Permalänk
Medlem

Vattenkylning i R2

Har funderat ett tag på att skaffa vattenkylning "bara för att".

Här har jag lagt upp en lista, det blev lite dyrt, vill ha liknande för max 2000kr med frakt.

Ska placera det i ett Fractal Design Define R2, fungerar det om jag placerar allt såhär?:

Tacksam för alla svar och god jul på er

Visa signatur

Citera så att jag hittar tillbaka! AMD Ryzen 7 5800X3D | MSI B450 Tomahawk Max | 32GB Ballistix @ 3733/16 | EVGA 2070 | Crucial MX500 2TB | EVGA G2 750W | Windows 10

Permalänk
Medlem

Skippa Feser 1 och köp PT-nuke algdödare och batterivatten på macken, billigare och mindre problem. Det enda du förrlorar på det är lite bling då du inte får blått vatten i tanken.

Byt till en XSPC RS rad, mycket billigare än BIX och presterar minst lika bra på trevliga fläktvarvtal, under 1500 RPM.

Skulle tagit en DDC (Swiftec 350) och en XSPC reservoar topp, blir en billigare och bättre pump/res kombination.

Visa signatur

"Jag har inte gått 5 år på Chalmers, men till och med jag vet att det är en dum idé att blanda vatten och elektronik"
Min Fru

Permalänk
Medlem

Annars ser det bra ut? Med slang och fittings?

Visa signatur

Citera så att jag hittar tillbaka! AMD Ryzen 7 5800X3D | MSI B450 Tomahawk Max | 32GB Ballistix @ 3733/16 | EVGA 2070 | Crucial MX500 2TB | EVGA G2 750W | Windows 10

Permalänk
Medlem

Det finns färdiga genomföringar på baksidan.

Visa signatur

Mvh Fisen!
CPU:Intel Core i7-3770K@4,5Ghz |Kylare: Antec Kuhler H2O 620 |Mobo: Asus Sabertooth Z77|RAM: G.Skill Ripjaws X 16GB DDR3|Grafik: Gigabyte R9 290 OC Windforce |OS:Windows 8.1 64 bit|Chassi:Fractal Design Define R3, Svart|Hårddisk SSD Samsung EVO 250 |Nättagg: Fractal Design Newton R2, 650W, modulär, 80 PLUS|Övrigt:Skärm AOC Q2963Pm - 29"|

Permalänk
Medlem

Behövs det någon fläkt till radiatorn (2x120) när jag bara kyler CPU?

Visa signatur

Citera så att jag hittar tillbaka! AMD Ryzen 7 5800X3D | MSI B450 Tomahawk Max | 32GB Ballistix @ 3733/16 | EVGA 2070 | Crucial MX500 2TB | EVGA G2 750W | Windows 10

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Shrudder
Behövs det någon fläkt till radiatorn (2x120) när jag bara kyler CPU?

vill du hellre köra fläktlös köp radiator anpassat till fläktlös användning :P, men antingen kör två väldig tysta eller en som blåser lite bättre, du kan ju justera senare varvtal efter du kollar temperaturer

Permalänk
Medlem

Nu överskattar jag troligen r2:ans utrymme med stora marginaler. Men är inte det bästa att köra med 3x120 radiator och ha elementet på detta sätt?

Visa signatur

Ominous Doctrines Of The Perpetual Mystical Macrocosm

Permalänk
Medlem

visst du kan göra så, men då allt värme ska blåsas på moder kort eller om du ska blåsa mot front allt går på hårddiskar :P, det vill du inte, hellre klipp en stor håll på sidan av chassin med vinkelslip o montera den så att varm luft som blåses genom radiator ska hamna ute.

för att du ska fatta var jag menar kolla den här lådan http://www.xtremesystems.org/forums/showpost.php?p=3999109&po...

Permalänk
Medlem

Placeringen av prylarna på min bild, fungerar det?

Visa signatur

Citera så att jag hittar tillbaka! AMD Ryzen 7 5800X3D | MSI B450 Tomahawk Max | 32GB Ballistix @ 3733/16 | EVGA 2070 | Crucial MX500 2TB | EVGA G2 750W | Windows 10

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Shrudder
Placeringen av prylarna på min bild, fungerar det?

visst, det blir perfekt
du kan tom använda swiftech's radbox och montera radiator på baksidan :P, det blir mycket enkel och utan ngt skruvande i chassi, vill du spara på radbox det går att fixa ngt själv på denna plats

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tatus_se
visst, det blir perfekt
du kan tom använda swiftech's radbox och montera radiator på baksidan :P, det blir mycket enkel och utan ngt skruvande i chassi, vill du spara på radbox det går att fixa ngt själv på denna plats

Fixar det senare då jag köper nytt grafikkort med vattenblock.
Tack för svar, beställer så fort de får in grejerna

Visa signatur

Citera så att jag hittar tillbaka! AMD Ryzen 7 5800X3D | MSI B450 Tomahawk Max | 32GB Ballistix @ 3733/16 | EVGA 2070 | Crucial MX500 2TB | EVGA G2 750W | Windows 10

Permalänk

Shrudder dina bilder fungerar inte för mig
Vill gärna se hur du tänkt då jag också ska in med en 240 radiator i mitt R2

Visa signatur

Religion and greed cause millions to bleed