GPU-Z visar udda temp på 4870x2

Permalänk
Medlem

GPU-Z visar udda temp på 4870x2

Det hela började med att jag fick massa grafikfel när jag spelade Aion idag, så jag drog igång GPU-Z för att se om grafikkortet gick varmt. och efter några timmars spelande tabbade jag ner och såg då temperaturen i det vänstra GPU-Z fönstret:

Slutade då att spela och lagade lite mat och åt. Efteråt så började jag spela Aion igen och efter några minuter kom grafikfelen tillbaka, tabbade då ner och kollade på GPU-Z som jag då haft igång sedan jag började spela och såg då temperaturerna som är till höger på bilden.

Är det något jag borde oroa mig över eller? När jag klippte ihop bilen i Photohop så blinkade en massa pixlar i helt random färger över hela skärmen, men bara när jag hade någonting markerat med markeringsverktyget.

Har en i7a på 3.2ghz, EX58-UD5 moderkort, corsair 750w nätagg och ett Powercolor 4870x2

Ska kanske tilllägga att jag inte haft några grafikproblem i Aion sedan de nya drivrutinerna ifrån ATI kom för en månad sedan och jag har alldrig haft några konstiga temperaturer enligt GPU-Z heller.

Permalänk
Medlem

skillnaderna mellan temperaturerna är inget att oroa sig för, det hade nog bara blivit varmare i rummet. men ett 4870x2 ska klara temps högre än dina.

Visa signatur

Q8200@ 3ghz - gtx 260@ 676/1178/1386 - corsair 4gb 800mhz - GA DS3L - corsair 550w

Permalänk
Medlem

Är inte skillnaden jag är orolig över utan tempen på VDDC Slave #1 och #2. 175 och 240 grader är inte så värst lågt. Och eftersom de temperaturerna har dykt upp samtidigt som grafikfelen i Aion så känns det som om det hänger ihop.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ArakanI2
Är inte skillnaden jag är orolig över utan tempen på VDDC Slave #1 och #2. 175 och 240 grader är inte så värst lågt. Och eftersom de temperaturerna har dykt upp samtidigt som grafikfelen i Aion så känns det som om det hänger ihop.

Skulle nästan garantera att dom temperaturerna är bara fel lästa.. Känns som att någonting skulle gått sönder om någonting verkligen låg på 240c.

Speedfan sa att jag hade nånting som är -110c och nånting som är 300c på mitt förra moderkort.

Permalänk
Medlem

Känn på spänningsregulatorerna är de verkligen 175 rep 240 grader bränner du dig rätt fort kan jag säga.