VAIO VGN-FW41M redan slutat tillverkas!

Permalänk

VAIO VGN-FW41M redan slutat tillverkas!

Hej!

Jag är lite småintresserad av Sony VAIO VGN-FW41M men rejält "oroad" över detta jag fick veta när jag mailade SonyStyle som är Sonys egna butik på nätet.

(Anledningen varför jag mailade var att den inte fanns på deras "SonyStyle" onlinebutik).

Saxar det intressanta ur mailet (mailen):

"/.../Undrar varför ni tagit bort VGN-FW41M/H ur sortimentet, kommer den eller har den utgått? I annat fall när kommer ni att ta in den i ert sortiment igen? Om den har utgått, varför? Den släpptes ju enl. Webhallen 2009-06-15 så en ny modell är ju knappast att invänta inom en snar framtid?/.../"

"/.../Produkten Ni efterfrågar , VGN-FW41M/H.EC1, tillverkas ej längre och kommer inte mer att vara tillgänglig genom oss på Sony Style.Detta är dock en ny produkt och finns inte längre hos oss eftersom den såldes slut redan i förbeställnings-fasen./.../"

"/.../Okej, vet ni något om efterföljande produkt när den kommer komma ut?
Tänkte att det är ju inte vanligt att om en produkt säljer så pass bra
att den säljs slut under förbeställningsfasen sedan slutas säljas av
tillverkarens egna återförsäljare och slutar tillverkas?/.../"

"/.../Det är som du säger, inte särskilt vanligt att ny-lanserade modeller säljs slut redan under förbeställnings-fasen. Dock har denna modell sålt över förväntningar och vi gör vårt bästa för att få in fler liknande modeller vid nästa generations-skifte (om ca 3-4 månader troligtvis)./.../"

Okej, den säljer alltså så pass bra att den säljer slut under förbeställningsfasen och sedan tar de det utmärkta beslutet att då det uppenbarligen är en enorm efterfrågan så SLUTAR DE ATT TILLVERKA PRODUKTEN?????

Varför? Någonting måste ju vara "fel" med datorn varför skulle de annars ta beslutet?

Det enda jag kan se är att de kommer släppa en ny "line-up" så fort Windows 7 släpps och därmed vill fasa ut alla andra datorer med Vista?

Känns ju lagom roligt att köpa en ca. 2mån gammal produkt och veta att den redan fasats ut.

Som sagt jag är intresserad av datorn men allt tyder på att de släpper nya produkter direkt när Win 7 släpps?

Vill ha en dator i skolan och inte vänta så värst länge efter skolstarten i September för att köpa en och det verkar ju inte troligt att Vaio släpper nya datorer förrens 22 Oktober 2009 (då Windows 7 släpps)?

Tacksam för era svar/åsikter - TheSwede86

Edit 20/8-09:

De verkar ha ryckt VGN-FW41Z från "SonyStyle" butiken också med texten "Denna produkten är inte längre tillgänglig.".

Hmm.....

Visa signatur

i5 8600K / Asus ROG Z370-F Gaming / Asus GTX 1070 Ti ROG Strix / Samsung 960 EVO 500GB M.2 PCIe m.m.

Permalänk
Medlem

intressant, hoppas någon har lite svar på detta .

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av eway
intressant, hoppas någon har lite svar på detta .

Maila Sony Vaio och se om de har något svar på detta (eller SonyStyle), du kanske får ett annat svar med mer info?

Visa signatur

i5 8600K / Asus ROG Z370-F Gaming / Asus GTX 1070 Ti ROG Strix / Samsung 960 EVO 500GB M.2 PCIe m.m.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av TheSwede86
Maila Sony Vaio och se om de har något svar på detta (eller SonyStyle), du kanske får ett annat svar med mer info?

mm gjorde det. frågade varför modellen tagits bort från beställningslistan.
samt ifall en ny modell ska ersätta den. sen spec på den nya samt releasedatum.

får hoppas på svar.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av eway
mm gjorde det. frågade varför modellen tagits bort från beställningslistan.
samt ifall en ny modell ska ersätta den. sen spec på den nya samt releasedatum.

får hoppas på svar.

Posta ditt svar (oavsett vilket svar du får) här sedan är du snäll.

Visa signatur

i5 8600K / Asus ROG Z370-F Gaming / Asus GTX 1070 Ti ROG Strix / Samsung 960 EVO 500GB M.2 PCIe m.m.

Permalänk
Medlem

fick även bekräftat av en Data avdelningschef på Media Markt som jag bad beställa hem sådana, att den inte går att beställa in mer av den modellen pga av att de slutat tillverka den, ny modell kommer i höst med W7 sa han.

frågan är om man ska köpa en nu av dem få som finns kvar ute på nätbutikerna?
eller om man ska vänta och se om de bjuder på några possitiva intressanta nyheter utöver W7 i dem nya sen:/.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av eway
fick även bekräftat av en Data avdelningschef på Media Markt som jag bad beställa hem sådana, att den inte går att beställa in mer av den modellen pga av att de slutat tillverka den, ny modell kommer i höst med W7 sa han.

frågan är om man ska köpa en nu av dem få som finns kvar ute på nätbutikerna?
eller om man ska vänta och se om de bjuder på några possitiva intressanta nyheter utöver W7 i dem nya sen:/.

Tack för ditt svar.

Okej Windows 7 som jag trodde.

Däremot undra om datortillverkare kan sälja datorer med Windows 7 tidigare än Microsoft säljer Windows 7 löst "stand-alone"?

I annat fall dröjer det ju till minst den 22 Oktober?

Windows 7 Professional ligger ju färdig och kan laddas ner från MSDN Academic Alliance (MSDN AA) om man är student och har tillgång till den via skolan.

Edit:

På svar på din fråga skulle jag ställa en ny fråga, hur mycket behöver du en ny dator? Alltså kan det vänta eller måste det ska direkt NU.

Jag ska börja skolan nu om 1v exakt på måndag och jag vet sedan tidigare att en dator är livsviktig att ha i skolan:
Ta anteckningar på föreläsningar
Grupparbeten
Söka information
etc.

Tror nog jag väntar på de nya VAIO för att iaf. se vad de erbjuder (bättre CPU,GPU,Win 7, bättre batteri etc.). Tänk om du köper en dator nu, visst du får Win 7 nästan gratis (tror du bara behöver batala frakt) men sen om VAIO släpper en ny version av den datorn som är bättre med Win 7 från början om 1mån tror jag du ångrar dig.

Visa signatur

i5 8600K / Asus ROG Z370-F Gaming / Asus GTX 1070 Ti ROG Strix / Samsung 960 EVO 500GB M.2 PCIe m.m.

Permalänk
Medlem

Fick detta svar:

> enligt den information vi
har kommer Vaio VGNFW41-Serien troligtvis att
> ersattas av en ny modell innan arsslutet, sa den ar pa utgaende. Vi har
> ingen information om vilket datum exakt som galler for lansering av nya
> modeller i tredje kvartalet, men vanligtvis ar det nago
n gang i september.

jag tror jag kommer vänta in med mitt köp och se vad som erbjuds då. även om det känns som de krisar med en ny laptop nu:/