultat som Symantec.

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

För mig är ju Symantec första handsvalet, sedan kaspersky.

Båda är ju mkt trevliga skydd:).

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AMD_for_life
http://www.virustotal.com/sv/analisis/86d6f82712f530321a20419... kolla här

2 av 41 "säger" att det är ett virus och du drar då slutsattsen att symantec är sätter låga ratingts?

Ingen som vet om den filen ens är ett virus eller om dessa två noname programmen hittat en false positive

Visa signatur

.: Learn the system, Play the system, Break the system :.

Permalänk

Jag behåller nog Kaspersky, funkar fint för mig

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Buio
Många anser att Symantec och Norton är skit baserat på gamla fördomar. De har skärpt sig ordentligt de senaste åren och ligger numera i topp på många områden, bland annat prestanda.

Stämmer bra det. F.o.m. 2009 års produkter är Norton ordentligt med i matchen.
För 5+ år sedan var Norton ett RAM-käkande monster värre än ev virus det skyddade mot.

Mvh

Permalänk
Medlem

Avast funkar bra för mig. Vet vad jag kan klicka på och var jag bör ladda ner ifrån.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nandai
Jag behåller nog Kaspersky, funkar fint för mig

Ja, det är små skillnader och då kommer saker som funktioner, inferface och pris också in i bilden. Även klassikern Eset Nod32 hänger med bra fortfarande.

Permalänk
Vive la liberté!

I prestandatestet 2009 kör de alla program på standardinställningar, ger missvisande resultat då vissa antivirusprogram inte genomsöker alla filtyper som standard. Sen om prgrammen vid standardinställningar ger motsvarande skydd är också diskutabelt.

Diskuterar det lite grann i delen tidigare studier
http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?s=&threadid=8...

Permalänk
Medlem

Måhända att symantec lärt sig hitta virus i alla fall men deras gui blir man ju galen på. Man känner sig idiotförklarad så fort man öppnar programmet. Nä, symantec har jag mer än nog av.

Visa signatur

Det man inte vet, det lider man inte av.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Apanx
I prestandatestet 2009 kör de alla program på standardinställningar, ger missvisande resultat då vissa antivirusprogram inte genomsöker alla filtyper som standard. Sen om prgrammen vid standardinställningar ger motsvarande skydd är också diskutabelt.

Diskuterar det lite grann i delen tidigare studier
http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?s=&threadid=8...

Ja, AV-comparatives är inte perfekta men är ändå en av de bättre sajterna för malware testning vad jag känner till. De flesta användare kör sitt program på default, självklart finns det powerusers som går in och ändrar för t.ex. maximalt skydd och scanning av alla filer (vilket borde vara standard enligt mig).