Permalänk
Medlem

Risen

Eftersom ingen skapat en tråd om Risen så passar jag på.

http://risen.deepsilver.com/game/index.html#en
Risen är ett RPG i äkta Gothic spels anda, påminner en hel del om Gothic 3. Det släpps väldigt snart till pc och Xbox360.

Trailer
http://www.youtube.com/watch?v=9IFsIXGi9i4

Screenshots
http://media.xbox360.ign.com/media/142/14272509/imgs_1.html

Bara att hoppas att det inte blir för likt Gothic 3, speciellt stridssystemet som var alldeles för svårt.

Visa signatur

CachyOs. MSI MPG Z490 GAMING PLUS// Intel Core i5-10600K@4800Mhz// Radeon rx 6800 16gb // Corsair VENGEANCE LPX 32GB.

Permalänk
Medlem

Ganska kul
Prövade demot
En sak jag störde mig som fan på var däremot att man inte kunde byta sensitivity på musen

Nån som hittat det?

Permalänk

Några recensioner för de intresserade:
http://www.fz.se/artiklar/20091001/risen/

http://www.gamesradar.com/pc/risen/review/risen/a-20091002113...

och här en länk till en forumstråd där man har samlat länkar till 11st reviews:
http://www.rpgwatch.com/forums/showthread.php?t=8336

Visa signatur

Spelar Eve Online, om du vill ha en 21-dagars trial så PMa mig din e-mail ;)

Permalänk
Medlem

Spelat det och klarat sista bossen, givetvis inte med alla sidoquests men det är höst, man hinner inte lira 100 timmar per spel Tog ca. 30 timmar att klara ut.

Visa signatur

Fractal Design Meshify C | Corsair RM650X v2 | MSI X570 MPG GAMING EDGE WIFI | AMD 5800X3D | RTX 3070 | 32GB 3200MHz CL16

Permalänk
Avstängd

Re: Risen

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Scirocco
Eftersom ingen skapat en tråd om Risen så passar jag på.

http://risen.deepsilver.com/game/index.html#en
Risen är ett RPG i äkta Gothic spels anda, påminner en hel del om Gothic 3. Det släpps väldigt snart till pc och Xbox360.

Trailer
http://www.youtube.com/watch?v=9IFsIXGi9i4

Screenshots
http://media.xbox360.ign.com/media/142/14272509/imgs_1.html

Bara att hoppas att det inte blir för likt Gothic 3, speciellt stridssystemet som var alldeles för svårt.

Har testat demot av Risen och tyckte det var svårt att döda monstren om dom var för många samtidigt. I Gothic 3 kunde man lura iväg en i taget och döda dom, det gick inte i Risen, men det var klart bättre programmerat än Gothic 3

Visa signatur

AMD Phenom II 955BE x4 @3.61GHz|SamSung 2 x 500GB 7200 RPM|Asus M4A79T Deluxe|4GB OCZ Black Edition 12800@1600MHz|Sapphire HD5870 1GB RAM|OS varierar, men mest Win XP x64

Permalänk
Medlem

Som jag förstår det så ska man undvika strider i början a spelet.

Visa signatur

//Bacon

Permalänk

Ser ut som en blandning mellan Gothic 3 och Oblivion.
Ska testa demot.

Permalänk
Medlem

Sjukt grym spel! Har kommit en bra bit på vägen nu och älskar det! Är lite svårt att sätta sig in i det i början då det är ett "svårt" spel men underbart när man har lärt sig allt.

Visa signatur

LG OLED77CX • Intel i9 10900K @ 5.0GHz • Noctua NH-D15 • ASUS Strix Z490-H • Corsair 32GB DDR4 3200MHz • GIGABYTE RTX 4080 • Phanteks Evolv X • Corsair RM 850W V2

Permalänk
Medlem

ush ne för stridssystemet och hoppet i detta spelet :/ nej det var ingen höjdare inte.

Visa signatur

Laptop - MacBook 2.0GHz, 4GB ram, Intel GMA 950
Stationär - i5 3570k @ 4ghz, 8gb ram, 120gb ssd + 2tb hdd, Windows 8 64bit, fractal design arc
Citera så jag hittar tillbaka :)

Permalänk
Sötast

Nu har jag inte provat gothic, men är det bara jag som tycker det känns *billigt* ?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av E_maN
ush ne för stridssystemet och hoppet i detta spelet :/ nej det var ingen höjdare inte.

Stridssystemet är faktiskt jävligt grymt, det är svårt och tar tid att lära sig men sakerna man kan göra senare i spelet, speciellt genom melee-fightning som jag fokuserar på, är helt klockrena!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Allexz
Nu har jag inte provat gothic, men är det bara jag som tycker det känns *billigt* ?

Mjo, polsk företag, inget illa menat, men ingen Bioware / Blizzard

Visa signatur

LG OLED77CX • Intel i9 10900K @ 5.0GHz • Noctua NH-D15 • ASUS Strix Z490-H • Corsair 32GB DDR4 3200MHz • GIGABYTE RTX 4080 • Phanteks Evolv X • Corsair RM 850W V2

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sanazin
Stridssystemet är faktiskt jävligt grymt, det är svårt och tar tid att lära sig men sakerna man kan göra senare i spelet, speciellt genom melee-fightning som jag fokuserar på, är helt klockrena!

Mjo, polsk företag, inget illa menat, men ingen Bioware / Blizzard

ja jättegrymnt att bli helt låst och kan inte försvara dig om du råkar trycka en knapp förmycket vid fel tillfälle... jättegrymt.. samt att manb lir rapead om det kommer fler fiender än 1 + de svänger skitsnabbt och har lägre cooldown än vad du har och kan stunlocka dig.. genialt va.

grejjen som vaktstyrkan gör med fångar är ju bara idiotiskt med

Visa signatur

Laptop - MacBook 2.0GHz, 4GB ram, Intel GMA 950
Stationär - i5 3570k @ 4ghz, 8gb ram, 120gb ssd + 2tb hdd, Windows 8 64bit, fractal design arc
Citera så jag hittar tillbaka :)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av E_maN
ja jättegrymnt att bli helt låst och kan inte försvara dig om du råkar trycka en knapp förmycket vid fel tillfälle... jättegrymt.. samt att manb lir rapead om det kommer fler fiender än 1 + de svänger skitsnabbt och har lägre cooldown än vad du har och kan stunlocka dig.. genialt va.

grejjen som vaktstyrkan gör med fångar är ju bara idiotiskt med

Om du råkar trycka fel så får du ta del av konsekvensen, det är liksom hela poängen
Kommer det fler fiender får du helt enkelt se till att du rör på dig så att du kan parera deras attacker och inte låter de komma bakom dig, om jag och andra kan göra det så kan nog du också göra det

Edit: Risen på svenska låter jävligt kul xD eller så är jag bara så trött att jag skrattar åt allt

Visa signatur

LG OLED77CX • Intel i9 10900K @ 5.0GHz • Noctua NH-D15 • ASUS Strix Z490-H • Corsair 32GB DDR4 3200MHz • GIGABYTE RTX 4080 • Phanteks Evolv X • Corsair RM 850W V2

Permalänk
Medlem

Jo testat demot, det känns inte direkt billigt som nån komenterade nej, har samma höga kvalite som gothic spelen för det mesta. Och Gothic spelen är det bästa rpg:s någonsin, förutom 3:an kanske. Men ja det var ett svårt spel, men de har förbättrat stridssystemet en aning.

Visa signatur

CachyOs. MSI MPG Z490 GAMING PLUS// Intel Core i5-10600K@4800Mhz// Radeon rx 6800 16gb // Corsair VENGEANCE LPX 32GB.

Permalänk
Medlem

Spelet är väldigt snyggt och verkar roligt. Men det blir lite mycket babbel om vem alla är och vad de ska ha hjälp med, svårt att komma ihåg allt vilket resulterar i att man mest blir less. Iallafall jag, eftersom jag inte riktigt hittar nån röd tråd bland allt. Har spelat i säkert 3-4 timmar och är fortfarande bara "i början".

Visa signatur

< :: Intel i9 9900ks@5.0Ghz/Ring@4.5Ghz | 32Gb DDR4@3600Mhz | Geforce RTX 4070 :: >

Permalänk
Medlem

Risen : PC / XBOX 360
Releasedatum: 2009-10-16
(10 dagar kvar)

Och vissa har löst spelet?.

Visa signatur

Where is my 3080?!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av daevilb
Risen : PC / XBOX 360
Releasedatum: 2009-10-16
(10 dagar kvar)

Och vissa har löst spelet?.

Nja, PC-versionen av spelet släpptes den 2 oktober i både USA och Europa, och tidigare samma vecka till Xbox 360.

Permalänk
Medlem

Provade demot och gillade det.

Får se om det blir ett köp senare i höst.

Permalänk
Medlem

Provade demot och tyckte det var mediokert.

Får se om det blir ett köp i någon rea-låda.

Visa signatur

Asus Sabertooth P67 | Intel Core i5 2500K | Asus GTX570 1280MB | Corsair XMS3 DDR3 2xGB | Corsair 750W | Intel 320 SSD 120GB | 400GB SATA2

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av shelter
Spelet är väldigt snyggt och verkar roligt. Men det blir lite mycket babbel om vem alla är och vad de ska ha hjälp med, svårt att komma ihåg allt vilket resulterar i att man mest blir less. Iallafall jag, eftersom jag inte riktigt hittar nån röd tråd bland allt. Har spelat i säkert 3-4 timmar och är fortfarande bara "i början".

Quest Log = Knapp L

Visa signatur

LG OLED77CX • Intel i9 10900K @ 5.0GHz • Noctua NH-D15 • ASUS Strix Z490-H • Corsair 32GB DDR4 3200MHz • GIGABYTE RTX 4080 • Phanteks Evolv X • Corsair RM 850W V2

Permalänk
Medlem

Klart det är svårt att slåss mot tre vargar. Det är svårt att slåss mot flera fiender, därför undviker man att slåss mot flera fiender innan man är superüberninjaguy. Det är lite det som är poängen med spelet. Det här spelet är inte gjort som Diablo att du bara står i mitten mitt bland miljoner monster och trycker på en knapp tills alla monstren är borta.

Visa signatur

//Bacon

Permalänk
Medlem

Tråkigt med Platforms specifics!

Ge till PS3! Min dator är för dålig... och jag är för fattig för att köpa ny... buhuu..

Visa signatur

Jodå... såatte.. nädå...

Permalänk
Medlem

Så här ser det ut när jag spelar
Någon som vet råd? Det är inte värme relaterat..
Är det en bug eller drivrutin som bråkar tro?
ATI 9.10 kör jag nu.
Har provat allt med grafik i spelet!

Visa signatur

CPU: I7 7700k @ 4.6GHz - Noctua NH D15S - Asus ROG Strix Z270F Gaming.
GPU: RTX 3070TI @2 st 120mm cf-v12hp hydro dynamic fläktar. 👍
RAM: 32GB DDR4 3200MHz. HÅRDDISK: 4 st SSD, 2 Mekaniska.
MONITOR:1 Xiaomi MI 34"- 3440x1440 144Hz MONITOR:2 Optix MAG274R 27" 1080p 144Hz MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Corsair Newton R2 1000W. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.

Permalänk
Medlem

Kan man skapa sin egen karaktär eller måste man springa runt och se ut som en statist från Prison Break?

Visa signatur

För övrigt anser jag att Capitán General borde visa bilder på sina pellets...
Skippy R.I.P. 17/7 2006

Permalänk
Medlem

Utifrån demot att döma så måste du tyvärr se ut som en Prison Break-statist.

Visa signatur

Asus Sabertooth P67 | Intel Core i5 2500K | Asus GTX570 1280MB | Corsair XMS3 DDR3 2xGB | Corsair 750W | Intel 320 SSD 120GB | 400GB SATA2

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SID 6.7
Kan man skapa sin egen karaktär eller måste man springa runt och se ut som en statist från Prison Break?

Hehe:P

Visa signatur

Antec Twelwe Hundred | Asus M4A78-E | Phenom 2 x4 940 Black Edition, Corsair H50 Hydro | Sapphire 5870 1GB Vapor-X | Fractal Design 650W | Kingston 4GB 800MHz DDR2 | Samsung SyncMaster P2450H | Apple iPhone 3GS 16GB | Sony PlayStation 3 Slim 250GB

Permalänk
Medlem

Kraftigt Chokladig!

Visa signatur

We are the Microsoft. Resistance is futile. You will be bluescreened!

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SCORPIUS
Så här ser det ut när jag spelar
Någon som vet råd? Det är inte värme relaterat..
Är det en bug eller drivrutin som bråkar tro?
ATI 9.10 kör jag nu.
Har provat allt med grafik i spelet!

http://img21.imageshack.us/img21/7109/risenfel.jpg

Är 9.10 släppt? kan inte hitta den på AMDs hemsida

Visa signatur

AMD Phenom II 955BE x4 @3.61GHz|SamSung 2 x 500GB 7200 RPM|Asus M4A79T Deluxe|4GB OCZ Black Edition 12800@1600MHz|Sapphire HD5870 1GB RAM|OS varierar, men mest Win XP x64

Permalänk
Medlem

Köpte spelet när det kom ut för en vecka sedan, och klarade sista bossen igår, har kört flera timmar om dagen, så spelet håller verkligen en rätt bra stund, och då har jag ändå inte gjort alla side quests och hittat alla skatter etc.

Atmosfären i spelet är fantastisk, visst finns det en del som kunde varit bättre, stridssystemet är inte helt lätt att lära sig, men det kommer efter några timmar, sen är beskrivningen till vissa quests lite fattig, så det kan bli en del springade för att hitta rätt osv.

Det största felet är nog dock att början på spelet kan kännas seg, spelet kommer egentligen inte igång efter det att man kört 3-4 timmar, detta är tråkigt för många kommer att ha avinstallerat långt innan det.. Förstår inte riktigt hur dom lyckades med det då resten av spelet är fantastiskt kul.

Avslutningsvis vill jag bara säga att jag starkt rekommenderar detta spel till folk som gillar Gothic, Oblivion etc..

Visa signatur

MSI P67A-C45 | i5 2500k 3.30GHz @ 4.5GHz | Asus GTX 660 TI-DC2 980/6008 @ 1160/6900 | 16384MB Corsair DDR3 | Samsung SSD 830 Series 256GB, WD 1TB

Permalänk

Håller med. Började själv med att göra uppdragen i "The Swamp" för the Don och det tog några timmar (frustrerande när man dör mycket...) innan man kom in i det. Dels hade jag inte spelat Gothic så stridssystemet var lite nytt och dels var det väldigt mycket information i början innan man fattat vad för handling det är.
Fast när detta satt sig (och man lärt sig att trycka F8=quick save väldigt ofta) så är det grymt kul!!
Älskar ju själv Fallout och stämningen där och detta är minst lika bra stämning. Bra köp!
//Peter