win7 dödade full theatre mode

Permalänk
Medlem

win7 dödade full theatre mode

Har precis uppgraderat till win7 från XP.

Och något som jag ofta använder datorn till är att titta på film på tvn samtidigt som jag gör annat på datorn. men efter att jag installerat windows 7 så verkar inte det längre funka.

någon som har någon bra lösning?

Full theatremode som finns på ATIkort som gör att filmer automatiskt går igång i fullscreen på den sekundära skärmen vilket gör att man kan göra annat på sen primära.

detta är en anledning att gå tillbaka till xp om det inte finns någon vettig lösning.

mvh
Verd

Visa signatur

Fractal Design Node 304 -> ASUS ROG STRIX Z370-I GAMING ->i5 8600K -> be quiet! Pure Rock -> MSI GeForce RTX 4070 VENTUS 2X E 12G OC -> Corsair Vengeance LPX 3200 32GB -> Seasonic FOCUS Plus 650W Gold -> Samsung 960 EVO 500GB -> 2 * Western Digital Black 2 TB -> Samsung 850 EVO Basic SSD 500GB

Permalänk
Musikälskare

Låter som samma sak fast ändå inte;

Kör extended desktop och för över filmen och dubbelklickar på den vilket gör fullscreen på andra skärmen

Kanske att jobba runt problemet men tycker inte det är särskilt jobbigt

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem

Precis, med extended desktop kan du ju placera vilka fönster du vill på TV:n och ändå använda datorskärmen till annat.

Visa signatur

Assembly är ett högnivåspråk.

Permalänk
Medlem

nja, det är att jobba sig runt problemet utan att lösa det.

finns ett antal nackdelar med extended desktop som jag inte vill ha + att clonemode passar mig bättre

Visa signatur

Fractal Design Node 304 -> ASUS ROG STRIX Z370-I GAMING ->i5 8600K -> be quiet! Pure Rock -> MSI GeForce RTX 4070 VENTUS 2X E 12G OC -> Corsair Vengeance LPX 3200 32GB -> Seasonic FOCUS Plus 650W Gold -> Samsung 960 EVO 500GB -> 2 * Western Digital Black 2 TB -> Samsung 850 EVO Basic SSD 500GB

Permalänk
Hedersmedlem

Borttaget pga den nya Desktop Managern.

Visa signatur

» Don't argue, I am programmed to beat you.