Permalänk
Keeper of Traditions

Irql_not_less_or_equal

Hejsan hoppsan igen,

ja, jag vet att jag postat om detta förut, men då jag inte fått nån riktigt hjälp så tänkte jag pröva på denna forumdel istället...

Jag satt vid datorn, väldigt rofyllt, när datorn plötsligt slängde upp en bluescreen i ansiktet på mig...

IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL var allt jag hann läsa, och "Dumping physical memory" och en "uppräkning" från 0 till 100, därefter startades den om.

När jag sedan fått den uppstartad igen, så skedde samma sak igen, denna gång märkte jag att det skedde i samma ögonblick som jag startade uTorrent.

Den startades om ännu en gång, och för att nu vara säker, så försökte jag starta uTorrent igen, men jag fick alltså samma bluescreen för tredje gången.

Jag googlade lite om problemet i vanlig ordning, då fick jag reda att det kan ha med felande drivrutiner eller med hårdvaran att göra, men båda dessa tycker jag låter lite konstigt eftersom det började idag, och inget har ändrats sen igår.

Vad kan felet vara??

Ber förresten en moderator flytta tråden om detta är helt fel plats :S

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem

Precis vad google säger.

Felande drivrutiner, hårdvara och ibland till och med mjukvara om de rör runt på låg nivå (DevPartner Studio 9.0 gav detta fel på Windows 7, om jag nu minns rätt).

IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL är ett av de mest ingetsägande felmeddelande som finns.

Visa signatur

"Nothing is impossible because impossible itself says I M Possible..."

Permalänk
Hedersmedlem

Håll dig till din gamla tråd.

* Tråd låst enl. §3.3 *

Visa signatur

Kontaktas via PM eller IRC [color="green"]#Sweclockers.com [/color]@ quakenet.org Mina regler: §1 Jag har alltid rätt. §2 Jag KAN ha fel men då inträder §1 automatiskt.