Permalänk
Medlem

Spel/film dator, max 7k

Hejsan!

Dags att köpa ny dator, den ska då vara till för att köra spel och film. Det behöver inte vara super mycket kräm i den, då jag inte ska köra spel i särskilt höga upplösningar. (Älskar CRT skärmar och har inte råd med en 120hz TFT skärm just nu) men huvudsyftet med datorn är att den ska vara uppgraderingsbar och kunna köra spel med bra FPS (60+) med mid/high inställningar.

Ser just nu ut såhär:

http://data.fuskbugg.se/skalman01/---------------------------...

Är ganska säker på att jag inte kommer behöva så mycket kräm som i5 ger, men kan inte riktigt sätta fingret på vilken AMD jag ska välja, en dualcore kanske räcker? Å andra sidan kommer jag kunna ha i5an ett bra tag. Hade tänkt att överklocka lite smått bara, så original kylare duger. Ljudnivån ska vara normal, den behöver inte vara helt tyst men den ska inte låta som en bulldozer (vilket min nuvarande skitdator gör)

Sedan undrar jag om det är något annat jag bör tänka på (kablar, etc) så jag inte missar något när jag väl får paketet och ska bygga ihop det. Jag har hjälp av min bror att bygga ihop den så det ska inte vara några problem.

Huvudsyftet är alltså: Bra spelprestanda med mid/höga inställningar, och så länge inte processorn flaskar grafikkortet spelar det ingen roll. DX11 känns inte så nödvändigt just nu, men jag vill att datorn ska vara uppgraderingsbar.

Hoppas jag inte missade något nu, bara att fråga annars.

PS. missade sweclockers frifrakt, den ska jag givetvis ta med.

Visa signatur

AW3423DW QD-OLED - Ryzen 5800x - MSI Gaming Trio X 3090 - 64GB 3600@cl16 - Samsung 980 Pro 2TB/WD Black SN850 2TB

Permalänk