Vilka rattar funkar till Xbox 360?

Permalänk
Medlem

Vilka rattar funkar till Xbox 360?

Hejsan!

Tänkte införskaffa en ratt och den ska helst funka till både PC och Xbox 360. Tittat på Logitechs varianter men ser bara stöd där för PS3 och PC. Också sett den officiella ratten till Xbox 360 från MS, men funkar den till PC?

Kort sagt, hjälp mig hitta bästa ratten som funkar till både PC och Xbox 360, pris är mindre viktigt. All hjälp uppskattas.

Permalänk
Medlem

Det är bara microsofts egna ratt som fungerar.. för dom är nazister helt enkelt.

Fanatec.de har en exclusiv ratt dom skapat med xbox 360 stöd, men den byggs bara i 2000 ex och är jävligt dyr.

Visa signatur

anderssonm.se
samstudios.se

- Låt pajkastningen börja!

Permalänk
Medlem

Suck va dåligt. Vill slippa behöva ha femiotelva rattar när jag ska spela på PC eller konsol. Någon som vet om Microsoft-ratten funkar till PC med eller är det bara Xbox 360?

Permalänk

Mmm är trist det där, själv kör jag med G25:an till PC å logitech DriveFX till 360

Visa signatur

CPU:AM3 955BE@3.6+True black, MB:MSI 790FX-GD70, RAM:8GB Corsair, GPU:HD5870, SSD:Intel 80G g2(Win7) + 120G corsair(spel), PSU:Zalman 850w Chassi: Fractal design define XL

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Freneticz
Mmm är trist det där, själv kör jag med G25:an till PC å logitech DriveFX till 360

Menar du att DriveFX inte funkar till PC alltså? Kasst av MS faktiskt att begränsa detta. Hur pass bra är DriveFX tycker du? Lär ju inte mäta sig med G25:an såklart, men ja, kanske bättre än MS ratt till 360?

Permalänk
Medlem

Men Xbox 360 kontroller fungerar ju fint på pc borde inte rattarna också göra det?

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hunt3r
Suck va dåligt. Vill slippa behöva ha femiotelva rattar när jag ska spela på PC eller konsol. Någon som vet om Microsoft-ratten funkar till PC med eller är det bara Xbox 360?

360ratten funkar till PC om du har "Wireless gaming reciever" fast jag har hört att force feedbacken inte fungerar till PC

Visa signatur

Core i5 3570K@stock||Asus Z77 Sabertooth||16GB 1600mhz G.Skill RipJaws X||5850 1GB||Corsair Force GT SSD 120GB||XFX XXX 650W||CM HAF XB||Opad Mk-85 MX Red||Win7 Ultimate Signature Edition signerad av Steve Ballmer