XboX 360 koppla till hemmabio!?

Permalänk
Medlem

XboX 360 koppla till hemmabio!?

Tjena. Ja som tråder lyder vill jag koppla in min XboX 360 till hemmabiosystemet för att få bättre ljud, men nu kommer frågan vilken utgång ska jag använda mig av för bäst bild och ljud? Har tagit några bilder för jag har blandat ihop namnen på utgångarna
Sorry för att dom är upponer. ^^

Om det finns en liknande tråd, länka gärna! Kör på ett 3G modem så det är inte så snabbt och om man söker tar det super lång tid...

Visa signatur

i5 2500K|Vengeance 8Gb|Sabertooth P67|GTX 980Ti|Corsair AX1200|Force GT 120Gb|5TB lagring|Asus Xonar STX II

Permalänk
Medlem

Har den HDMI in? isåfall borde det vara bäst om du kör hd.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem

Skriv gärna vad det är för hemmabio du har och om xboxen har hdmi.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jOnÄTÄn
Har den HDMI in? isåfall borde det vara bäst om du kör hd.

Det är HDMI Out.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av HeeK
Skriv gärna vad det är för hemmabio du har och om xboxen har hdmi.

Tror det är en Philips HTS 3367, och xboxen har HDMI, jag har det i TVn men då får jag inget ljud :/

Philips HTS3367

EDIT: LÄNK

Visa signatur

i5 2500K|Vengeance 8Gb|Sabertooth P67|GTX 980Ti|Corsair AX1200|Force GT 120Gb|5TB lagring|Asus Xonar STX II

Permalänk
Medlem

Okej kör med den tjocka kabeln i xboxen. Sätt den på HDTV.

Sen kopplar du den blåa, gröna och orangea till tvn. Detta är bildkablarna.
Sen tar du den röda och vita och kopplar in i din hemmabio i AUDIO IN. (AUX)

Färdigt.

Permalänk
Medlem

Har 360n ingen optisk? Antar att din hemmabio har det.

Visa signatur

Intel i7 10700k - Noctua NH-D15 chromax - Asus Maximus XII Hero - G.Skill 32GB 3600MHz Trident Z Neo - MSI RTX 3080 GAMING Z TRIO - Corsair RM750x V2 - Phanteks P600S - Asus ROG Swift PG329Q - Sennheiser HD650

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dmr
Har 360n ingen optisk? Antar att din hemmabio har det.

http://i36.tinypic.com/307yfe0.jpg

Enligt prisjakt har hans hemmabio inte optiskt ingång.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dmr
Har 360n ingen optisk? Antar att din hemmabio har det.

http://i36.tinypic.com/307yfe0.jpg

Jag har ingen aning, men hemmabion har bara coaxial.

Visa signatur

i5 2500K|Vengeance 8Gb|Sabertooth P67|GTX 980Ti|Corsair AX1200|Force GT 120Gb|5TB lagring|Asus Xonar STX II

Permalänk
Medlem

Ok, jag hade ett liknande Philips-system innan som hade optisk så gissade på att ditt hade det med.

Visa signatur

Intel i7 10700k - Noctua NH-D15 chromax - Asus Maximus XII Hero - G.Skill 32GB 3600MHz Trident Z Neo - MSI RTX 3080 GAMING Z TRIO - Corsair RM750x V2 - Phanteks P600S - Asus ROG Swift PG329Q - Sennheiser HD650

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dmr
Ok, jag hade ett liknande Philips-system innan som hade optisk så gissade på att ditt hade det med.

Okej.

Men är det någon som kan besvara frågan? Jag ska köpa 360n imorn och vill gärna veta vilken utgång man ska använda.

Visa signatur

i5 2500K|Vengeance 8Gb|Sabertooth P67|GTX 980Ti|Corsair AX1200|Force GT 120Gb|5TB lagring|Asus Xonar STX II

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av GaMeR2K5
Det du undrar är väl vilken INGÅNG som skall användas?

Och HeeK besvarade den frågan.

Ah, såg inte den... Blinda jag...:rolleyes: Tack!

Visa signatur

i5 2500K|Vengeance 8Gb|Sabertooth P67|GTX 980Ti|Corsair AX1200|Force GT 120Gb|5TB lagring|Asus Xonar STX II

Permalänk
Medlem

Om man av nån anledning vill använda hdmi för video mellan xboxen och tv:n. Men ändå vill ha optiskt ljud ut eller ljud ut från vanliga rca kontakter som ovan nämnt kan man göra detta.

Du kan man öppna plast höljet som sitter på den vanliga video/audio sladden till xboxen. Och på så vis får man plats med både hdmi och vanliga kontakten i sammtidigt. Och tar då ljud från den övre kontakten vad den nu heter och video från hdmi kontakten.

Visa signatur

Main: GA-P35-DQ6, Q6600,8800GTS, 2gig Balistik 8500
Server: "4300, 12TB Lagring

Permalänk
Medlem

Den vita och röda kontakten ger inte lika bra ljud som coax dock. Det du behöver i så fall är en optisk kabel, en optisk till coax omvandlare, och en coaxkabel.

Visa signatur

Stationär: i5 2500K @ 4.3 GHz / GTX570 / 8GB @ 1600MHz / P8Z68-V Pro / 120GB SSD + 320 GB HDD / HX650 / FD Define R3 / W7 64 bit
Bärbart: 13.3" MacBook Pro / iPhone 4 / Nikon D80 + 18-135/3.5-5.6 + 50/1.8D
Hemmabio: Samsung 40" UE40D6515 / Yamaha RX-V465 + Canton GLE 490 (MW)
Kaffe: Moccamaster KB741 || Planerat: Rancilio Silvia + Gaggia MDF

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Arginj
Den vita och röda kontakten ger inte lika bra ljud som coax dock. Det du behöver i så fall är en optisk kabel, en optisk till coax omvandlare, och en coaxkabel.

Hur mycket kostar det isf? Jag har inte så mycket cash :/

Visa signatur

i5 2500K|Vengeance 8Gb|Sabertooth P67|GTX 980Ti|Corsair AX1200|Force GT 120Gb|5TB lagring|Asus Xonar STX II

Permalänk
Medlem
Visa signatur

"One of my friends once told me that the geekiest thing a guy can do, is to have a favourite file format."

Permalänk
Medlem

HDMI från xboxen in i tv:n och passthrough för ljudet från tv:n till förstärkaren? Om nu tv:n stödjer det dvs.

Annars är väl de tidigare givna alternativen som gäller. Om nu inte xboxen har coax (men optisk) så kör med en converter.

Visa signatur

Nej är också service.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Arginj
Den vita och röda kontakten ger inte lika bra ljud som coax

Visa signatur

Fuck fruit! Sitting around being all smug on trees and in pies.
En vänlig liten puff blev en hatisk knuff.
Keso är köttfärs gjord på mumintroll.

Permalänk

Så 360 har inte optisk utgång ?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av x_dogge_x
Så 360 har inte optisk utgång ?

Det har den, men den sitter på klumpen man kopplar in i videoutgången.

Visa signatur

Fuck fruit! Sitting around being all smug on trees and in pies.
En vänlig liten puff blev en hatisk knuff.
Keso är köttfärs gjord på mumintroll.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av P-NILZ
Det har den, men den sitter på klumpen man kopplar in i videoutgången.

Okej, jag har sålt mitt ps3 nu för att köpa ett 360 nu till jul..

Jag kan lite om ljud, men har inte full koll på hur man får surroundet att fungera till både tvkanalerna ( boxern ) samt 360, och även dvd som alla högtalare är kopplade till samtidigt. När jag hade ps3 så hade ju den optisk utgång, men det fanns inte på min dvd :S men dvdn har hdmi så jag tänkte att jag kopplade ps3 till tvn via hdmi. Sen på något sätt koppla från dvdn till tvn så att ALLT ljud kommer ut ur surroundet, går det på något sätt ?

Min tanke lyder ungefär såhär, Först kopplar man från 360n till TVn med HDMI. Då går ljudet ut ur tv högtalaran. Sen kopplar man in dvd och alla högtalare, sen från dvdn med någon kabel till tvn, så tvn väljer att köra ut allt ljud ur surroundet och på något sätt stänga av ljudet i tvn.

Jag köpte en kabel som jag kopplade mellan dvdn och boxern, då fungerade surroundet till kanalerna .. men samma måste ju göras från dvd till mitt 360 sen och har inte full koll på det.. kanske någon som kan ge en bättre beskrivning än de som finns här uppe ?