Nytt, litet och tyst chassi!

Permalänk
Medlem

Nytt, litet och tyst chassi!

Tjenare Swec!

Som topic säger så söker jag ett litet och tyst chassi.

Vad har jag för krav då? Jo jag gör en liten lista

HÄR under:

* Runt 800kr, kan sträcka mig till 1000kr om det är mycket bra.
* Inget Bling-Bling ala med neon och skit, ska inte ha ett disco under bordet.
* Stilrent
* ATX
* Lätt att ta med på LAN

Samt så vill jag ha tips sen att tysta ner chassit!

Har sökt och inte hittat så mycket.

Tack på FÖRHAND Swec!

Visa signatur

Citera så att jag hittar tillbaka! AMD Ryzen 7 5800X3D | MSI B450 Tomahawk Max | 32GB Ballistix @ 3733/16 | EVGA 2070 | Crucial MX500 2TB | EVGA G2 750W | Windows 10

Permalänk
Medlem

Vad för hårdvara ska du ha i Chassit? Saker som längd på grafikkort eller hårdvarans värmeutvecklings ställer olika krav på chassit.

Visa signatur

The cookie goes *crumble*.

Permalänk
Medlem

Antec Solo, skulle jag säga. Finns visserligen några ATX-chassin som är mindre, men inget som är så lätt att få tyst på.

Använd resårbandsupphängningen för diskarna.
Köp till Nexus Real Silent-fläktar och volta ner till 5-7 volt, eller skaffa fläktkontroller.
Tyst nätagg (Seasonic el. Corsair) med _lämplig_ styrka. Typ max 400W om du inte ska köra SLI/Crossfire

Har du inte helt vansinnig CPU-kylare eller dito graffekylare, är du klar sen.

Visa signatur

Gammal och gnällig

Permalänk
Medlem

Värt att tänka på dock är att Antec Solo väger 9.2 kg. Han ville att den skulle vara lätt att ta med på lan, men killen kanske käkar sin spenat

Permalänk
Medlem

Kolla mitt galleri för komponenter, eller signatur.

Antec Solo såg bra ut, ska kolla vidare på det!

Visa signatur

Citera så att jag hittar tillbaka! AMD Ryzen 7 5800X3D | MSI B450 Tomahawk Max | 32GB Ballistix @ 3733/16 | EVGA 2070 | Crucial MX500 2TB | EVGA G2 750W | Windows 10

Permalänk
Medlem

Synd att du har ett sånt fint moderkort, annars skulle jag direkt rekommendera dig att gå över på mATX för moderkort och låda. Du kommer då ner till de riktigt sköna storlekarna och detta utan att offra prestandan.

Kika exempelvis på Antec NSK3480 som är den perfekta mikro-gaminglådan. 120mm utsugsfläkt, atx nätagg och plats för dubbla 4870X2 om så önskas.

/s

Visa signatur

2500k H2O, HD6950@6970

Permalänk

Kolla på NZXT HUSH. Och ja man kan stänga av discot.

Permalänk
Medlem

Har funderat lite och lite till!

Vad kan jag göra för att få tyst och lätta mitt Antec 300?

Länka gärna

Visa signatur

Citera så att jag hittar tillbaka! AMD Ryzen 7 5800X3D | MSI B450 Tomahawk Max | 32GB Ballistix @ 3733/16 | EVGA 2070 | Crucial MX500 2TB | EVGA G2 750W | Windows 10

Permalänk
Medlem

Skulle säga Antec Three Hundred. Väger runt 6 eller 7 kg. Rätt så stillrent, mycket bra ventilation. Hade tänkt köpa det med och sen sätta in dämpmattor.

Permalänk

Antec300=för mycket hål för att vara ett tyst chassi. Sen är fläktarna inte särskilt tysta. Jag har ljuddämpat mitt (300kr superbilljuddämpning) och bytt ut fläktarna och visst är det tyst men det är ett jävla jobb. Skulle väl säga att ett chassi med dörr är bättre där inte allt ljud glider ut där fram.

Men visst om du redan har ett antec300 så kör på

Permalänk
Medlem

Jaha... Tänkte inte på att det är mycket hål... ^^ Men låter den lite nu jämfört med innan?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nilsie
Antec300=för mycket hål för att vara ett tyst chassi. Sen är fläktarna inte särskilt tysta. Jag har ljuddämpat mitt (300kr superbilljuddämpning) och bytt ut fläktarna och visst är det tyst men det är ett jävla jobb. Skulle väl säga att ett chassi med dörr är bättre där inte allt ljud glider ut där fram.

Men visst om du redan har ett antec300 så kör på

Var finns biljuddämpning att köpa?

Visa signatur

Citera så att jag hittar tillbaka! AMD Ryzen 7 5800X3D | MSI B450 Tomahawk Max | 32GB Ballistix @ 3733/16 | EVGA 2070 | Crucial MX500 2TB | EVGA G2 750W | Windows 10

Permalänk

biltema??

finns både skumgummimattor typ hårddisk inpackning
och bitumen-mattor.. kletiga jäkla as

Visa signatur

Vattenkyld AMD 955 och ATI 4890 xXx
inbyggd i ett Armor chassie

Permalänk
Medlem

synd att du inte bara vill göra det lättare att ta med Burken på lan,...

för då finns ju dessa "väskor";

https://www.inet.se/vaeskor/oevrigt/revoltec-lan-bag--svart/2...

http://www.maxfps.se/product_view.aspx?productid=2443

hehe,..,

men lycka till ^^ =D

Visa signatur

i7 4790K, BeQuiet! SR2, Asrock z97e-itx/ac, HyperX FURY 16GB,
R9 380 4G, Raid-0 3xKingston ssdNOW300V 120GB,
Bitfenix Prodigy, OCZ ZT 750W

Twittwit@enRodjavel

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hellgore666
biltema??

Ska ta en titt där, tack!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av enRödjävel

http://www.maxfps.se/product_view.aspx?productid=2443

[QUOTE]Ursprungligen inskrivet av enRödjävel

Den där lockar kan jag lova

Visa signatur

Citera så att jag hittar tillbaka! AMD Ryzen 7 5800X3D | MSI B450 Tomahawk Max | 32GB Ballistix @ 3733/16 | EVGA 2070 | Crucial MX500 2TB | EVGA G2 750W | Windows 10