Permalänk
Medlem

Ping spikes wired connection

Som titeln låter så har jag problem med consistenta ping spikes som man kan se på skärmdumpen här den

http://i258.photobucket.com/albums/hh275/Crusherix/Pingspikes...

Har googlat i timmar och har sett att väldigt många har samma problem därav dem flesta har det problemet med ett trådlöst nätverk.. där var en av fixen att tanka ett program som heter "Vista Anti lag" dock så är den bara för trådlösa nätverk.

Kanske någon som vet vad problemet kan ligga i?

(Kör Win7 64bit Home Premium, pingtestet i prompten är från datan till modemroutern. "D-Link DFE-530TX PCI Fast Ethernet Adapter (rev.C)" heter nätverks kortet. Wired connection)

MvH

Visa signatur

PG279Q | 6XX | X-Fi Titanium HD | RTX 2080 | 5800X3D
G.Skill 3200 CL14 | B450-F | 970 EVO | Seasonic 750W | Fractal R5

Permalänk
Medlem

Körde services.msc från "kör" kommandot och disablade där "multimedia class scheduler".

Har inte haft några ping spikes sen dess än sålänge.. ska testa några timmar. Dock så har jag ett nytt problem då... när jag disablar "multimedia class scheduler" så stängs mitt ljud av också :/ "Windows Audio" sa den att det hette. Ha inget ljud utan ping spikes eller ljud med oerhört irriterande ping spikes...

EDIT: Fixat tillbaka ljudet och servicen e fortfarande stopad och disablad fast ping spikarna e tillbaka :< dock verkar det ta längre tid mellan varje spike nu.

"http://www.quakeworld.nu/forum/viewtopic.php?pid=50618" hitta jag "lösningen" om det undras

Edit2: gjorde ett ping test till min egen IP vilket gav 1ms hela vägen i en timme. så då är det inte själva datan det är fel på? endast när jag pingar till mitt modem som Ping spikarna kommer

Visa signatur

PG279Q | 6XX | X-Fi Titanium HD | RTX 2080 | 5800X3D
G.Skill 3200 CL14 | B450-F | 970 EVO | Seasonic 750W | Fractal R5

Permalänk
Medlem

Har testat runt hela dagen och kommit fram till att uTorrent är boven i dramat, iallefall en av dem möjliga till att starta ping spiksen då när jag startar uTorrent så börjar spiksen komma. En temporär lösning är att stänga av uTorrent(spiksen e fortfarande kvar om man bara stänger av uTorrent) och sedan starta om modemet. Detta löser det tills man startar uTorrent igen.

ska testa vidare o hitta varför just uTorrent gör detta.

Visa signatur

PG279Q | 6XX | X-Fi Titanium HD | RTX 2080 | 5800X3D
G.Skill 3200 CL14 | B450-F | 970 EVO | Seasonic 750W | Fractal R5

Permalänk
Medlem

BitTorrent innebär en stor mängd anslutningar vilket många routrar har problem med. En lösning är att inte använda router eller att skaffa en bättre.

Visa signatur

Assembly är ett högnivåspråk.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gramner
BitTorrent innebär en stor mängd anslutningar vilket många routrar har problem med. En lösning är att inte använda router eller att skaffa en bättre.

Jo hittade en threat så jag fick fixat anslutningarna så den inte skall tynga ner nätverket fast det hjälpte inte så mye. mitt modemrouter e skräp helt enkelt. fick med det när man skaffa Telia bredband(har glocalnet nu). Något tips på en bra ModemRouter =)? vill helst inte ha både modem och router. för/nackdelar gärna om ni kan nåra.

EDIT: har prövat runt flera gånge om.. satt uTorrents max global connections till 1 och torrents 1 och upploads till 1.. trots detta så blir spiksen lika stora o.O, har bara en torrent igång med. så fort den får kontakt med en klient så startar det. meh.. confused :<

EDIT: allt e frid o fröjd igen

Visa signatur

PG279Q | 6XX | X-Fi Titanium HD | RTX 2080 | 5800X3D
G.Skill 3200 CL14 | B450-F | 970 EVO | Seasonic 750W | Fractal R5