Permalänk
Medlem

i5 rigg. funkar detta?

Tjenahej. Äntligen har i5 landat!

Vad tror ni om följande rigg?
SSD disken valde jag för att intels verkar vara sjukt svårt att få tag i och jag orkar fan inte vänta längre.

Graffekortet duger bra och jag vill inte vänta på dx11-korten.

Det jag undrar mest över är egentligen minnena. Är det rätt minnen? Kan jag köpa billigare minnen? ska man köra 6gb kanske? 3x2gb dvs.

Nå. Vad tycks?

EDIT: Hur är det med moderkortet. funkar både SLI och crossfire eller? Kanske ska byta till ett nvidia kort istället

Permalänk

Ser väl bra ut... ssdn vet jag inte så mycket om men det finns ett test här på sweclockers där du kan se vilken som är bäst/prisvärdast och minnena ser väl bra ut men kanske dom här skulle vara bättre då dom har bättre kylning

https://www.inet.se/datorkomponenter/internminnen/corsair-4gb...

Visa signatur

Intel i5 @ 2,66Ghz | Noctua NH-D14 | 4gb corsair 1600mhz | Asus P7P55D-E PRO | Antec p182 | Corsair 550w |Asus 6950 2gb upplåsta shaders, ASUS 5770 V2|Samsung SpinPoint F3 1 TB |Benq BL2400PT | LG 42PQ6500 | Steelseries Siberia v1 |Asus Xonar DX |Creative EP-630 | AKG K601 | Dynavoice F-6 EX 5.0 |Canton Reference 9.2 DC | Atacama Nexus 6| Onkyo 607

Permalänk
Medlem

okej tack för det. blev ju lite billigare oxå.

Du råkar inte veta om mobot klara både sli och cf?

EDIT: efter lite letande hittade jag specs på prisjakt. Crossfire stöds, så jag tog rätt kort.

Permalänk
Medlem

burk beställd
Tack för hjälpen Jooel

/Calle

Permalänk
Medlem

Kom ihåg att om du ska köra crossfire sen så måste du skaffa en liten adapter för att få fler 6pins el kontakter (grafik kortet behöver 2) . Då 650w corsairet bara har 2st 6+2pins. Har en själv, men kommer inte ihåg om det följde med några adaptrar.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Frisell
Det jag undrar mest över är egentligen minnena. Är det rätt minnen? Kan jag köpa billigare minnen? ska man köra 6gb kanske? 3x2gb dvs.

Kanske ska byta till ett nvidia kort istället

3 st minnen är i7 style, aka trichannel

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kuzul
Kom ihåg att om du ska köra crossfire sen så måste du skaffa en liten adapter för att få fler 6pins el kontakter (grafik kortet behöver 2) . Då 650w corsairet bara har 2st 6+2pins. Har en själv, men kommer inte ihåg om det följde med några adaptrar.

Du skulle inte kunna vara snäll och länka till den/de kablar som behövs från inet.se sortiment? Planerar att inhandla en liknande rigg, och vill inte sakna något

Permalänk
Medlem

Såg att du har svårt att vänta in Intels ssd.
Men denna http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=490276 är precis samma ssd (Ozc Vertex) med annat klistermärke + 4gb och 800 kr billigare.

Vet inte om det ökar tålamodet något?

Permalänk
Medlem

nja. den var ju inte heller i lager, men tack iaf.
Köper genom företaget, så jag slipper momsen.