Permalänk
Medlem

Överklocka AMD Athlon 64 X2 5000+ 2,6

Hej!
Jag är sämst då det gäller att klocka (i alla fall gällande cpu:n) och vill ha lite tips och guide. Har aldrig klockat en processor
Har småläst i den "stora" Överklocknings-guiden" som finns här på swec, så har lite koll på vissa saker
Jag sitter med - som rubriken lyder - en AMD Athlon 64 X2 5000+ 2.6GHz, Gigabyte GA-MA770-DS3, Corsair 4 gig ram, Asus Geforce en8800gt (Core: 705MHz Shader: 1762MHz och Memory: 1010MHz) som är fastskruvat i ett lite äldre Antec-chassi.

Jag använder mig av originalkylaren (har läst här någonstans att någon kom upp i ca 3GHz på sin processor med den).

Något jag borde tänka på - som just kanske är viktigt med denna processor?
Ska använda mig av Överklocknings-guiden men vill bara veta om det är något extra man kan tänka på gällande denna processor

Visa signatur

Dator: Phanteks Enthoo EVOLV, MSI MPG B550 Gaming Plus, Ryzen 5 5600X, 32GB RAM, Radeon 6800XT

Permalänk
Medlem

har samma prosessor som du

såg en som fick upp den i 3,4 lite drygt

Visa signatur

| Intel core i5 2500k 3,3ghz, | Corsair 8GB (2x4096MB) 1600Mhz VENGEANCE |
| AMD Radeon 6950 2GB| Westen Digital 2GB hårddisk | Fractal Design R2 Svart |
| Corsair 600W PSU |

Permalänk

Du har Windsor modellen I 90nm, inte riktigt lika bra som Han som fick sin till 3.4 då han hade 65 nm versionen

Permalänk
Hedersmedlem

jag fick upp min i 3.0GHz stabilt med stockkylare(maxade fläkten) Dock är jag osäker på om jag hade en 90nm eller en 65nm, har kvar processorn men ingen möjlighet att kolla just nu då min bror lånar den datorn.

Visa signatur

Går det bra, eller går det som vanligt?