Få fram raderat telefonnummer!?

Permalänk
Medlem

Få fram raderat telefonnummer!?

Hej! Nu kanske den här tråden ligger helt fel och någon får gärna flytta den i sådant fall.

Jo, det var så att jag sålde en bok via en köp/sälj sajt och vi skötte hela konversationen via sms (alltå ingen e-post). När personen i fråga betalt mig och skickat sin adress via sms så stendör min telefon och det enda att göra var att en "hard reset" dvs. allt försvann.

Nu har jag fått pengarna insatta på mitt bankkonto och adressen dit jag skulle skicka boken är borta. =/

Så hur kan jag få tillbaka numret som jag skickade sms till!? Har pratat med telenor, men de säger att det är helt omöjligt att få fram en detaljerad specifikation i förtid, utan jag måste vänta till nästa månad.

Mitt andra hopp är banken, men jag har inget bankkonto eller så, bara en insättning från personen. Kan banken ge mig en adress så att jag ser vem som satt in pengar hos mig?

/Andreas

Visa signatur

Phenom II X6 1055t @ 3,5GHz
Sleeva.se »

Permalänk

Har han inget konto på sajten du kan kontakta han på eller vänta tills han skickar ett sms och fråga var boken är

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem

Det var han som kontaktade mig. Men ja, jag får nog vänta tills han tror jag blåst honom, sen rädda allt i sista stund

Evt. Söker jag på namnet å ringer lite slumpmässigt upp de nummer jag tror kan stämma. Finns några hundra nummer.

Visa signatur

Phenom II X6 1055t @ 3,5GHz
Sleeva.se »

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Soulnut
Det var han som kontaktade mig. Men ja, jag får nog vänta tills han tror jag blåst honom, sen rädda allt i sista stund

Evt. Söker jag på namnet å ringer lite slumpmässigt upp de nummer jag tror kan stämma. Finns några hundra nummer.

Har du tråkigt så är ju det alltid ett alternativ:P

Visa signatur

HD5770 1GB| Phenom 2 x2 555 3.2ghz BE@ x3 3.6Ghz| 2x2048ddr3 corsair xms3 1600mhz | Corsair HX520w | HP w2207| Antec 180b

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Soulnut
Det var han som kontaktade mig. Men ja, jag får nog vänta tills han tror jag blåst honom, sen rädda allt i sista stund

Evt. Söker jag på namnet å ringer lite slumpmässigt upp de nummer jag tror kan stämma. Finns några hundra nummer.

vet du vilken stad han bodde i ens?

Permalänk
Medlem

Det har löst sig nu.. ringde ett par nummer som jag tyckte verka stämma. Mindes att det var i Norrland någonstans, chansade bl a på Skellefteå och det blev rätt

Edit: Tycker ändå Telenor borde kunna fixat fram vem jag sms:at de senaste dagarn!

Visa signatur

Phenom II X6 1055t @ 3,5GHz
Sleeva.se »

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Soulnut
Det har löst sig nu.. ringde ett par nummer som jag tyckte verka stämma. Mindes att det var i Norrland någonstans, chansade bl a på Skellefteå och det blev rätt

Edit: Tycker ändå Telenor borde kunna fixat fram vem jag sms:at de senaste dagarn!

De kan de.. telias sparar SMS historik i över ett år iaf. (vet folk som hackat deras servrar bla och fått sms skickade till mig som endast beröda personer vet om)

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av -=FULLMOON=-
De kan de.. telias sparar SMS historik i över ett år iaf. (vet folk som hackat deras servrar bla och fått sms skickade till mig som endast beröda personer vet om)

Berätta gärna mer! Har inte sett någonting om detta i media, men det kanske aldrig uppdagades? Det låter som en ganska allvarlig sak.