Permalänk
Robot

Projektarbete, trächassi.

Ok, här är min första bygglogg så var snäll!

Går tredje året på teknik och har tänkt mig att bygga ett trächassi som mitt projektarbete.

Antal timmar nedlagt ~ 60+

Trä som jag använder mig av är furu & ek.

Bygget börjar närma sig sitt slut och jag ska ta några fina bilder till ett galleri sen någongång när det är klart.

Länk till galleriet: http://www.sweclockers.com/album/?id=4518

Besök albumet: Projektarbete, trächassi. av mumzen

Permalänk
Medlem

Svårt att vara snäll när byggloggen saknar bilder

Visa signatur

Asus P5Q SE | E8400@4,1 Ghz | HD 3870X2 | 4gb Corsair XMS2 PC2-6400 | WD Green Non Hippie Edition 1TB | WD 500 gb| Corsair TX750W PSU | 3DMark06 18K+ Vätskekyld propp med bryggorna på G

Permalänk

lite bilder och information vore inte fel

Permalänk
Medlem

Blir kul o följa detta, blir det bra så kopierar jag dig o bygger ett själv

Ska du göra hela chassit i furu och köra med lack eller nåt på?

Visa signatur

PC1: Ryzen 7 2700X / Noctua NH-D15 / GTX 1080 / 16GB 3200MHz DDR4 / Win 10 / Asus Rog Strix X470-F / 500GB SSD / Define C
PC2: i7 7700k / Cryorig C7 / GTX 1060 6GB / 32GB 3200MHz DDR4 / Win 10 / Asus Strix Z270F / 500GB SSD / In-Win 904
PC3: i5 3570k / Be Quiet pure rock / GTX 960 / 8GB 1600MHz DDR3 / Win 10 / ASRock P67 Extreme4 / 80GB SSD / AeroCool Shard TG

Permalänk

haha älskar nätagget bliiing

Visa signatur

"- rostat bröd är rostat bröd. Det är inte därför jag köpte brödrosten." - Quenya

Permalänk
Medlem

Var tvungen att springa upp till bussen, därför det inte fanns några bilder tidigare idag!

Permalänk
Medlem

Ser intressant ut.
Ctrl+d

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NukeHenk
Blir kul o följa detta, blir det bra så kopierar jag dig o bygger ett själv

Ska du göra hela chassit i furu och köra med lack eller nåt på?

Blir att bygga det i furu och ek. Jag tror att jag kommer att använda linolja, både för utseendet och lukten <3

Permalänk
Medlem

Snyggt.

Visa signatur
Permalänk

Nice...!!! Gillar designen på sidorna.

Permalänk
Medlem

Underbart att någon satsar i skolan. Både med ett engagerat projektarbete men även att svenskan är bra!

Först var jag skeptisk. Mycket jobb att arbeta med bitar av furu och det kändes onödigt. Efter ett par bilder så såg det riktigt lovande ut! Jag gillar detaljerna skarpt. Trä borde ju vara bättre för ljudisolering också. Jag tippar på att det kan bli ett av de bästa träbyggen här på sweclockers.

Visa signatur

ηλί, ηλί, λαμά σαβαχθανί!?

Permalänk
Medlem

Ser bra ut!

Hoppas du tänker göra det lite extra snyggt med kabeldragningen osv

väntar med och rösta

Visa signatur

I reject your reality and substitute my own.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Leedow
Underbart att någon satsar i skolan. Både med ett engagerat projektarbete men även att svenskan är bra!

Först var jag skeptisk. Mycket jobb att arbeta med bitar av furu och det kändes onödigt. Efter ett par bilder så såg det riktigt lovande ut! Jag gillar detaljerna skarpt. Trä borde ju vara bättre för ljudisolering också. Jag tippar på att det kan bli ett av de bästa träbyggen här på sweclockers.

Jätteroligt med positiv feedback! Det motiverar än att försöka göra ännu bättre än bilden jag har i huvudet ;>

Jag tar gärna kritik!

Permalänk
Medlem

Måste säga att jag gillar det du gör! Tycker iden med rötter är helt perfekt och blir lite avis på att jag inte tänkt någon liknande design själv

Om du sätter ihop allt sen och det blir så bra som det verkar bli så får du min 10a.

Vad ska du ha för galler framför fläktarna? Jag hoppas på trä!

Visa signatur

There can be only ONE...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av High1ander
Måste säga att jag gillar det du gör! Tycker iden med rötter är helt perfekt och blir lite avis på att jag inte tänkt någon liknande design själv

Om du sätter ihop allt sen och det blir så bra som det verkar bli så får du min 10a.

Vad ska du ha för galler framför fläktarna? Jag hoppas på trä!

Haha ;>

Ja du, fläktgaller. Defenetivt trä (ek), jag har ritat upp en liten sketch för hand. Behöver kameran så ska jag visa vad jag hade tänkt mig!

Permalänk
Medlem

följer med spänning

Visa signatur

i7 8700K | MSI 3080 SUPRIM X | Corsair 32GB DDR4 | STRIX Z370-H | Seasonic FOCUS GX 750W | Phanteks 300A | OS: Windows 10

Permalänk
Medlem

Stay tuned!

Permalänk
Medlem

Riktigt snyggt bygge, följer med stort intresse framstegen! Tänker du klarlacka det hela, betsa eller bara olja när det är dags för slutfinish? Oljad ek är ju alltid snyggt men hur det går mot den mer gula furun tål ju att funderas över...

Visa signatur

Antec P182 | MSI Z97 MPOWER - Haswell Refresh | i5-4690K | Noctua NH-D14 | 16GB | CM Silent Pro 620W | ASUS Radeon R9 280 3GB DirectCU II TOP | Philips Brilliance 272C | Samsung SyncMaster T220

HTPC: | GA-MA790X-UD4 | 4G Corsair Dominator PC8500 | Phenom II 940 | Noctua NH-U12P | 400w Corsair | NAD 32"A2

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bibl
Riktigt snyggt bygge, följer med stort intresse framstegen! Tänker du klarlacka det hela, betsa eller bara olja när det är dags för slutfinish? Oljad ek är ju alltid snyggt men hur det går mot den mer gula furun tål ju att funderas över...

Tackar! Det lutar mot oljan. Tidigare idag så kollad jag faktist på en skål jag hade gjort, den var oljad och den var faktist riktigt gul som du sa. Får se hur jag gör, det är ju ändå det allra sista jag kommer att göra så jag har lite tid att tänka ;>

Permalänk

är normalt sett inte så förtjust i Trä chassin men följder detta med spänning.

Permalänk
Medlem

riktigt snyggt, inte ofta man ser folk lägga ner sig så här mycket.
har du någon koll på vad bygget kostat hittills?

Visa signatur

Define R4 | Asus z97-Pro Gamer| 4790K ~ 4.6Ghz | Gainward 1080 Phoenix | Corsair Vengeance 2x8GB 1600MHz | Phanteks PH-TC14PE | EVGA SuperNova G2 750W | Samsung 850 Evo 256gb

Permalänk
Avstängd

riktigt cleant!

Visa signatur

lolclockers

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av 20kr
riktigt snyggt, inte ofta man ser folk lägga ner sig så här mycket.
har du någon koll på vad bygget kostat hittills?

Vet inte riktigt hur mycket prislappen är. Har hört att ek är ett dyrt träslag, väldigt fint och HÅRT. Furun är dock billig.
Har använt mig av 2st 1tum4:rer i ek, och en 2tum6:a. Och det är hittils, eken kommer att användas mycket.

Permalänk

Det här gillade jag! Det är så oerhört roligt att se någon som lägger ner lite möda och gör något riktigt häftigt! 10p!

Visa signatur

WS: GA-P35-DS3L, E7400 @ 3,36GHz, 4x2GB PC-8500, 9800GT 512MB GDDR3, OCZ SSD 30GB, 1TB SATAII
FS: Point of View ION 330, 2x1GB PC-6400, Adaptec RAID 2405, 12TB SATAII
FTP: D201GLY2, 1GB PC-5400, 4GB CF, 500GB SATA

Permalänk

Gillar utseendet en del men långt ifrån klart iofs

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem

Riktigt snyggt hantverk! Rötterna har du verkligen lyckats med!

Ska bli spännande att se slutresultatet.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

detta ska verkligen följas!
ser mycket bättre ut än de flesta trä chassin jag sett.

-dutte

Visa signatur

my specc: lian li pc-p50, Gigabyte GA-EX58-DS4, intel i7 920@3200 MHz , powercolor 6970 2gb , corsair 3x2GB DDR3 1600,corsair force 120g ssd disk, 2x500GB HD, northQ 850W 4x Noctua NF-P12-1300, Noctua NH-U12P SE1366 CPU Fan, creative X-FI sound blaster Xtreme gamer.

Permalänk

skulle vara snyggt om du har rötterna i en mörkare färg/toning än resterande chassi

Visa signatur

[E4600 @ 3,20Ghz][Abit ip35-e][club3d 3870 oc @902/1339 24/7 @ 800/1170][Corsair 2gb 800 mhz ram cl5 ][Corsair hx550][WD 250GB][Antec p180]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av xNimlothx
skulle vara snyggt om du har rötterna i en mörkare färg/toning än resterande chassi

Blir så när jag har oljat kompis :>

Permalänk
Medlem

Tänkte mig "ännu ett till amatör-trächassi" men jag hade fel!

Ser fram emot uppdateringar.