Permalänk
Medlem

Acer Liquid

Varför så lite prat om denna? Tycker denna verkar extremt prisvärd av vad jag kan se.

http://www.expansys.se/d.aspx?i=188154

Permalänk
Medlem

kanske för det är en Acer? ^^ nä men visst fan har den i princip de mesta och ändå till väldigt bra pris... går det att uppgradera till senaste versionen av Android och på nåt sätt låsa upp så man kan få CPU att snurra i 1GHz så är det bra grejer.

Visa signatur

GAMING
271QRX OLED|NR200P|SF750|ROG STRIX B650E-I|RYZEN 7800X3D|DOMINATOR TITANIUM RGB 32GB|RTX 4090|990 PRO 2TB|PLAYSTATION 5
MEDIA
SHIELD TV PRO|OLED77S90C|HW-Q995C

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gilgamesh
kanske för det är en Acer? ^^ nä men visst fan har den i princip de mesta och ändå till väldigt bra pris... går det att uppgradera till senaste versionen av Android och på nåt sätt låsa upp så man kan få CPU att snurra i 1GHz så är det bra grejer.

Går i diamond o köra med 730 vågade dock aldrig .
Finns även Android 1.6 beta , folk håller på med det

http://forum.xda-developers.com/forumdisplay.php?f=430

Permalänk
Medlem

Denna måste jag ha! Har kollat på den under en vecka nu och jämfört med den billigare "Huawei U8230" och Acer'n vinner ju rätt så överlägset. Andra generationens hårdvara m.m. så den är klart värd 1500kr mer än Huawei's mobil

Permalänk
Medlem

förstår bara inte på mig dagens tillverkare som skippar någon form av blixt/lampa till kameran, tycker det borde vara en självklarhet...

Visa signatur

GAMING
271QRX OLED|NR200P|SF750|ROG STRIX B650E-I|RYZEN 7800X3D|DOMINATOR TITANIUM RGB 32GB|RTX 4090|990 PRO 2TB|PLAYSTATION 5
MEDIA
SHIELD TV PRO|OLED77S90C|HW-Q995C

Permalänk

Det går att uppgradera till 2.0 så jag skulle säga att det är jävligt bra pris, dock går jag och väger lite för jag vill värkligen ha sense ui som HTC telefonerna har... snälla övertyga mig om att den här är mer prisvärd!

Visa signatur
Permalänk
Medlem

ah kollade upp och verkar inte vara några problem att få in senaste versionen av Android men avsaknaden av blixt/lampa är jävligt störande

Visa signatur

GAMING
271QRX OLED|NR200P|SF750|ROG STRIX B650E-I|RYZEN 7800X3D|DOMINATOR TITANIUM RGB 32GB|RTX 4090|990 PRO 2TB|PLAYSTATION 5
MEDIA
SHIELD TV PRO|OLED77S90C|HW-Q995C

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gilgamesh
ah kollade upp och verkar inte vara några problem att få in senaste versionen av Android men avsaknaden av blixt/lampa är jävligt störande

Kan jag hålla med om, men den har ju andra fördelar istället.

Nackdelarna är ju ingen kamerablixt, ett dyrt pris i Sverige och för få svenska återförsäljare.

Dessutom är inte den svartvita så ful, jag tycker den är ganska snygg om jag ska vara ärlig Men svart är ju snyggt men släpps ju den 22 december :/

Permalänk

Vad 4200 är inte särskilt dyrt för en telefon med kapacativ skärm, 1ghz Prolle osv...

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Någon som har erfarenheter av Expansys? Tänkt beställa därifrån

Permalänk
Hedersmedlem

Jag beställde en Liquid från Expansys.se idag och fick betala 3788:- inkl. frakt. Jag räknar med att den kommer på måndag eller tisdag i nästa vecka.
Det enda man kan klaga på är väl att Expansys ville ha kopia på körkort, betalkort samt en inte allt för gammal räkning för att bekräfta att jag är jag. Men dom hävdar att det är för min, deras och bankens säkerhet så det får väl duga Men har ni ingen scanner lättillgänglig så kan det bli lite drygt kanske.
Man slipper kanske allt bök om man väljer en annan betalningsmetod.

Men nu väntar jag ivrigt på denna skönhet och sitter och dreglar över alla unboxing-videos på youtube och väntar på fler tester av luren, både professionella och amatörmässiga.

Permalänk

Får se om det bli denna, måste se lite reviews först kan inte bestämma mig för vad som är viktigast, den grymma hårdvaran i denna eller HTC Sense UI...

Visa signatur
Permalänk

Kan man inte få in HTC Sense UI i den på något vis då? Android som Android liksom?

HTCs hårdvara känns ju inte särskilt aktuellt på dagens marknad. Dock är ju deras
UI jäkligt fint!

Permalänk
Medlem

Förhoppningsvis speglas inte Acers inkompetens vad gäller tillverkning av datorer på denna mobil...

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av The_beast*
Kan man inte få in HTC Sense UI i den på något vis då? Android som Android liksom?

HTCs hårdvara känns ju inte särskilt aktuellt på dagens marknad. Dock är ju deras
UI jäkligt fint!

Det finns ju alltid folk som fixar teman men de kommer aldrig vara lika bra, det e sjukt synd. Men om android 2.1 fixar heron ytterligare en gnutta så blir det nog den. Htc Legend som förmodligen blir ersättaren ryjtas ha samma prole som heron så där blir det ändå ingen förbättring. Dessutom släpps den inte förän i maj.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Jag har tvekat att beställa denna för den endast funnits som vit och det var rätt fult. Men nu har expansys satt 2 dagar på den svarta så jag beställer direkt.
På swedroid har några hunnit få hem den vita och dom verkar generellt sett rätt nöjda.

Visa signatur

"Alla barn hade stabila datorer förutom Lidia för hon hade chipset från nvidia"

Permalänk
Medlem

Hur förhåller sig ARM Cortex A8 gentemot ARM11, rent prestandamässigt? Är det stor skillnad om man gör en jämförelse mellan dem två, om det är samma klockfrekvens vi talar om?

Permalänk
Medlem

Jag har precis fått hem min Liquid. Den verkar riktigt trevlig. Jag har dock aldrig haft någon avancerad telefon innan så jag har inte så mycket att jämföra med. Också jag köpte min från Expansys.
Den verkar vara riktigt kvick i alla fall. Dessutom är luren redan är rootad och vissa har redan börjat experimentera med att över och underklocka. Om ni funderar på att köpa så finns en massa bra info här http://www.swedroid.se/forum/forumdisplay.php?f=32

Visa signatur

Athlon XP 2100+ AIUHB 0302 | Epox 8RDA+ | 2x256MB Twinmos CL2 | Radeon 9500 @ 9700 Vcore & Vram mod | RIP

Permalänk
Medlem

Tänkte lägga en beställning hos Expansys. Tänkte att jag lika gärna kan ta med ett MicroSDHC kort. Men det finns ju olika varianter, class2, 4 och 6. Vilken bör jag välja?

eXpansys Memory 8GB micro SD HC Card

SanDisk 8GB Micro SDHC Card class2

eXpansys Memory 16GB micro SD HC Card

SanDisk 16GB microSDHC Card

Hur stor skillnad är det på klasserna om jag nu vill ha mycket musik, gärna någon film, bilder man tagit och i framtiden apps (Android 2.1)? Även ifall 16GB (class 2) är långsammare teoretiskt jämfört 8GB (class 4). Finns det någon skillnad på ett eXpansys kort och ett från Sandisk?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av usb
Förhoppningsvis speglas inte Acers inkompetens vad gäller tillverkning av datorer på denna mobil...

Isåfall är din spegel smutsig, putsa upp den och kolla en gång till.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gigabayt
Tänkte lägga en beställning hos Expansys. Tänkte att jag lika gärna kan ta med ett MicroSDHC kort. Men det finns ju olika varianter, class2, 4 och 6. Vilken bör jag välja?

eXpansys Memory 8GB micro SD HC Card

SanDisk 8GB Micro SDHC Card class2

eXpansys Memory 16GB micro SD HC Card

SanDisk 16GB microSDHC Card

Hur stor skillnad är det på klasserna om jag nu vill ha mycket musik, gärna någon film, bilder man tagit och i framtiden apps (Android 2.1)? Även ifall 16GB (class 2) är långsammare teoretiskt jämfört 8GB (class 4). Finns det någon skillnad på ett eXpansys kort och ett från Sandisk?

Det är skillnad på skrivhastigheten. Class 2 =2Mb/s Class 4=4Mb/s Class 6=6Mb/s. Class 2 känns i underkant att köpa, tycker att du borde satsa på clas 6 om det är möjligt. Skulle inte skaffa expansys kort iaf

Permalänk
Medlem

Hehe. Jag beställde en Liquid idag från expansys. Beställde ett minneskort också. Expansys på 16 gb.. så jävla dåligt kan det väl inte vara

Permalänk
Medlem

Kan ingen som köpt denna och känner någon som har tex en HTC Hero göra ett test? Vore skoj att se hur de är förhållandevis till varandra.

/R

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av robber
Kan ingen som köpt denna och känner någon som har tex en HTC Hero göra ett test? Vore skoj att se hur de är förhållandevis till varandra.

/R

http://www.youtube.com/watch?v=4CQCil8OLmY

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av fiskmasen_99
Det är skillnad på skrivhastigheten. Class 2 =2Mb/s Class 4=4Mb/s Class 6=6Mb/s. Class 2 känns i underkant att köpa, tycker att du borde satsa på clas 6 om det är möjligt. Skulle inte skaffa expansys kort iaf

Jo jag känner till skillnaderna mellan, men det är ju den teoretiska skillnaden . Jag vill veta hur den skiljde sig i praktiken

Men om jag spenderar 400kr till (suck) så får jag ett OCZ 16GB class 6.

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?e=458634

Det ultimata MicroSDHC kortet?

Edit. Hittade denna hos Webhallen! Kan var ett bra köp? 16GB och class 6.

Permalänk
Relik 📜

Har en på G med! Säkert någon här som även hänger i Swedroids forum..

Ska bli kul!

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk

En intressant recension som blev upplagd på YouTube för några timmar sedan:

Del 1: http://www.youtube.com/watch?v=ua-Y5Sd4GfI
Del 2: http://www.youtube.com/watch?v=1xZngewbA9U

Han verkar ha stora problem att använda de fyra touch-knapparna längst ned på
enheten. Är det någon som äger en här som kan berätta sin egen upplevelse av
dessa knappar?

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lezziter
Har en på G med! Säkert någon här som även hänger i Swedroids forum..

Ska bli kul!

Givetvis hänger jag där. Men jag hänger ännu mer på MoDaCo

Citat:

Ursprungligen inskrivet av The_beast*
Han verkar ha stora problem att använda de fyra touch-knapparna längst ned på
enheten. Är det någon som äger en här som kan berätta sin egen upplevelse av
dessa knappar?

Vad jag har hört så är det med flit som Acer har gjort dom lite bökigare att trycka på så man inte kommer åt dom av misstag lika lätt.
Min Liquid landade på Arlanda kl 06:23 idag så jag antar att jag får den om några timmar och kan ge ett utlåtande då.

Permalänk
Relik 📜
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Toxic Crow
Givetvis hänger jag där. Men jag hänger ännu mer på MoDaCo

Vad jag har hört så är det med flit som Acer har gjort dom lite bökigare att trycka på så man inte kommer åt dom av misstag lika lätt.
Min Liquid landade på Arlanda kl 06:23 idag så jag antar att jag får den om några timmar och kan ge ett utlåtande då.

Min landade också på Arlanda imorse, ska enligt DHL levereras mellan 11:00 och 13:30.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lezziter
Min landade också på Arlanda imorse, ska enligt DHL levereras mellan 11:00 och 13:30.

Vart har du beställdt den och vad går hela kalaset på?

/Rob