Uppgradering för runt 3000kr?

Permalänk
Medlem

Uppgradering för runt 3000kr?

Tjenare

Jag tänkte uppgradera burken, och jag behöver lite tips på bra och hyfsat billiga grejer som fungerar bra till de nyare spelen.

Min nuvarande hårdvara är:
Moderkort: Asus M2A-VM
Grafik: MSI geforce 7900 GTO
Nätagg: Colester 420W
Minne: Kingston 2x1gb

det är dessa fyra jag skulle vilja uppgradera till en kostnad runt 3000kr.

Permalänk
Medlem

får man fråga vad du har för processor? ev OS

Visa signatur

"You have enemies? Good. That means you´ve stood up for something, sometime in your life." - Winston Churcill

Permalänk
Medlem

Nu har jag en AMD 4400+, men jag har en AMD 6000+ på ingång, och det var där jag tänkte att jag behövde ett nytt mordekort för att stödja den fullt ut. Jag kör nu med Windows 7 betan

Permalänk
Medlem

vilken budget har du förresten ?

Visa signatur

"You have enemies? Good. That means you´ve stood up for something, sometime in your life." - Winston Churcill

Permalänk
Medlem

Jag har lyckats spara ihop ca 3500kr, går fortfarande i skola så inkomsten är inte så hög

Permalänk
Medlem

spara nätagget, moderkortet ev internminna o sen nytt graffekort och lite mer internminne, byte av nätagg och moderkort tror jag inte kommer göra dig speciellt nöjd med uppdateringarna för den summan, antingen sparar du mer eller så lägger du resterande pengar på nått annat kul

Gigabyte GeForce GTX 260+ OC 896MB
1 795 kr

4GB (2x2GB) DDR2 PC6400 Corsair XMS2
DDR2 Dual channel, 4GB (2 x 2048MB), PC2-6400, 800MHz
458 kr

Edit: glöm inte fraktfritt: https://www.inet.se/kampanj/kampanj/fraktfritt-sweclockers-vi...

Visa signatur

"You have enemies? Good. That means you´ve stood up for something, sometime in your life." - Winston Churcill

Permalänk
Medlem

eventuellt så kanske ett annat moderkort med slistöd är nått att tänka på, då kan du uppdatera grafikkortet och nätagget i framtiden utan alltför stora problem https://www.inet.se/datorkomponenter/moderkort/asus-m4n72-e/1...

Visa signatur

"You have enemies? Good. That means you´ve stood up for something, sometime in your life." - Winston Churcill

Permalänk
Medlem

Räcker nätagget till för ett GTX 260 då?

Permalänk
Medlem